|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen att köpa en 740. Kanske min brors 95 som fungerar bra har gått 30` och inte i perfekt skick.Om han får bestämmt sig ca halva priset mot denna,Länk som jag såg idag,Jag bor tyvärr 50 mil bort så jag undrar om ngn känner till denna? Hälsn Mikael | |
|
skottsäkra rutor, det är grejjor det |
|
|
Såg också den där annonsen, måste säga att jag tycker något verkar halvskumt med den. En -98:a som har rullat 18 tusen mil, med en massa utrustning och verkar vara i riktigt bra skick både invändigt och utvändigt. För endast 45 tusen? Jag själv blev först jättelycklig men kände sedan att det var lite väl billigt. Sen har jag fått för mig att det känns som första bilden är tagen utomlands? Samt att skottsäkra rutor är väl JÄTTEDYRT? |
|
|
Någon som har regnummer? Jag bor inte så långt bort, skulle kanske ta och kolla den.. De där skottsäkra rutorna, är inte det bara dubbelglas som han kanske missuppfattat? |
|
|
Ja den verkar lite skum, är den svensksåld eftersom ministern specialbeställde den? Första bilden kan ju inte vara äkta? |
|
|
I detta fall skulle det vara intressant med ett reg.nr. Med den utrustningen torde priset vara närmare 145k, så om det låter för bra.... Skottsäker eller dubbelglas, tror det är en viss skillnad och då kanske den är bepansrad i dörrarna också annars är det väl ingen större mening med skottsäkert glas? Vidare är ju annonstexten i VERSALER och innehåller flera stavfel så man blir ganska så skeptisk, men om det som står är sant så är det väl "the deal of the year". The way we see the problem is the problem. |
|
| I annonstexten står det att den är svensksåld men bilderna verkar vara tagna i tyskland. På bilden längst ner syns det skyltar på golvet där jag tolkar det som det står Guten tag, så nånting är det som inte stämmer. | |
|
Navi/Tv-skärmen verkar inte vara skottsäker iaf...? The way we see the problem is the problem. |
|
|
Ja de verkar ju vara fler än jag som får en känsla av att de e ngt som inte stämmer. Sen visa upp en prissänkning som denna känns ju också lite lustigt. |
|
| ...typsnittet på den delvis maskerade regplåten ser misstänkt tyskt ut....och det där med skottsäkra rutor är väl den vanliga missuppfattningen med dubbelglaset, de bepansrade bilarnas rutor är runt 60mm tjocka, och dubbelglaset är ca 15-20mm...hade det varit en äkta bepansrad bil så hade den nog kostat 100k till, iaf i Tyskland. | |
|
Även dyslektiker kan ju ha fina bilar, den dåliga svenskan behöver ju inte betyda att bilen är i dåligt skick. Däremot vore det intressant att se belägg för att bilen ägts av en svensk minister, speciellt med tanke på alla tecken på att den är importerad (jag tycker till och med att trottoaren ser tysk ut, sådana trottoarer är vanligare här än i Sverige vill jag påstå). |
|
| Vilken socialdemokratisk minister skulle det vara? Komiskt. | |
|
Hittade en sån här med samma annonsör Länk Firmanamnet som står på skylten ligger här Länk med förutsättning att det är bilarna på bilderna utgår jag ifrån att dom är allt annat än svensksålda.... The way we see the problem is the problem. |
|
|
Ja de verkar ju lite halvskumt det hela, åker nog inte upp till Sth för att titta på denna. Tack alla för info som Ni bidragit med. Hälsn Mikael |
|
|
"0" i regskylten bak är tysk, titta på husen och trottoaren, garanterat tyskland. Det står "gute" någonting på skyddspapperet på golvet. Frågan är om bilens ens finns eller om han snott bilder bara för att han inte orkar fotografera bilen (hur seriöst är det?) //Lövet |
|
|
"NER FÄLLBARA BORDS BRICKOR BAK I EK OCH KROM. UPPFÄLLBARA SPEGLAR MED BELYSNING I NACKKYDDEN" Kan inte vara rätt bil på bilden eftersom den inte har komfortsäten fram. Borden och speglarna i nackstöden fanns väll bara som tillvall på komfort och konturstolen ? |
|
Scheckheft |
aldrig till konturstolen och annonsen är en bluff, varför bry sig? Mvh Scheckheft |
|
steaman: Göran P åkte väl en 7-serie innan han blev tvungen att byta till V...o om jag minns rätt. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Något är det som inte stämmer. Det sitter ju heller ingen rollo i rutan. Skottsäkra bilar får heller inte längre säljas i andra hand med tanke på att dom kan användas i fel syfte. |
|
|
Verkar mer som han lånat bilder från mobile på nästan likadan bil och därav att han strukit reg.nr för att inte förvilla "svensson". M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Ringde på denna bilen för att kolla lite på skoj bara för att kanske kunna ge lite mer info till denna tråd. Det var en kvinna som svarade och jag bad att få prata med Alex, hon frågade då vad det gällde. Jag sa att jag hade intresse av en BMW som ni har på annons. Svaret blev kort och gott att bilen var SÅLD!!! Konstigt att man inte tar bort den från blocket rätt snabbt då!?!?! Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.