|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har bara fått skambud senaste tiden. Jag tycker inte att priset jag satt är direkt överdrivet högt. Visst kan jag gå ner lite vid snabb affär. vad tycker ni? Länk:Länk MVH.Farre | |
| 165k är nog 30-40k för högt om jag får gissa. för 180k är väl 01or med samma miltal fullt möjligt. | |
| För dyr är min gissning...jag tror som jaken att runt de 135" är realistiskt. Tips: Annonsera bilen för typ 135-140" med originalfälgarna (slutpris typ 125"?), 20" kan du sälja vid sidan av eller försöka få iväg de tillsammans med bilen, men jag tror ändå inte du får så mycket mer än 135-140" med 20" | |
|
Med tanke på att din bil är den billigaste M5an på blocket under 18000 mil kan man nog tycka att du ligger rätt bra i pris... Men å andra sidan finns det en -03a som gått 13000 mil för 180' och hastigt och lustigt känns din bil väldigt för dyr igen.. Länk Och nu får ni rätta mig om jag har fel, är verkligen ingen M5-kännare, men visst var det något fel i motorn på årsm 99 och 2000 som avskräcker många? Höjer ju knappast värdet på din bil isåfall... Jag skulle gissa på ett utgångspris på runt 130-140 på din bil |
|
|
Deimos; Den bilen du länkar till har diskuterats tidigare och är skruvad! Så den går inte att jämföra med. Min bil: Länk |
|
|
Sålde nyligen min -02:a 12.300 mil för 165´. Fanns (finns) en till synes fin 99:a med rimliga mil för 130´ Så jag tror helt enkelt priset är för högt. tror jaken och Dawwe gör rimliga antaganden. |
|
|
Farre: Hur mycket har skambuden legat på? Sätt ut 149´ som annonspris så kanske fler nappar, du har väl annons på blocket också? Länka gärna till den. Mvh |
|
|
skam buden ligger mellan 100-120000kr. Släpper den aldrig för det priset. Visst finns det billigare 99:or men då har dom rullat 17000 mil och uppåt. Dom ligger runt 120-130000. och då är dom inte ens i närheten av min bil när det gäller skick. Det är vad jag tycker. Varsågod och jämför: 99 M5 till salu pris 129000kr Länk 00 M5 till salu pris 119000kr Länk Så det betyder att om jag ska sänka min bil till 135000kr,då borde dessa ägare sänka sina bilar till 90-100000kr.Det är vad jag tycker. Inget illa men Dawwe tycker att jag borde sänka priset till 135000. Snabb affär kan jag tänka mig släppa den för 155000kr. Hade ekonomin tillåtit så hade jag mer än gärna behållt den,men jag är skild och barnen bor hos mig varannan vecka.Var tvungen att köpa bostadsrätt snabbt.Att ha tak över huvudet är viktigare än bil för mig. |
|
|
För mig så är inte milen direkt avgörande, om den gått 13´ eller 17´. Bara underhållet har skötts, är i bra/fint skick, väl omhändertagen så kan jag köpa en bil med lite fler mil till billigare pris. Nu åker jag i en importerad bil av någon jag inte vet vem som tog in eller har hel historik, men jag vet att den är omhändertagen väl och är i bra/fin bruksskick. Att sen säga att min bil är finare och i bättre skick än din bil oavsett hur fin din bil är och därmed mer värd, skulle jag akta mig lite för om jag nu vill ha bilen såld. Bayerische Motoren Werke |
|
| Farre: Jag köpte en fulldokumenterad o mycket välskött M E39 -99 förra hösten, förvisso standardfälgar bara + 17" vinter alu, välutrustad bil med navi,heritage komplettläder osv, ca 13000 fullservade/verifierbara mil vid köp, utan rost bortsett från "stenskottsrost", betalade då ganska exakt det pris som jag nämner som annonspris för din bil. Skulle jag sälja bilen idag tror jag att slutpriset skulle hamna på runt 120-125 om jag har tur... Det är bara att inse, det är "finanskris tider" folk vet om detta o håller igen "lyxkonsumtionen", och en bränsleslukande M E39 står dessvärre inte högt i kurs, snart är de nere i samma pris som fina M5 E34 -95... | |
|
Har nu sänkt priset till 145000kr. |
|
|
Fare-mannen; snygg m5:a Får man fråga vad för fälgar det sitter på? Snyggt som bara den...Sälja dem?? MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
peter78w: Köp bilen av honom och sälj den utan fälgarna sedan ;) Annonseras med bilder på 20-tummarna, med texten "fälgar medföljer ej" som sig bör... |
|
| Håller med att fälgarna är riktigt snygga. Behåll dom! Du lär väl ha en bmw igen antar jag? =) | |
|
Personligen skulle jag ta lite snygga bilder någon fin plats ute när det är fint väder. Tycker det ser lite sådär ut att ta bilder i tvätthallen... Kan lova dig att bilen kommer mer till sin rätt om du lägger lite mer energi på bilderna... Lycka till! |
|
| Fälgarna och svarta grillen får nog många köpare att dra öronen åt sig. Bättre bilder som är tagna ute när det är lite molnigt och återställa den till 100% orginal kommer säkert göra den mer intressant. | |
|
När jag tog bilderna var det mörkt ute,va tvungen att ta dom inne i tvätthallen. Vad spelar det för roll om den står inne i en tvätthall när man tar bilder.Bilder på själva bilen vart ok tycker jag.Jag är ingen proffs direkt på att ta bilder. Har inte original fälgarna kvar. Bilen säljs som den står. |
|
|
Min M5:a Länk |
|
Gemini__ |
Den ser ju onekligen ut att vara i ett fint skick, mycket läcker med dessa fälgar dessutom. Lycka till med försäljningen. Mvh: Thomas |
|
Jag satt och kollade på din annons på både Blocket & Powerbörsen idag. (Jag är riktigt sugen på en M5 men försöker lägga band på mig så att säga :)) Jag reflekterade över följande: - Jobbigt skriven annonstext (saknar styckeindelning, ger ingen överblick) - Den enda bilden på blocket gör inte bilen någon rättvisa. Denna fast utomhus i snygg miljö hade jag valt Länk - Länk En van BMW förare funderar på vad det är för felmeddelande som döljs - Finns original fjädrar kvar? - Fälgarna tycker jag gjorde sig bra på bilen. Det finns många som inte kräver 100% original, vissa kan se en helt original bil som tråkig __________ |
|
|
Fel meddelande var att ena dimljuset inte lös. Är åtgärdat. Tog bild på mätarhuset för att visa att det inte är något pixel fel. Original fjädrar finns ej. Bilden som du valde. Du gillar bilen på bilden så vad spelar det för roll om den står i en tvätthall eller på månen? Det är bilen man tittar på inte runt omkring den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.