|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar på att montera xenon i mina helljus då jag tycker lyset är för dåligt, samtidigt som jag inte vill montera några fula extraljus. Funderingen är då, vilka lampor är det egentligen som sitter i helljusen? Är PREfacelift med original Xenon i halvljusen. Någon här som gjort det innan, och vet hurvida man behöver en adapter eller ej. Mvh | |
|
Gjorde en chansning. Nu är iaf en 50W HID sats beställd från vvme.com Enligt Philips hemsida sitter det HB-3 (9005) lampor i E39 på helljuset. Blev ganska billigt, ca 690kr inkl frakt. Hoppas det blir bra nu. :P |
|
|
Var hittar du 50w-kit på vvme.com ? __________ |
|
| Enkelt. Man skickar ett e-mail och frågar om det är ngt dem har i lager. ;) | |
| Idag anlände mitt xenon kit till arlanda.. Återkommer med resultat. :) | |
|
Hur har det gått? //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Hej! Skulle ha monterat allt igår. Blev inget av då jag och min far beslöt att vi skulle åka och handla kläder etc.. alltid trevligt. När vi väl var klara hade det dock hunnit mörkna ute. Kollade lite snabbt, ballasten för original xenon sitter och blockerar helljuslampan. Måste alltså plocka bort den först. Får se om jag hinner senare i veckan. Då jag bor inne i sthlm och mina föräldrar bor en bit utanför. |
|
|
Även jag intresserad. Några varningar för trasig lampa eller upptändnings problem? Hur pass snabbt tänder den upp? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Är det lag på automatisk nivåjustering om man har Xenon-ljus? Länk |
|
|
Jag har monterat xenon från vvme på mina helljus (E39 -97) och är väldigt nöjd. Dock 35W på mina. Inte som feta klassiska extraljus med 100W halogen, men en j-kla förbättring från original halogen-helljus. Installationen gick i mitt fall på max 10min per sida och det knepigaste var faktiskt att fästa ballasterna! Har dock inte original-xenon på mina halvljus så jag hade ingenting i vägen vid lamphusen. Bara för att stilla nyfikenheten vad gäller Bilprovningen så ska jag inte ta bort xenon på helljuset när bilen ska in nu i januari. De är ju inte så petiga med helljuset, de har aldrig kollat vilket watt-antal man kör med i extraljus t.ex. Ska försöka komma ihåg att skriva här hur det gick. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Glömde skriva att jag får inga felmeddelande med vvme´s sats på mitt helljus. ------ BMW CS #04839 |
|
| Monterade nyligen denna sats Länk på en e34 -93 utan automatisk nivåjustering på halvljuset och det var inga problem vid bilprovningen,viktigt var att dom är rätt inställda bara sa dom,dessutom inga felmedelanden i displayen heller..Helnöjd. | |
|
Någon av er som har problem med radiostörningar ? Mvh Peter |
|
|
Inte jag. Problem med radiostörningar alltså. Farthållaren fungerar också som den ska fastän ena ballasten är placerad bara någon centimeter från "farthållarmotorn". ------ BMW CS #04839 |
|
|
Jag får radiostörningar när mottagningen på radion är dålig, inte annars. När xenonljusen används. Festlund! Då hade du tur, för det krävs enligt lag automatisk nivåreglering på ljuset när man har xenon. BMW CS #5206 |
|
| Jag har åxå för mig att det är så men blir ju osäker nu vad som gäller.jag frågad speciellt om detta på bilprovningen och han sa att det var extra viktigt att dom stod rätt vilket dom gjorde och bilen gick igenom. | |
|
Jag har med problem med radiostörningar när jag slår på heljuset (50w kit på hel och 35w kit i dimmljusen som är kopplat till heljuset). Upplever att störningarna är som störst under upptändnings tiden (typ 1-1,5sek) Innan hade jag samma kit i en annan bil utan nåra störningar! Nån som har koll på vad som sker och vad man ska göra för att komma runt problemet? Bilen gick förövrigt igenom bilprovningen utan anmärkning med denna konfiguration. |
|
|
Det är halvljuset de slår ned på, helljuset skall ju blända, annars lyser det dåligt, och används inte vid möte. BMW CS #5206 |
|
|
Var och besiktigade min E39 idag med xenon-ljuset kvar på helljusen och påpekade detta för besiktningsmannen. Som f.ö. visade sig vara en gammal klasskompis som flyttat upp från Skåne och som jag har träffat en gång sedan gymnasiet. Och helt plötsligt står han på SBP i Växjö och ska granska min bil! Skoj, men det är en annan historia. I alla fall så är det än så länge godkänt att xenonkonvertera helljusen. Blev tyvärr inte riktigt klar över vad de menade men än så länge... ------ BMW CS #04839 |
|
|
Enligt Philips har jag H7 på mitt helljus, men jag har för mig att det finns varianter på H7-lampan. H7s/H7r. vvme.com ger tydligen bara möjlighet att välja H7. Vad skall jag beställa för lampa för en helljuskonvertering på min 530d -01 (09-00)? Priset har ju blivit mycket överkomligt nu ($40.99). Om de är plug&play blir det ju väldigt enkelt och prisvärt. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Nu känner jag mig lite mobbad här. För ett tag sedan ställde jag en liknande fråga Länk och även då verkar tråden ha dött. Jag undrar mest över lampfrågan. Snälla! Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.