|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Tanner |
okej men var kan jag köpa "min" sorts olja? , jag kollade länken men jag är inte så inne i ämnet automatlådeoljor:P |
Transocean |
Om det Hasso skrev stämmer vilket jag tror att det gör, borde du väl helt enkelt byta all olja i lådan då du inte vet vilken olja du har i lådan i nuläget? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går inte utan att riva hela lådan i princip dvs inte utan att plocka ned den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Transocean |
Nej ok, men på en begbil, vem vet vilka oljor folk har hällt i lådan? Då är det bäst att fylla/tömma, fylla/tömma tills man är säker att det endast finns ny olja i lådan. Å andra sidan kan ju vxl-låde problemen bero på något annat än oljan vilket faktiskt kan vara något att börja med istället för att slösa pengar på ATF-olja? |
Tanner |
finns oljan jag söker hos mekonomen eller någon? |
|
Tanner först måste du kolla vilken sorts olja du ska ha. Lyft upp bilen och kika efter en typskylt på autlådan. Är typskylten svart så kan du köpa oljan hos mekonomen. Är den grön så kan du köpa oljan på BMW, Audi, Peugeot, Citroën |
|
Tanner |
Nu har jag kollat upp det, skylten är svart. Jag va hos micro och mannen som jobbade där rekommenderade Castrols TRANSMAX Z, funkar den till min? |
| Den oljan passar bra | |
Tanner |
Var ligger påfyllningspluggen? JAg hittar inte den har någn en bild var den ligger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.