AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.331

Har jag för lågt pris på min bil nu? (740 E38?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har annonserat ut min 740 från början hade jag den ute i undrar om inte första annonsen var på 65.000:- därefter 55 sen 50 och nu 40.

Intresset för bilen var störst i början då den var dyrast, tror folk att bilen är dålig bara för att jag säljer så fruktansvärt billigt är ju nere i rena skrotbils prisklassen nu :(
Eller kan det bero på att den inte ligger överst på blocket längre?

Kolla min annons och kommentera vad ni tror.. Själv tror jag inte man hittar en vettigare bil för dehär priset, har ju kollat på E38 säkert ett år innan jag köpte och få kan mäta sig i skicket med min.

Länk
Tyvärr gissar jag på att "gamla" E38:or är rena bojsänkena just nu.
Folk håller i sina pengar och att hålla en bil som denna kostar ju en del det vet jag själv sedan min E38 era.. Jag hade lite tur och fick iväg min i precis sista sekund så att säga

Själv skulle jag nog lägga ut en lite utförligare annons, han som köpte min tyckte dock min var FÖR lång.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
740 är inte ensamma på havsbotten, jag blev precis erbjuden att köpa
en A8 4,2 Quattro för 25.000 kr (Håller på att räkna lite på det nu)

Alla borde muntra upp sig med en lyxbil i kristiderna! :)

/L
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hur som helst, det känns som extremt mycket bil för pengarna.
Tror som sagt också att äldre lyxbilar är väldigt svåra att sälja i dessa tider. Ett tydligt exempel är min chef som ville byta in sin 728iA av de senare årsmodellerna mot en ny 7-serie. Han blev erbjuden 15k i inbyte för sin 728. Han valde att beställa den nya 7-serien ändå och ska försöka sälja sin 728 privat. Det ger en fingervisning i allafall.
Ett tips för din annons är att sänka priset till 35 000:- och skicka med Blocketförsäkringen. Då kommer du få iväg den.
Håller själv på att försöka sälja min E38, än så länge har det bara ringt folk och gett skambud. Ingen höjdare precis att tvingas sälja en så fin bil till så lågt pris.
no
88
norranedre
X5 sd -08
Jag tycker att din annons ger ett seriöst intryck med bra bilder. Men det där med priser är alltid svårt. Tyvärr finns det ingen värde i de fina e38:orna längre.

Har kört en del BMW bilar och 740 som jag bl.a. rullar med nu är hur skön som helst. Spelar ingen roll med 1.2 i blandad körning och nu sänks ju soppan med 30 öre också hehe.

Ligg kvar med priset tycker jag om det inte är så att du behöver få lös pengar omgående. Vet inte om den nalkande vintern är någon plus heller...

Lycka till
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Tycker både annonsen och bilen ser bra ut. Hade det inte varit för att du bor i Göteborg så hade jag varit väldigt intresserad då jag letar just 740 / 750.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hur menar med mer utförlig annons? Tycker själv min är i längsta laget, själv så hoppar jag över annonser som är som en hel roman..

Tycker folk är otroliga som gnäller över bensinpriset, kostar ju ca 11kr litern nu är väl absolut inget att bråka om. jag kör min bil på ca 1,2 min far kör sin V70N Turbo automat på 1,15 en bil som är både plastig och betydligt tråkigare än en Bmw trotts sitt såkallade sportpaket skinn osv... Sen kostar den dubbelt så mycket i inköp går sönder sisådär lagom ofta, sämsta bil han ägt då hör till saken att han bla kört ford scorpio och peugeot 605 tidigare.

Nej jag behåller nog bilen, släppa den för en krona under 40.000:- är helt orimligt. Dessutom är jag lite tveksam till hur jag kommer trivas i en Peugeot 406 som kanske blir min nästa bil, eller iaf vinterbil.

Vad tror ni om steget från en 740 till en Peugeot 406 V6 (00-02) sedan ev coupe självklart fullutrustad med skinn osv för att känna sig hemma. Har provkört och trivdes då men frågan är hur det blir i längden ?
Tror det är fel generellt att skriva att man inte prutar en krona. Visst kan det funka ibland, men de flesta vill förhandla pris.

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

jo du har helt rätt i att folk vill förhandla men nu är jag helt enkelt bestämd, har tröttnat på krångliga människor 40.000:- eller så behåller jag den. Jag bryr mig faktiskt inte det handlar om så lite pengar så jag kan lika gärna ha den kvar. En bil mer eller mindra kvittar.

Enda besväret jag kan ha är när farsan tröttnat på att ha massa bilar ståendes. Han har blivit av med alla sina ungar men ist så står det ca 8 bilar kvar hemma i villaträdgården och det innebär också närmare ett 40 tal fälgar som ligger i källaren hehe Men eftersom mina föräldrar kör Volvo V70N/Peugeot så behöver de ständigt låna någon bil när deras bilar står på verksatan så även tjajet om bilarna har tonat ned sig hehe

Men seriöst man får knappt en Volvo 940 för såhär lite pengar.
fredde 7
den såg ju kanonfin ut på bilderna. Och mer bil för de pengarna är väl svårt att få..
Dock vet jag inte vilken kategori människor som skulle kunna tänkas köpa den..
Ungtuppar:nej..vill ha 3 serien med lite styling.
unghönor:defenitivt inte, isåfall 1 serien..
medelålders män: nej, ska ha 5 serie touring alt 3 serien.
medelålders kvinnor: nej, åker familjens andrahandbil 3 serien äldre.
pensionärer mm: nej, ifall de åker bmw ska de naturligtvis ha en jeep modell så det blir lätt att komma ur.

Jag själv hade varit intresserad, om det inte hade varit för den framhjulsdrivna dieselfransmannen som jag lagt ut en månadslön på senaste månaden...men kan du tänka dig ett rimligt byte så kan vi fortsätta diskussionen;)
Känns som det är fel årstid att sälja E38 just nu.
Man får otroligt mycket bil för pengarna om man köper en E38 för 40 tusen eller mindre i samma skick som fagerstens helt klart.

Leffo: det är bara att slå till på A8:an, du kommer ångra dig efteråt om du inte köper den.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Efter prissänkningen till 40 så får jag bara massa bud via mail på 25-30.000:- folk tror uppenbarligen att jag är desperat eller att bilen är dålig.'

Kommer inte spekulanten som påstår han ska ha bilen för 40.000 nu i veckan är det lika bra att behålla den. Skaffa bra vinterdäck och ev lägga ut en ny annons med högre pris för de låga priset jag har på min bil är helt fel, helt fel personer som visar intresse :(
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Oja man får mycket bil för pengarna. Körde kompisens pedantskötta S60 2.5T -05 på 4500mil fullutrustad med automat skinn och allt man kan tänka sig ej sportchassi. Jag konstaterade snabbt att jag kör hellre i en gammal E38 bilen går mjukare och finare och vad beträffar väghållningen så e det nog hugget som stycket..

Men visst volvon är ju en bättre bil att äga i sin helhet om man bortser från inköpspriset..
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bruksvärdet verkar mycket större än saluvärdet, så behåll bilen och kör den året runt, ingen vinterbil.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jo det är sant betydligt större bruksvärde, känns nästan vettigast att behålla den blir svårt att hitta en annan bil som år precis nyskattad nybes fullt fungerande för bara 40.000:-
Jag har spanat lite på E38 som vinterbil, just nu finns det inga billiga ute men då och då dyker det upp bilar som verkar vettiga till rena fyndpriser, 25-30´och därmokring. Jag ligger hellre och spanar efter en sådan än ringer och råprutar på de dyra som ligger runt de dubbla, Mer bil för pengarna? Tja, det är i så fall en annan ännu billigare E38, jag tycker att den aktuella känns väldigt dyr med tanke på hur död marknaden är nu. Men, visst, med lite flyt så går säkert även den pengen att få, men ingen lär ju bli nedringd.

Rent spontant tycker jag att denna ger lika mycket för pengarna, plus att den är orginal-snygg. Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Skulle vara roligt om någon som kollat in den bilen hade något att komma med, är ju inte ofta folk skriver ut nackdelarna med bilarna får man ju oftast se när man kommer fram. Defekt ac display, bilen skakar som en massagestol, spruckna originalbakljus, en hel del rost osv sov..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.