AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.899

Import från usa BMW M3 e46 03

Sida 1 av 2
Undrar den har rullat 13600mil vad ska man tänka på innan man köper en inport bil som har rullat så mycke..... hur gåre me motorn..
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Den här? :) Länk
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
hmm, mycke tråder ang USA importeret biler her på AP.

Lite svärt at kola op en bil som holder i USA och inte her i Sverige.

Bra pris visligen.

Kolla Carfax.com, dom kan beretta mycke om du fixer frem vin/chassie nummeret.
Den har varit TIAG innan och är numera Dakargul II. Har varit tidigare krockad men har en ren tittel nu när den finns i NYC.

Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Tror det är ganska mycket som skiljer usa-m3orna från de Europeiska. M3orna i USA har inte ens borrade bromsskivor... vilket är lite lustigt. Sen har jag fått uppfattningen om att nästan alla exemplar där är slitna. Jag importerade en själv och den var riktigt risig. Klonkade lite här och där och den kändes väldigt använd. Fanns skavanker överallt... tror inte dom är så noga där borta. Tyskarna är noggranna genier däremot.. jag hade köpte en därifrån. Vilket jag precis gjort ;-)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm...ja det priset LÄR ju inte stämma!!! T.o.m alla avgifter ska va betalda står det.....vad har de själva gett då 60000 kr För en 03, knappast......nä känns som priset är felskrivet, bigtime!!
Jag kollade själv lite på importera från USA, och jag räknade med att jag skulle få ge minst 210 tusen för en hyffsat fin bil runt 7tusen mil hemma, och då stog dollarn i lite drygt 6kr, nu när den är uppe i runt 8kr, så måste de där vara rena skabbet för 139k..
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Jag tog min 04 från US.
Har hålborrat runt om, en ägare i US och i kanon skick.
HK Ljud, stolsvärme osv osv.
Är väl som att köpa bil i vilket land som helst.
Att US bilar skulle vara sämre är nog mest bara en myt men skall också komma ihåg att man får vad man betalar för och är det för bra för att vara sant så är det också så...

M
Mats, men de säljs med oborrade skivor, men många sätter på eurospec skivor i efterhand! Stolsvärme var tillbehör i USA, och ingick i ett paket som de kallar vinterpackage :)

Sen skiljer det ju lite mer, bla grenrör, det är därför de har 10hk mindre..

MVH
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tänkte samma tanke som peddan när jag såg annonsen...Räknar man baklänges vilka pengar som blir över för säljaren och dessutom lägger till den tid dom får lägga för att ordna den reggad och klar i SE så har åtminstonde jag svårt att se hur det kan gå ihop. Borde utan tvekan gå att sälja i US för mer pengar och mindre jobb.

När det gäller skick och omvårdnad av bilar i US så kan man inte generalisera. Finns alla kategorier av bilägare. Fördelen är att vissa stater har ett väldigt gynsamt klimat för att hålla en bil fräsch.

___
//Ulf
Och han som säljer bilen kallar sig för "bmw m3", sålänge säljaren inte anger iaf sitt första namn så tänker då inte jag ringa på någon annons.
Några reflektioner;

1) Den är onekligen tokbillig, varför? Krockad? Rimligen har den en salvage title i alla fall, men det behöver ju inte vara så farligt? Stulen med nyckel? Snarare en fördel, skadorna behöver ju inte ha varit så illa men med en salvage på sig blir ju bilen värdelös i USA, läge för fynd? Och allt har ju sitt pris, jag kör hellre omkring i en krockad USA-bil än en mint-eu om det innebär att jag bara behöver ligga ute med halva pengen, i alla fall när det är så enorm prisskillnad... Men visst luktar det lite illa, varför inte bara höja priset och sälja den nyckelfärdig?

2) Att namnet inte står utskrivet förstår jag, sålde själv en bil (LS400) förra veckan och då jag ville ha snabb affär satte jag ett mycket lågt pris och la till orden "ring inte, maila". Detta för att sålla ut seriösa från oseriösa, likförbannat ringde det en massa lirare och snackade skit trots att jag bara satt ut förnamn+postnummer. Jag kommer då inte sätta ut mitt namn igen!

3) Ett mail, bara för att känna av säljaren, kostar ju inget...
"Den har varit TIAG innan och är numera Dakargul II. Har varit tidigare krockad men har en ren tittel nu när den finns i NYC"

Facts!

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
...och TIAG betyder?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En gissning...
Ti = titanium
Ag = silver

___
//Ulf
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Såklart!

Jag löser för lite korsord. ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det priset var ju inget annat är tokbilligt. Innan någon har visat på motsatsen så skulle jag säga att det ligger ett helt gäng hundra begravna. Eftersom tomten inte är bilhandlare så brukar de flesta annonser där priset är för lågt vara fejk eller bedrägeri.

//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ingen här som mejlat o frågat om bilen?:-)
modano
Bara en liten varning: USA-bilar går oftast inte programera/koda här i Sverige.
Du kan ej heller beställa nycklar till USA-bilar här i Sverige.

Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Det är ingen som gjort en chansning på att det kan vara en total bluff? Att på något sätt lura köparen helt på 140000kr? Man lägger inte bara ut en bild och inte skriver någon mer fakta? Tycker man kan sluta snacka om den bilen för det går inte ihop. Fast man VILL ju att det skall vara så enkelt å billigt:)
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
-> Modano, det går alldeles utmärkt att koda och beställa nycklar till US M3...

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.