|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ngn ett tel, nummer till den här idioten? Börjar bli lite fbannad nu när skatten inte är betald på en bil jag köpt. e-postadress kanske? // tommy |
|
|
Det är till föregående ägaaren som kronfogden går, men vad händer för dig? Har du fått brev om körförbud på bilen? Och isåfall, vad händer om du brukar den ändå eftersom det är föregående ägare som är ansvarig. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det är bara att betala skatten själv om man vill fortsätta använda bilen. Om föregående ägare är betalningsskyldig går ärendet till kronofogden, men det bryr han sig troligen inte om eftersom han redan har ett digert skuldkonto.. Bilen får användningsförbud tills skatten är betalt och brukar man den ändå riskerar man avskyltning om man blir stoppad BMW CS #5139 |
|
| Romer är de värsta folket jag vet. Jag driver ett cafe. Ibland kommer det in romer till mig. De varken visar respekt eller hänsyn till andra som sitter och fikar. Alla jag har träffat är likadana. De är väl uppfostrade så. En gång blev det tjej bråk mellan romer här inne och jag fick dra ut dom och slänga ut dom deras män bara titta på och gjorde ingeting. Som om det var helt normalt. De drog varandra i håret, spottade och kasta stolar. Men de kommer nästan aldrig romer hit som tur är. Sen förstör de ju bara den privata marknaden för oss som vill sälja våra bilar privat. Har man blivit utsatt en gång köper man nog aldrig mer bil privat. | |
|
Hej! Han svarade på en gammal mail nu i helgen och undrar om vilken skuld jag pratar om. Jobbar vidare på det tipset och har kontaktat skatteverket. Han har drivit en jaimi`s husbilar och bilar. Kolla på hemsidan el. google |
|
|
Sökte på "vällvårdad" på blocket. Resultatet: Länk 8 misstänka objekt. 1. VW Passat, säljes av åke i Botkyrka Länk 2. Renault Kangoo, säljes av pierre i Botkyrka Länk I resultatet för "vällvårdad" finns också en mercedes, vars mobilnummer jag googlade på. Resultatet: Länk Numret har alltså funnits i en annons för en Kangoo innan, det är inte samma Kangoo som jag länkar till ovan, antagligen i alla fall. Som synes i min sista länk köper rolf, som han heter där, kangoos. I länken syns också att numret funnits i en annons för en VW Transporter Nästa misstänka objekt blir därför mercedesen: 3. Länk säljes av Rolf i Botkyrka 4. BMW 520iT säljes av nadja i Skarpnäck Länk Söker man på eniro på numret i annonsen kommer man till ett par i Lidköping. Men ordet vällvårdad och faktum att den säljs i Skarpnäck, dvs nära de andra ovan, förbryllar. Reg nr syns nästan. 5. Volvo S80 2.5T säljes av nada i Bredäng. nada är ju minst sagt likt nadja, och områdena ligger nära varandra. återigen ordet vällvårdad I slutet av samtliga slutar texten med: pris xx:-, möjligen så finns ett mob nr också. 6. VW passat säljes av Thomas. Reg nr syns och ägs av en kille i Norsborg, inte så grymt långt från Botkyrka.... Länk 7. Chrysler 300M säljes av bachlaoui i Skarpnäck. Reg nr syns och ägs av en kille i, mycket riktigt, Enskededalen. Ordet vällvårdad finns och texten slutar med: pris 105000 8. Nissan Patrol säljes av a.h. i Järfälla. Reg nr dolt. Även här alltså ordet vällvårdad, och texten slutar med ett pris och ett mob nr. Sammanfattningsvis befinner sig alla bilar inom en radie av någon kilometer, och alla annonser innehåller ordet vällvårdad och de slutar alla med ett pris och ibland ett mob nr. I 6 av 8 annonser syns inte reg. nr. Bara jag som blir misstänksam? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag håller med BjörnB, vem F-N köper bilar av dessa människor? Själv säljer jag ärliga bilar i superskick som alltid ligger bland de 20 % billigaste på blocket, och jag får smöra och krusa för att sälja bilar till det yttersta fåtal ointresserade och ofta dryga köpare som ringer. Hur enkelt kan det då vara att sälja en bil som rom, uppge falskt namn, bilen står inte på säljaren, bilen ser ut som kattskit, inte billigt pris, uppenbara mätarskruvningar och grava felaktigheter? Det verkar som att "folk" tror på vad som helst och går på vad som helst och helt okritiskt köper värsta skrotet. Som vanligt blir man helt uppgiven när man läser sådant här.... Mvh Johan |
|
De säljer antagligen till personer som knappt klarar av att läsa annonsen ändå. Men jag håller med dig, vem är det som köper egentligen? Han måste köra en riktig "special price for you" när någon ringer för annonspriserna lockar inte. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Hej! Jag vet att avskyltning blir nästa steg, hoppas att skatteåterbäringen blir hög så att man kan betala. han har dock svar på frågor som man skickar på den gamla mailen. Prova om ni har den kvar, Kolla även jaimi´s husbilar och bilar om ni vill veta mer om denna person. google.se |
|
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.