AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.402

Så otroligt snygg...

Sida 2 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hrrm... dessutom måste jag erkänna att jag skrev det där med E39:an mest för att retas och få lite mer intresse i tråden (trodde det framgick ganska tydligt). Av din reaktion att dömma så lyckades jag väl nästan lite väl bra...

Men inget mer tjafs nu, det slutar bara med att någon av oss förtjänar sig en avstängning och det är inget kul alls!! I sådana fall kan hellre webmaster stänga tråden helt så pratar vi om något annat istället!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
quixotic2,

Det är ju uppenbart att du lyckades med din intention att retas, men det var inte av den anledning du trodde.

Du får gärna tycka att E39 är asful, det jag reagerade på var att du gjorde det på. Jag tolkade det som ett typiskt översittarinlägg och att det inte skrevs med glimten ögat. Att skriva inlägg med avsikten att retas är det verkligen så lyckat?

Personligen tycker jag inte E39 är den snyggaste karossen BMW har gjort, dock ser den i M-utförande rätt brutal ut men samtidigt diskret.

E24 delar betydligt mer än bara bottenplatta med E12.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
roland, va? Skillnaden är stor! Det är ju varsin serie.
"6-serien presenterades i mars 1976 som lyckad ersättare till de vackra 3.0 coupéerna. Byggde till stora delar på 5-seriens chassi. (Rätt där johann!)
Första generationens 7-serie presenterades i maj 1977 och ersatte den långlivade och storsäljande 3.0-serien." (Om någon känner igen texterna, är dom från modellguiden på detta förnämliga forum).
Dagens sedan och kupé i 3-serien är tex två versioner av "samma bil". Kolla litet bilder så ser du skillnaden, tex att 635 är betydligt lägre än samtida 7or. Den är gjord som kupe från början, inte en modifierad sedan alltså.

Sen, som i alla andra fall; Smaken är som .... delad! Och huvudsaken är ju att man är nöjd och stolt över det man har, eller ......?!

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.