|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan bara upplysa att säljaren till den här 540n definitivt inte heter Pierre. Länk Inte heller heter han "Åke": Länk Eller "Micke" för den delen: Länk //Lövet | |
|
Är väl en r*m men varför tror du att det är samma annonsör? Det är ju inte samma telefonnummer i annonserna och det är väldigt vanligt att just r*mer skriver sina bilannonser på just det sättet...? Min bil Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Köpt en hel serie kontatkortsnummer :) en till varje bil eller nått sånt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Exakt samma omgivning, numren som är angivna ligger inom 4 nummer från varandra. Inte en chans att dessa nummer är slumpmässigt tilldelade = de är beställda samtidigt, antingen till samma person eller inom en familj. (Har själv sålt mobilabonnemang en gång i tiden) //Lövet |
|
| En sekt kanske, som gör allt tillsammans, från att köpa mobiltelefon till att sälja sina bilar :) | |
| Jag förstår inte varför vissa anger falskt namn. Mailade på en annons från Jan C men fick svar av någon helt annan. :-/ | |
|
Håller med, det är helt obegripligt att uppge ett felaktigt namn. Om man inte kan vara ärlig med det, vad finns det mer att dölja. Undrar hur många som har falskt namn som skulle vilja sälja till en person med ogiltiga personuppgifter och kan således dra på sig stora utgifter i form av pböter etc...? |
|
|
Köpte en 540 av Pierre i somras. Han heter faktist Pierre, och han är en r*m mycket riktigt. Skumaste människorna jag träffat... I annonsen för min 540 stog d "lasse". Personen som svarade när jag ringde kallade sig för alex. Men bilen stog på Pierre, som är Lasses farbror. Lasse elr "alex" påstog att han bodde i uppsala, att bilen var skriven på hans farbror i stockholm. men att bilen stog i södertälje :S Han ljög om massa saker på telefon dagen innan jag beslöt mig att ta ledigt från jobbet o åka 50 mil... Alltså saker jag märkte när jag väl kom fram och såg bilen. Dum som jag är köpte jag ändå bilen, för d va ändå ett hyfsat billig. Bytte in den mot min 523 med lite pengar emellan. Nån vecka efter affären ringer Lasse upp mig och hittar på att det är massa fel på min 523 och att han vill ha 10 tusen...! I början blev jag rädd men jag stog på mig och dem fick inte en krona. Har inte hört av dem sen i somras. Men en sak är säker: Ser ni nån bil som står på någon "Åke" "Lasse" "Pierre" och bilarna är i stockholms området så titta inte ens på dem. Det är alltså 2 eller 3 svenska r*mer som heter Pierre och Lasse, har faktist sett deras körkort. Men dem kallar sig för andra namn och gör skumma affärer. En annan grej var att han inte sa till mig att bilen var oförsäkrad och avställd. Det fick jag reda på när jag själv ringde Vägverket... Skulle kunna skriva mer grejer för d va massa konstigheter men d orkar ni inte läsa, och d orkar jag inte skriva... |
|
|
Ok för att det är lite skummt att inte skriva ut sitt riktiga namn, utan ist påhittade eller typ "mercedes" eller "bmw". Och att sådant får många att rata annonsen. Men å andra sidan, det spelar väl inte så där superstor roll. Det viktiga är väl att ägaren är den som i slutändan säljer bilen. |
|
|
Att de ljuger om sina namn gör de för att de inte vill kunna bindas till bilen (eller i alla fall så lite som möjligt) En möjlighet är att de vet att bilarna är i dåligt skick och vill slippa ansvar, ett annat är att de driver bilförsäljning svart. Båda är lika illa för den stackare som köper bilen sen. //Lövet |
|
|
Kan det möjligtvis vara familjen Bessik som är i farten. Mvh //Peter |
|
|
Är ni förvånade över att han döljer regnumren i sina annonser??? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Konstigt att varken Pierre, Åke eller Micke kan stava. Både Åke och Micke har "vällvårdade" bilar.... Den som vill byta bil med Pierre "gäller ett annan pris" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har samma gissning som Stålmannen sedan Maracojas inlägg. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bessik, Columbus, Taikon ...same sh*t | |
|
Nu får man väl inte skriva namn men då får jag väl ta en varning då :P Killen jag köpte bilen av hette "Lasse Josefsson" stog så på körkortet men bilen stog på Pierre Jeimi Demeter... Och dem var alltså svenska zigenare om man får säga så.... hörde när dem prata sitt språk. Och det som försigår är som att dem driver bilförsäljning svart. Bilen jag sålde till honom 10 juni 2008 har bytt ägare 3 gånger.... :S liiiite skumt. Sen sa han själv att dem håller på att byta och sälja massa bilar. Aja som sagt i alla fall. Köp inte bil av dem, och om nån av era bekanta funderar på att göra det, avråd dem. Punkt slut. |
|
| man kanske skulle ringa o låta intresserad på skoj för att få reda på lite =) | |
| Köper man bil av såna här snubbar så får man ju skylla sig själv, men det roliga är att folk kommer hit till forumet och gråter ut sin story om att de köpte bil av nån rom och sedan fick problem och kände sig lurad och att polisen inte gör något åt saken:) | |
|
Du har helt rätt m_johan84. Men om du syftar på mig när du skriver så har du fel. Jag känner mig inte lurad, märkte ju felen på bilen som han hade ljugit om dagen innan, och prutade lite mer. Sen att han ringde efter gör ju ingenting, jag menar han har ju inte fått en krona.... och jag har inte haft en tanke på att ringa polisen.... Anledningen att jag skrev ut min "story" är för att varna folk vad man kan råka ut för (som att folk inte vet d... hehe men ändå) när man gör affärer med romer... och att just dem killarna där i stockholm e skojare! |
|
| Rom i lackskor & svarta pressvecksbyxor -> säljer bil-> köpa? -> NEJ!!! | |
|
Som seriös säljare (tycker jag själv ;) är det tillräckligt svårt att sälja bil. Har funderat en del på hur knepigt det måste vara för dessa skojare att bli av med skrotet under fejkat namn och tveksamma ägandeförhållanden? Vem köper dessa bilar (förutom Maracoja)? Säger inte att alla Romer är skojare men de har onekligen ett dåligt rykte, förtjänat eller oförtjänt, släpa på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.