AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.458

luftnings problem 525 24v

Sida 2 av 2
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Hur var det med termostaten sa du?
Stänger inte den och fartvinden kyler så kan det nog också bli som du beskriver.
Om jag inte minns fel hade jag en bil där tidigare ägaren hade lyckats montera termostaten upp och ned... Inte konstigt att tempen på den bilen konstrade och att toppen senare sprack... :-)

Du har varm motor och kupévärmen på fullt blås när du luftar/fyller på? Var försiktig så att inte övertrycket gör att du får varm kylarvätska på dig!

Igår hittade en kompis rester av impellern till den lilla cirkulationspumpen inne i ventilpaketet (monterat på torpedväggen) som reglerar mellan höger och vänster sida. Han hade också diverse bekymmer med värmen och halvvarmt i kupén.
ff
58
ff1984
525i 90
för ja märkte idag när ja klämde på slangarna att kylar locket inte är tätt ja väntar på det som ska sitta där inte fått de än men sen hörde ja även att det skalvpa typ i torpedvägen nånstans massa vatten de som går in te värmepaketet. för jag får ingen värme på höger sida nämligen. o sen får ja bara värme när ja kör på rutan
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Som sagt, eftersom du bara får värme på ena sidan: titta gärna på det lilla ventilpaketet som sitter på torpedväggen. Pilla isär det och se om sliderna rör sig lätt.
ff
58
ff1984
525i 90
vart sitter det? där den elektriska vattenpumpen sitter eller?
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Se pryl nr 15.
Länk
ff
58
ff1984
525i 90
Har nu luftat igen o de ä luft kvar har haft bilen hissad högt men får inte ur den? kan de ta lång tid? men när ja har bilen på tomgång så går den te normal temp o då kommer de bra värme. sen när ja kör bilen då sjunker tempmätarn te de blåa ungefär o värmen blir lite svagare? va kan det bero på?
Visa användare
26
Tuomo
520i-95 touring
Det låter som ett termostat fel den stänger inte helt utan det sipprar igenom kylvätska hela tiden....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.