|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Angående inredningen så tycker jag det är stor skillnad på en M-sport edition bil och en vanlig 116-118. Alltså pre-facelift. De billigare bilarna ser verkligen trista ut i inredningen medan 120:n är rätt så snygg enligt min mening. Kan inte minnas vad som skiljer men det kan vara interiörlisterna samt antagligen dörrhandtagen/armstöden. Det som främst skiljer pre/post-facelift är tyginslagen på dörrsidorna där den gamla bara har rå plast. 1-serien stötig? Har jag aldrig ens reflekterat över, bilen är ju hur bekväm som helst trots M-paket! Och vill jag nu verkligen åka mjukt så sätter jag mig i min Grand Cherokee istället... ;) |
|
|
Det där med interören pre-facelift beror nog på vilken klädsel man har. Jag har tyg/sensatec och då har ju armsödet sensatec på samma sätt som om man hade haft M-paket. Kollade in en ny 120d med M-paket hos BMW här om dagen. Numera är det bättre kvalitet på sensatec än i min bil. Kunde knappt skilja det från skinn och var tvungen att få bekräftat av säljaren att det var sensatec. |
|
|
Det går visst trögt för handlarna där ute. Jag mailade ju och ställde lite frågor om utrustningen på den här i förra veckan: Länk! Nu mailar han och frågar om jag är intresserad och vill slänga med vinterhjul i priset. Svarade att den ska nog ner mer i pris än så på grund av paketrabatten som har funnits länge nu. |
|
|
Chassiesättning på 1-serie M-sport har ändrats i och med faceliften, exemplar före facelift är väldigt stötiga tycker jag, medan faceliften har en betydligt trevligare sättning BMW CS #5139 |
|
|
Gorban: Det borde ju vara prisavdrag på den där p.g.a. en fula färgen... :D J.L: Personligen förstår jag mig inte alls på klagomålen (pre-facelift). Jag rör mig på Sveriges sämsta vägar = Norrbottens (jag lovar, alla ni söder om Västernorrland har parkettgolv att köra på i jämförelse!) och ändå tycker jag den är alldeles perfekt avstämd. Fast, ja men inte stötig. |
|
| Min facelift med 18" RFT är i ärlighetens namn rätt stötig. Men den går ju å andra sidan riktigt bra när det svänger också. Tror att RFT är den största boven. | |
|
Nu måste jag också lägga mig i diskussionen :) -bilarna kan INTE säljas för nypris då de är 1-2 år gamla! -bilarna kan INTE heller säljas för halva priset då de är 1-2 år gamla... som ngn skrev, i beräkningen måste du lägga till den extra utrustning som finns på bilarna och inte bara stirra på om det är m-paket och facelift. sen håller jag med de som ogillar att ngn med en gammal bil på forumet sitter och i stort sett dissar alla prisnivåer och diskussioner om vad bilar är värda här på forumet.. men det tror jag ngn annan varit inne på tidigare ett antal ggr. Vid senaste kollen hos BMW fanns det inget M-erbjudande kvar, och vid köp av ny bil var prutmånen absolut minimum pga erbjudandet (då det fanns) tror man kan högre priser på nya M-sport hos bmw nu om man surfar runt lite |
|
| Gorban: Vad fick du ge om man får fråga? | |
|
Kampanjen på M-sport fanns kvar för två veckor sedan när jag pratade med säljaren i Mölndal. Jag själv befinner mig i den besvärliga sitsen att jag måste bli av med min 116i innan jag kan slå till på en 120d. Efter att ha kollat igenom utbudet är jag ganska säker på att jag vill ha en 120d M-sport 5-dörrar med advantage och helst hela comfort-paketet och gärna Hifi-paketet. Som sagts tidigare i den här tråden så ligger dock priserna ganska högt på nyare bilar då säljaren utgår från listpriset. Ingen som behöver en välvårdad och bra utrustad 116i? :) |
|
|
Då är det tydligen olika svar beroende på vilken handlare du går till, vissa kör erbjudandet och vissa har lagt ned det. Om jag tolkar dig rätt säger du att beggade 120 ligger ganska högt då bilhandlaren utgår från listpris ? eller? |
|
| Ja inte bara bilhandlare utgår från listpris. Även privatpersoner säger att bilen har kostat långt över 300' när de har köpt bilen till kampanjpriset. | |
|
Gorban: En 120d med M-pkt och annan utrustning KAN kosta över 300 trots att den köptes med kampanpris! Bilen är långt ifrån komplett utrustad för de flestas behov trots att den ha M-pkt + Advantage... |
|
| Jag har sett flera bilar som har endast kampanjen plus stora AC:n och inget annat. Att säga att dessa bilar kostade t.ex. 340.000 kr nya är ju knappast sant. | |
|
sant, man vill gärna tro att alla 120 är köpta för 'baspris' konstigt.. det är inte så med andra modeller som det har varit erbjudande på |
|
|
Jag kan bidra med vad jag fick betala för min bil så finns det något konkret att jämföra mot om det intresserar någon. För min bil betalade jag strax under 300´. Det är en -07 innan faceliften. Min bil är specad enligt förljande 120d Alpinvit Automat M-paket: 7AX Advantage i komb. med M Sportpaket 530 Klimatanläggning 662 Radio Business CD 337 M Sportpaket 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual innertak i antracit 4MG Interiörlist - Aluminium Glaciärsilver 520 Dimstrålkastare 704 M Sportfjädring 2MG M Dubbeleker 207, 17 339 Shadowline högglans 481 Sportstolar Övrig utr: 423 Velourmattor 442 Dryckeshållare 205 Automatisk växellåda 249 Multifunktionsratt 322 Komfort access 470 Barnstolsfästen ISOFIX 5DC Bakre nackstöd fällbara 663 Radio Professional 676 Hi-Fi högtalarsystem 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 473 Armstöd fram 521 Regnsensor 522 Xenonstrålkastare 420 Solskyddsrutor bak Motorvärmare och kupévärmarutatag Plastmatta i bagageutrymmet |
|
|
Min 120i kostade 261.000:- 120i 5-d Alpinvit Tyg-Sensateckombination Flashpoint svart *Lättmetallfälg M Dubbeleker 208, 18" *Advantage i komb. med M Sportpaket *M Sportpaket *Multifunktionsratt Utan modellbeteckning Shadow Line högglans (M Sport) *ISOFIX Armstöd (Advantage) Sportstolar (M Sport) Interiörlister Aluminium accentslipad *Xenonstrålkastere och LED bakljus *Klimatautomatik *Farthållare *Belysningspaketet *Fällbara nackskydd bak |
|
|
Ok, för att "hjälpa" till lite. Jag köpte min 3-dörrars 120d den 19:e Juni 2008 med 910 mil på mätarn, den är uttagen i November 2007. Den är hyggligt välutrustad och listpris på den var 371.000:-, efter m-paketsrabatt och leasingbilsrabatt kan jag gissa på att den gick för ca 315 ny. Jag betalade 265.000:- 300 Alpinvit LWB8 Läder Boston Terra 337 M Sportpaket 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual innertak i antracit 704 M Sportfjädring 481 Sportstolar fram 760 Individual shadowline högglans 520 Dimstrålkastare 530 Klimatanläggning 473 Armstöd fram 493 Förvaringspaket 2MH Lättmetallfälg - M Dubbeleker 208 235 Dragkrok med avtagbar kula 6FL USB-Anslutning 470 Barnstolsfästen ISOFIX 663 Radio Professional 677 Hi-Fi System professionel 534 Klimatautomatik med 2-zons reglering 521 Regnsensor 522 Xenonstrålkastare 563 Belysningspaket 5DC Bakre nackstöd fällbara 4B3 Interiörlist Aluminium längdslipad 423 Velourmattor 442 Dryckeshållare 540 Farthållare ZUK 4 Sittplatser 322 Komfort Access 249 Multifunktionsratt |
|
|
emilsson Vad jag kan se har vi i princip identisk utrustning förutom att du har skinn och dragkrok, men jag har automat vilket motsvarar skinn och drag ganska jämt i pris skulle jag tro. Min är fem-dörrars, men jag måste fått bra pris då jag betalade 298 000:- Eftersom jag har en själv så hoppas jag och verkligen vill att dom värderas efter listpris utan rabbater ;-) |
|
| Ser att du även hade förvaringspaket vilket jag inte har men såg också att jag hade tonade rutor bak som inte du har. | |
|
ryk 330xi: Du måste vara en mycket trogen kund för du ser ut att ha fått 16-17.000 +/- i rabbat UTÖVER kampanjpriset. STORT GRATTIS! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.