|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag tror att man lurar sig själv om man tror att alla billiga bilar är sunk, marknaden för bilar är heldöd och visst är det fler högar i de lägre prisklasserna än i de högre men nog finns det fina ex även där. Fina bilar kostar lite mer än dåliga diton, men bara lite... även om de ju är "värda" så oändligt mycket mer. | |
|
Jag går i samma tankar...funderar på att sälja min nu efter andra husköpet... Tror ni det är lättare att sälja 728-98 ? Är en bil mer lättsåld när den har "All" utrustning? 100% rostfri inte en bubbla. annars blir de att ställa in den för vintern.. den har inte gått vinter förr så därför vill ja inte ha ut den i saltet nu heller. vad tror ni? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
728 bör vara lättare på ett sätt den drar lite mindre, men kan också va svårare då det är lite utav "fel" motor för bilen. Själv hade jag inte velat lägga alla höga kostnader på ägande och service när det i helhet skiljer så lite i totalkostnader mot V8an. ¨ Är bilen i så kalasskick som du skriver så skänk inte bort den! Behåll den hellre i garaget. När väl rätt köpare kommer som vill ha en seriös bil i toppskick så betalar han gärna mer för din bil än för andra lik på marknaden. Jag betalar gärna lite mer för en bil som är i perfekt skick och fullutrustad är ett väldigt stort plus. Tror inte det gör en bil mer lättsåld men däremot snikutrustninggör bilarna mer svårsålda. |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Då var bilen såld fick 40.000:- utan snack, köparen hade som sagt inget att klaga på. Jag är nöjd med affären men anser ändå bilen är värd mer pengar. Inköp bil 18.000:- Facelift + lite lampor service besiktning mm 6000:- Totalt 24.000:- Man kan säga att jag ägde den gratis :) Skaplig förtjänst på en bil man ägt i 3 månader ock kört ca 800mil med :) Ingen annan som desperat vill sälja sin bil som jag kan köpa? Annars blir det nog till att åka Volvo 850 Turbo några månader. |
|
KÖPTE DU BILEN FÖR 18' ?! Du får väl bli bilhandlare ;) __________ |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Yes det gjorde jag :) Men det hela var ett skämt från min sida men när säljaren skakade hand så tappade både jag och polaren hakorna hehe. Tro det eller ej han hette Tommy och hade köpt bilen i nov -07 från en stor bilfirma för 69000:- Så blev han tvungen att sälja men lyckades inte få någon spekulant så jag fick ner den till 25000:- redan innan jag tittat på den. Priset var bestämt, inga problem från min sida sen kom jag dit kollade och provkörde funkade bra allting förutom felmeddelanden om trasiga lampor och ett fruktansvärt tjut från styrservon, konstaterade snabbt att behållaren var tom! Vi åkte tillbaks skulle inte ha bilen för jag visste det skulle kosta om man behövde byta. Åker tillbaks tackar för oss, önskar honom lycka till, hans svar blir att i värsta fall får jag skrota den. Jag svarade snabbt nej det är synd 15 är den ju värd iallafall, han skruvade lite på sig. Jag var snabbt framme inna han sagt något, föreslog fäljande för honom. Du är nöjd med 20.000??? Innan han hunnit svara sa jag jag säger 15 du 20 möts på halva vägen 17500 och för den goda sakens skull så säger vi 18000:- sa jag då sträckte han fram näven.. jag tänkte herregud JAG SKOJADE BARA ! och naturligtvis kunde jag inte motstå att göra affär . Men men så kan det gå ibland. Bilhandlare skulle ju inte vara så dumt, det värsta är att jag håller på med raka motstsen båtar hehe Men visst en och annan bil blir det ju per år. Har min Scorpio som jag behåller oavsett vilka bud jag får på den finns bara en sån bil och sen vad gäller bruksbil så blir det lite av varje men ska vara något man kan åka runt i utan att förlora något på den. Har hittils i år haft (bortsett min Fin-Scorpio) Bmw 523i -99 Saab 9-5 Aero Sportkombi -00 Volvo V70 2,4T -02(sen) Bmw 740ia -95 Ford Scorpio 2,0 -94 Samtliga bilar är nu sålda :) Men skit alltså första bruksbil sen -04 jag måste betala skatten på :( |
![]() 1.360 Bruksbil
Just det ja... slog på knappt en liter olja i styrservon, den tystnade och fungerade sedan som vanligt :) Fick byta slangklämmor till behållaren ett tag senare de var rötna. |
![]() 1.360 Bruksbil
Det blev en 850 Turbo 95 som ersättare hehe 15.000mil svensksåld och full dokumenterad :) GOTT |
| Dig kommer jag inte köpa bil av:) | |
![]() 1.360 Bruksbil
Varför skulle du inte det? Är ju inte direkt så att jag lurat någon.. jag har tillåmed sagt till spekulanter som frågat varför jag säljer bilen efter 3 månader att jag säljer den pga att det är en ren vinstaffär för mig då jag fick den billigt av en som behövde snabba pengar och bilen skulle både skattas å bes och då finns inte många som är intresserade.. :) |
|
Nä dig vill jag inte gynna komma här och skryta med vilka bra affärer du gör:) Jag bara skojar med dig bäste herr fagersten. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Hehe okej då kan jag ju meddela att man även gjort dåliga affärer. Min första bil en 850 GLT 95 långmilare köpt för 50.000:- såld för 47000:- påkostad ca 50.000:- Hade en knappt 3 år gammal 9-3 aero inköp 130300:- såldes knappt fyra månader senare för 110.000:- !! usch den bilen hehe |
| Det är ju skönt att göra bra affärer som omväxling, och du lurade ju verkligen inte nån. Att köpa en obesiktigad bil och göra i ordning den är ju ett risktagande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.