AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.190

Estorilblå Bmw M3 E46

Sida 1 av 2
cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Tänkte kolla om det möjligtvis var någon här på autopower som la beslag på den estorilblå m3:an som fanns till salu hos Paulssons Bil i Helsingborg. Bilen såg kanonfin ut och verkade vara ett riktigt klipp.

Håller med!! Den såg galet fin ut.....
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag kan intyga att den va riktigt fin, va halv-intresserad av den så jag va ute och provkörde den en regnig kväll. Bilen gick helt underbart och var väldigt tight i alla lägen. Invändigt va den precis som ny utkommen från fabrik och utvändigt va den oxå väldigt fin dock med en del stenskott i front/huv/speglar. Men det är ju naturligt på en bil som gått runt 5000mil. I övrigt hade den nästan helt rätt (all) utrustning förutom PDC.

Anledningen till att jag inte köpte bilen va endast pga. att det va en manuell. Jag är helt inne på SMG men ville ge detta fina exemplar en chans att övertyga mig totalt sett... Men jag är såld på SMG så letandet forsätter :).

Tror att köparen köpt en fin bil till ett bra pris. Jag hade fått köpa den för 270' utan inbyte och någon direkt prut.

Mvh Jimmy

cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Jag var ruskigt sugen på den. Fick kontakt med en säljare som lovade att lämna en offert då jag ville byta in min 1-serie. Han återkom aldrig så jag fick ringa upp han. Han beklaga sig och menade att bilen varit rerserverad och och att han då inte kunde lämna någon offert. Svagt tycker ja..

Hade helst också sett att bilen haft smg låda men den verkade så fin och hade ju i stort sett all utrustning så om man bara hade fått chansen hade jag nog tagit den.
MG
28
MGS
M3 -04
328i -99
Hej!
MG
28
MGS
M3 -04
328i -99
Först och främst skulle jag vilja tacka alla på autopower, har fått mycket info från alla kunniga medmänniskor.
STORT TACK!
Sedan skulle jag vilja säga att jag provkörde bilen på tisdag, hämtade den på fredag. Har kört upp en tank under helgen. Riktigt nöjd med den. Vill ni ha en M3 bara en sak att säga KÖP!!!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
En på forumet har varit tidigare ägare till den bilen. Men då såg den mest ut som en reklampelare :)
MGS: Grattis till en underbar bil och underbar färg den är vi rättså ensamma om att ha.

Jimmyboy: Jag har en Estorilblå E46 med SMG. Alltid till salu. ;)

Spajjjs: Jonas fr Hbg hade den förrut. GIS!

Sp
3.093
Spajjjs
Maxey: Jacob heter han :)
Så heter han jag tappade namnet på honom. Försökte söka på han här på forumet dessutom och chansade! Viss heter han Jacob M3!

Sp
3.093
Spajjjs
Jacob_M3 stämmer bra det.

// Mvh. Daniel
MG
28
MGS
M3 -04
328i -99
Har inget minne av att någon Jacob stod som förra ägaren till bilen. Får väl anta att mamma eller pappa ägde den och Jacob fick köra. Bara för att vara säkra på saken vad var det för reg nummer på bilen ni pratar om. Den sista ägaren på denna bil bodde nämligen i Landskrona.

Och en sak till tack till Jimmyboy som inte köpte den.
Brydde mig inte om att den var manuell, känns mycket bra ändå.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

MAXEY: På det viset, det låter ju intressant. Har du nån spec på bilen?

MGS: Varsågod, ja det är en riktigt fin bil i skicket så hade den som sagt haft SMG så hade jag klippt den :). Lycka till.

Sp
3.093
Spajjjs
MGS:

Bilen jag snackar om har xxx625. Såg nu via fax från vv.se att det varit en del ägare på bilen. Jacob var den som hämtade ut bilen ny från bmw så efter han har där varit flera ägare på den.

// Mvh. Daniel
Spajjs: Denna bilen gissar jag: Länk

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
Stämmer bra wendtan.

// Mvh. Daniel
Jimmyboy: Fullt utrustad utom tv/nav. Sen är det rock on. PP mig om du vill.

MG
28
MGS
M3 -04
328i -99
Vet om att det varit en del ägare dock när jag pratade med Paulssons bil så var det problem med en betalning av en kund så Paulssons fick köpa tillbaka den sedan kom det ytterligare en ägare. Totalt skulle det vara 2 brukare på bilen som hade varit födda runt år 1950. Nu visar det sig att en 20 åring har varit första ägare??? Det är inget fel på bilen är mycket nöjd dock värkar det som att det har undanhållits information på bilen.
Ska kolla med Paulssons en gång till.

Paulsson bil
En 50 åring
Paulsson bil
En 50 åring samma som ovan
Paulsson bil
En ny 50 åring
Paulsson bil
Jag
Sp
3.093
Spajjjs
MGS:

Det stämmer säkert som du säger.. men som så många gånger innan så är ägaren av en bil och brukaren av samma bil ibland 2 olika personer. Särskilt när man snackar om bilar som är väldigt dyra att försäkra för yngre personer.
De sätter bilen på mamma/pappa för att få ner premien. Men detta blir ju inget som syns i ägarpapperna där de står pappa som ägare. Detta behöver självklart inte betyda att bilen misskötts pga det.

// Mvh. Daniel
MG
28
MGS
M3 -04
328i -99
Har tittat på det lite närmare och det stämmer med att den här Jacob och den första ägaren som jag ser i papperna har samma efternamn. Skulle kunna tro att det har att göra med det du säger Daniel.

Skulle samtidigt passa på att nämna att det var ett antagande från min sida att det var ett betalnings problem vilket lede till att Paulsson bil fick ta tillbaka bilen. Paulssons bil sa endast att den hade gått fram och tillbaks mellan samma ägare 2 ggr. Enligt registrerings datumen så stämmer i alla fall allt.

Sedan spelar det mindre roll för min del att en yngre förare har kört bilen under en två års period. Den är väl skött och även om den har varit hårt kört så ska den klara av det. Skulle det dyka upp problem så fick jag ett års garanti på bilen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Köpte min fd Mini Cooper S av hans mamma.

Bilen var fin och servad som den skulle men jag tvivlade starkt på att mamman föredrar en kompressor Mini med short-shift och sänkningssats ;)

Bilen funkade bra så länge jag hade den men för mig är det inte skit samma om en tjugoåring eller en medelålders dam brukat bilen. Klart inte en Mini Cooper eller M3 packar ihop om man pressar den lite men att slitaget ökar kan väl knappast förvåna någon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.