|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu när jag inte har så många bilar så blev jag lite sugen på denna m5a , Den har allt som jag vill ha från färg till utrustning Vad tycks? Länk Jonas M-power | |
|
Lågt pris. Få mil. Ser den välskött ut och går som den ska och att det känns rätt för dig ska du slå till. Jag tror det lär dyka upp en hel del M5:or till försäljning framöver. //Stefan |
|
|
Jag mailade honom. isåfall lägger jag mitt bud. och slår till i veckan Jonas M-power |
|
| Otroligt vad nya M5an har sjunkit.Man blir nästan sugen på att köpa en.Det är ju mycket bil för pengarna. | |
|
Hej! Ville bara flika in att i senaste Automobil står det att läsa att (nya) M5:an tydligen haft stora problem med tekniken i SMG-lådan....därför är den oerhört svårsåld när den blivit ett par år gammal o garantin gått ut..... Mvh Peter |
|
| Har också hört om mkt strul med SMG-lådan. Vågar man verkligen lita på den? Man vill ju inte dega en halv mille för något som kommer stå mestadels på service | |
|
M5:orna e fina, följer själv prisutvecklingen med intresse då en V10 hade suttit fint tills C63:orna kommer ner sig i pris :) Men jag hade inte vågat köpa en Indianapolisröd med träinredning, för andrahandsvärdet dvs. Personligen tycker jag ej det är snyggt heller, men det gör ju du; så den biten är inget problem då förstår jag... |
|
| C63'an tycker jag förstördes av en jäkligt seg automatlåda.. Motorn var det ju ordentligt klipp i, men den kändes väldigt tung. Heller m3 e92 då, helst med DKG.. | |
| Har inte så stora sportsliga ambitioner, det C63:an har räcker för mig...dvs en STOR välljudande motor, bakhjulsdrift och ett fantastiskt utseende. | |
| tycker färgkombon ihop med träet är Läckert! | |
|
M5 E60:s problematik beträffande SMG-lådorna haver de som varit intelligenta nog att köpa en Svensksåld bil erhållit en prima lösning på, de får en ny låda precis såsom en ansvarsfull leverantör behandlar sina kunder. Mvh Asken |
|
| Ska det stå i service boken om lådan är bytt på garantin hos BMW? | |
| Njae, de brukar inte vilja skicka med några papper alls när de gör goodwillreparationer.....inget o skylta med direkt att man bytt växel-låda på en nästan ny bil.....men visst, säger man till så får man nog papper på det..... | |
| Garantireparationer brukar väl annars sparas centralt hos BMW. | |
|
Ja det verkar bero lite på till vilken Bmw-handlare man går.....garantirep sparas bara hos den handlaren man varit hos me bilen! Vet man det så kan man ringa dit o fråga...det fick jag själv göra vid mitt senaste köp! Ett jävla ringande!!!! |
|
| Är lådan som byts bättre än den gamla eller är det bara en ny av samma sort mao problemet kvarstår. vilket inte känns kul när bilen passerar 10000 mil. eller är problemen lösta ock lådwn kommer funka i sina 30 till 40 tusen mil vid normal användning och service? | |
|
Asken: det är väl knappast leverantören som står för fiolerna? ___ //Ulf |
|
|
Det Asken skriver stämmer ju, men frågan är hur kul det är när det blir "dags igen" att byta låda? Mig veterligen är det ingen uppdaterad variant av SMG3 det byts till, men ni får gärna rätta mig om jag har fel. SMG 2 verkar ju vara relativt förskonade, tradigt om DKG får samma spöken hängande över sig.. |
|
| Efter en titt på realOem så har GS7S47BG samma artnr under hela E60 M5ans livslängd, dvs inga uppgraderingar. | |
| Man "hör" ju så mycket tyvärr, men jag har iaf hört att det endast är elektroniken (SW) som strulat med dessa, och isf är det ju uppgraderingsbart om man säger så... | |
|
Denna m5a har legat ute i ett halvår. Började någonstans runt 460000kr och redan då låg den i bra pris. Den är klart billigast på blocket.se av alla m5or med dem milen. Sen är du kul att ha en m5a som inte är svart eller blå:) Tror killen inte använt den som bruksbil utan att han har en till vardagsbil då milen är så få... Obs bilen är ju knappt inkörd, lär inte finnas en ända repa. Köp den för min skull! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.