AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.653

Bmw m5 -99 90,000kr Röd

Sida 1 av 2
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Länk

Jag tycker personligen inte att man skall köpa sleta m5 bara för att handla billigt men den här kunde jag inte undvika helt på grund av att den inte var "trurk svart" förlåt utrycket men det är så många av dem billigaste m5orna som är svarta och blev så glad när jag såg denna röda.

Kostnader i motorn? 20000kr? övrigt slitage lister gummi? 10000? Den som köper denna bilen kommer inte kosta på den det allra bästa utan snåla lite så får man en m5a tillslut för 130000?kr
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Den där har var väl varit uppe här förut fast med annan bild och då såg man nyanskillnader på nån dörr tydligt bla.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
med tanke på hur bilen såg ut utvändigt så lär det bli ännu mer än 130k. Och hur ser den ut invädnigt? Säkerligen mycket som är slitet. Minst 150k kommer den säkert kosta..? =)

/Jonas
Ingen idé att köpa den där bilen för att fixa så den blir tipp topp. Däremot kan den med ganska låga kostnader bli en bil i helt ok bruksskick. Inget fel med det tycker jag, alla bilar kan inte vara tipp topp.

Flåklypa
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Annonsen verkar vara relativt ärlig i alla fall, står inte "toppskick, nyskick blabla" som en hel del lik benäms med.

Vanosrassel, är det direkt farligt eller mer kosmetiskt?
Nej, jag är inte spekulant, men nyfiken :). Någon dag skall jag köpa en E39 M5.

BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Vanosrassel är tydligen rätt vanligt på M5:orna enligt alla begtester man har sett. Inte något farligt alls, men som de sade i något test,"det låter som en diesel på tomgång" inte kul och ganska dyrt att fixa.

Bergen
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Nä men just det jag tänkte, respektingivade röd bruksbil för 90.000kr. Men vad kostar det att byta båda vanos?

Tror den bilen skulle må bra av nya lister + en helrekond :) haha
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Hej!
Varför byta vanosar bara för att de rasslar. Rasslet uppkommer vid lite glappiga splines i vanos växellådan och är inte nåt farligt. Även nya e60 modellen av m5 låter som dieselar. Bara å byta o-ringar till magnetventilerna så tystnar det lite. Tycker alla har hängt upp sig så "jävulskt" på de här stackars vanosarna. Många beskriver att deras vanosar rasar vilken sekund som helst. Byt o-ringar eller köp nya magnetventiler så går de lika långt igen. Går även slänga i tws oljan från castrol så blir hela motorn tystare inkl vanos/vanosarna. Har själv bytt o-ringar,magnetventiler och tws oljan och det har blivit en jätte stor skillnad. Och varit inne och kollat vanosen så den ligger inom tollerans, och det var optimala värden. Mvh
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Man kanske skulle åka och spana in den för skojs skull och se hur skicket är, har 3 mil till skövde..
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
kan nog säga att detta är en import med skruvad mätarställning!........Kan inte tänka mig att den kan bli så sliten på 18.000 mil!

Men kanske bara jag som tänker så.......
Ja håller med craile, iaf när det är en m5 så bör man ta bättre hand om den.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Om man ska uttala sig om en bil är skruvad ska man ha bevis för det, annars ska man hålla sina teorier för sig själv!

M3 E30Länk
Cr
1.095
Craile
detta e ett forum där man diskuterar!!!.....då har ju alla rätt till en åsikt........så jag skriver ju vad jag tror!!!.....så några bevis behöver jag ju inte.....jag säger ju inte att den e det.....bara att jag tror att den e det!

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"kan nog säga att detta är en import med skruvad mätarställning"

Du är inte direkt ödmjuk i ditt uttalande.

//Lövet
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
andreas, varför ska man behöva formulera sig ödmjukt? skruvade exemplar kan faktiskt förekomma. men jag hoppas likväl som er andra att den inte är det. =)

/Jonas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ödmjukhet? Lugn du är ung än Casy, det kommer, det kommer...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför man ska formulera sig ödmjukt på ett forum? Jo för att när det visar sig att du har fel så kommer ingen lyssna på dig längre om du kommer med tvärsäkra, felaktiga uttalanden.

Den röda M5an kan mycket väl vara skruvad, men det vet ingen av oss. Craile talar om att felen på bilen beror på att den är skruvad. Då undrar jag hur dörrlister och inredningslister påverkas av mätarställning?

//Lövet
en bil med 10 000 mil kan se mer sliten ut än en bil med 20 000, allt beror på hur bilen är sköt.
ex farsans V70 har rullat dubbelt så lite som alpinan ändå så är min finare i lacken fräshare inuti, och enligt mig friskare i motorn.
Cr
1.095
Craile
Jo men då gämför du BMW med Volvo.......hehe.......skämt o sido!

Jag skrev bara vad jag trodde.........och oftast när en bil är kraftigt nersliten så har den oftast rullat en hel del.........läs importguiden bla!......Men inte alltid självklart!
Hahaha:-)...Dubbelt så lite:-)? Du menar väl hälften så mycket:-)? Var bara tvungen, ta det på rätt sätt:-)
Var inte lacksläpp på inredningen ett typfel på tidiga M5or? Jag vet att en kompis hade det på sin M5-99 när den var endast 3 år gammal. Då ser det slitet ut men orsakas av ett produktionsfel.

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.