AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.822

Vad tycker ni min M5:a är värd? Får bara skambud

Sida 3 av 3
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Tack Programmer,

Det var kanske lite i dyraste laget :(
Visst är de dryga, men 7000 kr är nästan 5% av bilens värde.

Kanske skruvar ned den i vinter när jag ställer av bilen och skickar iväg till Tyskland.

Hej.

Misstror dig absolut inte när du säger att IKE är bytt pga pixelfel i IKE.
Vill dock påstå att BMW lurat dig när de säger att de "KODAT" in ett begagnat instrument i er bil... En gång kodat, alltid kodat till den bil det ursrungligen satt i och därför övertar inte det begagnade instrumentet er bils chassinummer och därav en lysande km dot. Tyvärr kommer dock instrumentet inte att kommunisera korrekt med LKM, EWS och nycklar pga felaktigt chassinummer. LEW övertar dock chassi nummer från IKE så du har nu 2 moduler med felaktigt chassi nummer i bilen.

Jag hade nog anlitat en känd firma i norra Stockholm som reparerat framför allt BMW displayer i åratal med 100 bra resultat. Mxxxxsxxxxxe.
(Tänker dock inte skriva ut namnet här på forument!)

Har själv låtit honom reparera både ett MB instrument samt ett par BMW instrument och jag har alltid varit jätte nöjd med resultatet.

Tror priset var 2000;- plus moms för BMW medans MB var något billigare.
Och det var ingen pixel som försvann under de åren vi haft bilarna.
En finns fortfarande kvar i vagnparken.

Det är tråkigt med pixelfelen och att byta ut det mot ett nytt är så dyrt att det inte är värt det med dagens värde på E39or.

Hoppas du har orginal instrumentet kvar.
Tror det är bra att skicka med vid försäljning, eller alternativt sölja bilen med. Hoppas dock det löser sig med bilen.

Mvh

Har fått handpenning på M5:an. Bilen säljs till Finland.
Han kommer nästa vecka och tar den.

MVH.Farre
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Grattis, skönt att du blev av med bilen om du hade det kärvt med ekonomin för tillfället.
Får man fråga vad slutpriset blev?

MVH
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
En bra bild säger kan i vissa fall säga mer än 1000 ord :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.