AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.654

Bmw m5 -99 90,000kr Röd

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Helt riktigt Flåklypa. Har sett detta på flera tidiga M5:or med aluilister. Kommer också ihåg att Johan (AutoPower) som hade ett par tidiga M5:or kommenterade om just detta.

Annars håller jag med om att man bör ligga lågt med alla anspelningar på att bilen skulle vara skruvad. Mycket av det slitage det pratas om här beror mer på eftersatt skötsel än att den skulle ha rullat extremt långt. För det flesta är det ju en självklarhet att sköta om sin bil och speciellt så om bilen i fråga är en M-bil men det finns alltid personer och/eller omständigheter som gör att inte alla M-bilar är i toppskick.

___
//Ulf
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Nu verkar den såld.
Såg en grymt skitig röd M5 E39 här i Jönköping idag, kanske var den..

Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Snackade med polarn i går kväll och då var han på väg att hämta den, så den rullar nog i Sthlm nu.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan du inte berätta lite om hur skickat var på den Preben? Bilder hade också varit kul.

__
/Chrille
90 tusen för en M5E39 i bruksskick är inget överpris, det är inget överpris ens om mätaren vore skruvad.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Nä priset e mycket bra!!!......90 för en M5 e grymt billigt!
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Bilen är hämtad och är tydligen bättre skick än förväntat trots lite defekter som snart är åtgärdat. Jag har inte sett den själv men jag vet att han är petig när det gäller bilar.

Må att Vanos rassel är kosmetiskt på BMW... Speciellt på M versionerna.. En bil för de pengarna i utgångläget ska hålla i kvalitet... i min mening.. Det irriterar en när man köper en premium bil där kvaliten på vanos enheten inte håller måttet.. SOm däremot kostar bra mkt att ta byta..

jag har ägt några Bmw:s och har en del som äger Bmw:s. Den goda tiden där kvaliten höll va ett tag sen.. e36/e39 (tidiga).

Har själv bytt vanos på en standard BMW med dubbelvanos.. Må inte vara det svåraste.. Men när ca 7 a tio bilar har tendens till sliten vanos redan vid 10t mil är i mina ögon ingen kvalitet.. Detta begrundat på egen erfarenhet och vad Två bmw återförsäljare har berättat.

Jag må vara riktigt pedant gällande minsta missljud på motorn.. jag bytte vanos på min för ett enkelt klick ljud då vanosen återställde sig. Var irriterande för min del. trodde jag hade fått ett måndags exemplar. Fick höra på 5st e46 i en hall.. Gissa om 4 av 5 hade bra mkt mer missljud än min trots lägre mil.

Köper man en prestanda bil så ska den inte ha kosmetiskt missljud enligt mig och som sedan förknippas med Diesel ? Skulle jag inte acceptera för en sekund.

Annnars gör BMW de körgladaste bilarna.. En sportigt Bilmärke i finkostym..

Tyvärr har man bytt märke numera efter alla problem man har upplevt och haft att göra med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.