AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.403

Så otroligt snygg...

Sida 1 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ville bara säga att jag stod och tittade på en av mina E23:or idag och insåg att den var så otroligt vacker!!

E23 får jämt ta en massa skit för bakluckan och andra detaljer som inte faller i smaken, men jämför designgreppen med ex. Jaguars otoligt vackra Salooner från samma tidsperiod. Dessa anses av många vara bland världens snyggaste bilar!

E23 karossen kan väl också jämföras med en fyrdörrars E24:a (den karossen gillar ju betydligt fler) men jag tycker personligen att den (E23) är betydligt smäckrare och mindre inställsam.

Ett annat märke som jag tycker mig kunna jämföra med (designmässigt) är Maseratis Quattroportebilar och även Ferraris 400.

Jag tyckte det var viktigt att få detta sagt eftersom E23 ofta hamnar längst ner när BMW entusiaster rankar de olika karossmodellerna.

Ok, beredda på den här då?

E39 är en överjäst japan(kräm)bulle! För att inte tala om E65... där fick ni något att bita i till kaffet... (om ni inte håller med, kolla bara fronten motorhuvens nerdragning mot kofångaren.... huvaligen.... kan man älska en sådan blaffa? ;)

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Perkka
Äh, E39 e ju KLART en av de absolut snyggaste karosserna BMW byggt.. E65 e snygg den åh, men lite halvful bakifrån dock :(

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
E34 är min personliga favorit. Små eller V8-njurar av mindre betydelse.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Redarn: trodde du och jag var överens vilken BMW som var snyggast:) Ändå så sålde du den.
Att japsen rapat efter eller hur det nu är så har du rätt i ditt resonemang angående E39, modellen är det ju inget fel på utseendemässigt, men speciellt bakpartiet har många nästan identiska japs bilmodeller rapat efter eller tvärtom.

MVH
Hasso
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ja, jo, egentligen var vi väl det.

Men jag har ändrat mig, sådeså! ;)

Numera tycker jag E23 är snyggare än E24. Men jag tycker det är synd att BMW håller på att förlora sin unika identitet... men det är klart, ett tag skulle ju varenda Japanare se ut som en USA bil i miniformat, kolla bara på gamla Mazda och liknande. Så det kanske reder sig när Japaner/Koreaner (det är väl framförallt de nuförtiden) hittar sin egen stil....

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
quixotic2: Vad tycker du om E34?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
E34 är helt klart min favorit bland "nyare" BMW. Många kanske tycker att det framförallt är de inglasade framlysena som skiljer mot E39, men hela bilen är ju betydligt tydligare, med markerade avslut och vinklar.

Absolut snyggast tycker jag dock att Touring modellen är. Förmodligen världens snyggaste kombi? Proportionerna är helt rätt, det är nästan så att man inte tänker på att det faktiskt är en kombi. Till skillnad från E39 kombi, som känns baktung och är alltför avrundad både fram och bak.

E34 gör sig också mycket bra med lätt styling, som smälter väl in i bilens formspråk.

Tycker jag, alltså! :)

325Ci
E36 e den sportigaste BMW:n men E46 är den "glassigaste" tycker jag iaf.. =)

Detta var för övrigt mitt 500:e inlägg =)

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
jag tycker E34 är speciellt snygg. E39 ser ut som den inte stelnat riktigt i formen innan man stjälpte upp den, därav de otydliga linjerna.

Sen är ju inte många BMW fula, men E36 coupe eller E46 coupe är ju lite extra. Krävs dock coupe.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M3 E30 eller z3 M-coupe, mumma....!!

6-serien går också an (i vissa utföranden är den grym!)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Skönt Petter att se att du kommit över "förlusten" av 635an. Kan trösta dig med att den glädjer en annan (=mig) enormt - varje dag! Med stolthet visade vi upp oss på BMW Cs träff härom lördagen. Men "slagen av" av en fantastiskt fint renoverat E9. Och jag håller med dig, de litet äldre modellerna är mer BMW. Nuförtiden flyter uteseenden ihop (men e34 är helt OK, till vardags). Var du intresserad av TRXfälgarna förresten?

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det var bättre förr eller? ;)
Jajaja gamla gubbar brukar ju säga så.....

Fattar inte varför man inte kan nöja sig med att säga att man tycker den bil man har är snyggast utan också måste klanka ner på andras. Är det ngt mindervärdeskomplex som yttrar sig på det sättet?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tjena Lasse! :)

Kul att den fungerar bra för dig! Ursäkta att jag inte skickat kvittona på stereoapparaterna ännu, men jag saknar ett som jag VET att jag inte kastat... men vart jag har lagt det är en gåta. Jag får nog skicka de jag har och komplettera med det sista när det dyker upp, det ligger i någon ficka någonstans.

På tal om E24 så blir det säkert någon sådan i framtiden, just nu har jag bara för mycket för att hinna njuta av den också. Sedan är det ju en del kostsamma renoveringar på huset på G.

Är det TRX fälgarna som satt på som du ska sälja, eller? Jag såg någon som sålde däck på annonsguiden.nu för ett par veckor sedan, det var 390" regummeringar iofs...

ja säjer bara e34:a å sen e39:e Mmmm som i dom bilarna =) Mvh Mr-speed

360 * 3 e väldit skönt att göra =)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
johann: Japp, svåra komplex... förresten, vad var det nu för bilar du hade nu igen? Ja just det... det var du som sa det! ;D ;D ;D

Det skulle ju också kunna vara så att det är ROLIGT att jämföra saker. En del jämför fotbollsspelare, andra jämför frimärken.... vi jämför bilar och bildesign. Utan att ha något att jämför med är det svårt att tycka särskilt mycket om något, eller hur?

Visst är försommaren i år bättre än förra året? Aha, jag har komplex för att det regnade under min semester förra året, eller? Så behöver det inte vara... hrrm, ett tips i all välmening från mig till dig är att försöka undvika att skriva inlägg liknande ovan... det kan lätt missupfattas som att det är någon annan som har komplex.

Nej, nu ska jag inte retas och bråka... jag vill bara att folk ska öppna ögonen för en klart underskattad karossmodell (och kanske ge den en granskning på nästa BMWCS träff eller liknande).

Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Tycker E24an är en av de snyggaste BMW som har byggts och E23an är inte långt efter...
BMW har ju tyvär blivit sämre med åren och det är synd...
Men en liten uppryckning har dom gjort med 1 serien som ska komma, den ser ju faktiskt ut att bli jävligt snygg...

//Cosmos
"4000rpm = körglädje"
E28 Registret #160
ro
73
roland
bmw 635 80
är det någon störe skilnad på e24 - e23 förutom 2-4 dörrar och olika motor alternativ
tycker personligen att E34 är den snyggaste modellen bmw gjort, det är juh min egna åsikt.

den absolut fetaste är dock.. nyare 7 serien.. dvs.. inte E32 utan den andra.. det känns kanske lite .. vanlig.. men är verkligen en vacker skapelse.

/mvh jocke
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
quixotic2,

Kan du förklara för mig hur mitt bilval har ngt med komplex att göra? Eller är ytterligare ett tecken på just ditt mindervärdes komplex

Det är ju en sak att jämföra saker och ting och en annan att raljera med hur fina ens egna grejer är och hur dåliga och fula alla andras är. Tycker det är riktigt dålig stil och folk som beter sig på det sättet har som sagt ofta mindervärdeskomplex.

Fattar du inte skillnad på att säga "att din bil är snyggare än din" och "att min bil är snygg och din är fula"? Har du verkligen sånt behov av att hävda dig?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Fö så bygger E24 på E12 och inte på E23.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jaja, jag tycker inte det är mycket att bråka om, nu var det ju inte min eller din personlighet vi diskuterade, utan karossformer.

Det stämmer nog för övrigt bra att "bottenplattan" i E24 kommer från E12 karossen, axelavstånd och sådant stämmer ju ganska bra. Däremot delar ju E23 och E24 några karosspaneler och en hel del mekanik och inredning. Synd bara att den överladdade M30:n aldrig hittade ner i E24 karossen... visste ni förresten att E23 i Sydafrika levererades med samma motor som E24 M635Csi, alltså, 24v 286hk motorn?

Hurra! Imorgon får jag hämta min 745 Highline från lackeraren (fixat stenskott)! Sedan ska jag putsa och polera i helgen och till nästa vecka ska det nog finnas nya foton i Galleriet... kommer det förresten några E9/E12/E21/E23/E24/E28 entusiatser till Gävle?

Sist men inte minst måste jag hålla med om att M Coupén faktiskt är riktigt snygg! Den kommer bli en klassiker i BMW sammanhang... där kan man snacka om att designavdelningen stack ut hakan! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.