|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Transocean |
Det enda jag behöver är armstöd fram. That's it, inga Gadgets tack! Blir det fel att körä en snik-bmw utan nånting? Hej, jag vill ha en 520i utan nånting och med 15% rabatt. Här har du Cash! Blir BMW-handlaren sur? Dedt är ju extra-utrustningen dom tjänar pengar på? |
|
Det är väl helt upp till dig, och ingen annan. Det är ju du som ska leva med det. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Som sagt, det är du som bestämmer vill du ha en sån bil så är det bara att köpa. Blir ett helsike att sälja den sen men det är ju ett senare problem. |
|
|
Glömde, 15 procent rabatt kan du glömma. |
|
|
15% har du inte en chans att få, inte ens på en fullutrustad bil. Som privatköpare hamnar du kanske runt 7% om du inte proppar bilen med utrustning. Det låter för dig som du borde titta på en begagnad bil istället i och med att du inte bryr dig vilket utrustning som finns i bilen utan endast vill ha bästa pris. //Lövet |
|
| Som privatperson får du inga 15% rabatt. Snarare 7-8%. Min 525dT är leasing och där blev den totala rabatten inklusive rabatterade paket 15%. | |
Transocean |
Jo visst är det upp till var och en. Men den utrustningen man ger hundratusen för vid inköp tar BMW-handlaren gratis när du skall byta dig upp nästa gång. Har för mig att t ex tyskarna gillar snikversioner i mycket större grad än vi nordbor. Har dom fattat något vi förbiser? Varför skall man glömma 15%? 8-10% kan man uppnå i vanliga tider, nu är det resession och tomma bilhallar. Bilhamnar är fulla av bilar just nu, från Norge skickar dom tillbaka bilar till Europa där dom sedan säljs rimligt genom diverse EU-Wagen förhandlare. Cash is king heter det. |
| Som du själv skriver, det är ju extrautrustningen som ger marginalförstärkningen. Det lär knappast öka möjligheterna till bättre rabatt för din del att köpa en bil utan utrustning. Vidare tippar jag att finansiering (via BMW finans) går före cash ur ÅFs perspektiv. | |
| Jag förstår inte många människors behov av och strävan efter att göra "klipp" och komma billigt undan. Speciellt inte när det gäller en bilaffär. Bil köper iaf jag med hjärtat, inte med en intention att förlora så lite pengar som möjligt. Isf hade man ju bara kört runt i 5000-kronorsbilar? Kanske en smula offtopic, men jag tycker ändå att det behöver sägas. | |
|
Ur förhandlingssynpunkt Cash är en nackdel Snikutrustning är en nackdel 520 är en nackdel Som du förstår är din förhandlingssits mycket dålig. Med 15% rabatt utan ramavtal är det snarast så att handlaren gör en förlust på din affär och det finns inte en chans i världen att han beställer en bil åt dig då. Det du kan titta efter är bilar med konstig utrustning som redan står i hallen. Det är bara den typ av bilar som handlaren behöver bli av med. Att han skulle beställa en ny bil åt dig och ge 15% bara för att det är lågkonjunktur, det gubben går inte. Fokusera på sådant som redan står i hallen så kanske du kan fynda. Håller med Lus också, någon procent hit eller dit på ett nyköp gör inga pengar på en bil som tappar 50% på tre år. Vill du spara pengar så titta på begagnat där första ägaren redan tagit tappet. 3 år gamla bilar med kanske 6000-8000 mil på mätaren känns ofta som nya och kan köpas för 50% av nypris. //Lövet |
|
|
Det har hänt mycket med rabatterna sista månaderna. En kollega köpte en Volvo S80 2.5T med listpris 360 tkr för ett par veckor sedan. Han betalade 300 tkr jämnt för den. Nu är inte BMW lika desperata som Volvo, men förmodligen är situationen annorlunda idag även för BMW. Till ursprungsfrågan, bästa köpet man kan göra är nog att köpa en snikutrustad bil om man själv står ut med det. Utrustningen sjunker ännu mer i pris än bilen själv gör. Visst mer svårsålt, men man behöver inte sänka priset i närheten av vad utrustningen kostade som ny. Min mycket välutrustade 530 hade tappat 300 tkr på nio månader och 900 mil mot listpris när jag köpte den. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
Transocean |
Hej grabbar! Ni tror visst på Tomten, däremot inte på kontanter. Så fel det kan bli. Faktum är att dessa kan även köpas på krita. Pris på en 520i i Tyskland (hos BMW): 36300 Euro Länk Fahrzeugpreise Benziner-Modelle 520i 4/4 1995 125 (170) 9,2 / 5,4 / 6,7 162 30.504,20 36.300,– Denna säljs till 30550 Euro? D v s med 15,8% rabatt. Länk |
|
Ingen har förnekat att höga rabatter existerar. Det vi har menat felaktigt är att du kan gå in och speca en ny (snik) modell och kräva 15% rabatt på den. Utförsäljningar finns i alla tider och det gäller att passa på när tillfälle ges. (Vilket är precis vad jag skrivit tidigare) Men vad är det för Mobile annons du kommer med? "Autohandel - Vogtland Freier VW-Händler | Freier BMW-Händler | Freier MERCEDES-BENZ-Händler | Freier AUDI-Händler | Freier PORSCHE-Händler |" Inte en enda bild hos den handlaren är tagen i verkligheten utan allt kommer från kataloger. Det är ingen BMW handlare och vad är det som säger att bilen ens finns? (Detta med tanke på hur mycket fejk annonser det finns på Mobile) //Lövet |
|
|
Kan nämna att min farbror fick 20,4% rabatt på sin 520d mitt under brinnande högkonjunktur. Detta krävde dock ramavtal, kampanj, mängder av utrustning och rejält förhandlande och ger en bild av vad som krävs för höga rabattsatser. Som du ser finns det gott om 520i med bra pris men då står de redan i hallen Länk Länk (fynd!) Länk //Lövet |
|
Transocean |
Om du läser annonsen så inser du att det handlar om beställnings-fahrzeug d v s en bil som inte ens tillverkats än. Läs här: Deutscher Neuwagen-Bestellfahrzeug, ohne TZ, kein EU-Fahrzeug, alle Modelle frei konfigurierbar, (bei 22%Anzahlung, abgesichert) Herstellerübliche Lieferzeit, Gerne bieten wir auch Finanzierung und Leasing an, Bei Interesse 03741-148407 Büro oder 0177-7389071 Katalogbild, Irrtümer vorbehalten |
Transocean |
Ok, vad har dessa beg.bilar Andreas länkar till att göra med topicen? |
|
De är nya och visar på att fynden görs bland de bilar som redan står i hallen, inte de som du kan beställa. Den där siten som du länkar till är jag ytterst skeptisk till. "kein EU-fahrzeug", jaha, vart plockar de sina nya bilar ifrån då? //Lövet |
|
|
Vad är det du vill få fram? Att det går att köpa bil med 15% rabatt? Tänk på att det tillkommer avgifter för inregistrering. Min åsikt är att det är fel att köpa snikutrustade bilar. Svårsålt när man säljer och svårare att få rabatt hos handlaren. Kontanter är alltid fel när man ska köpa bil hos handlaren, de tjänar pengar på finansieringen. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Inte ett enda svar på google på Autohandel - Vogtland förutom den lista som finns på Mobile. Jag är fortfarande skeptisk. //Lövet |
|
|
Citat: "Har för mig att t ex tyskarna gillar snikversioner i mycket större grad än vi nordbor. Har dom fattat något vi förbiser?" Nu var det några år sedan jag sist köpte bil i Tyskland, men när jag handlade bilar i Tyskland var ett av skälen att det var så mycket fler välutrustade bilar i hallarna där, jämfört med de torftigt utrustade som fanns att köpa i Sverige. |
|
Transocean |
De är nya? Nu får du sluta å ljuga och ta fram kalkulatorn istället. Den första bilen du länkar till har gått 1500 mil.Angående ditt fynd: (välkommen in till våra nya fräscha lokaler. Alltid ett 70-tal begagnade bilar.Auktoriserad återförsäljare av BMW och Mini.) Så står det faktiskt i annonsen. Endast den sista bilen är ny. Men dyrare än i Tyskland. Jag vet inte om du kan eller inte kan tyska men välj Neufahrzeug på Mobile och mata in vilken som helst bil du vill och ta fram kalkulatorn. Och sluta med det där att "allting är omöjligt, det kommer du aldrig att få etc"! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.