|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Tydligen har BMW kvar erbjudandet på 120d med advantage+M-paket+delar av comfort-paketet.. Någon som vet vad det ligger på? Har hört ett pris runt 270.000 kr vilket låter billigt. Jag tittar på en begagnad med denna utrustning och funderar på om den ligger rätt i pris. | |
|
Den riktigt bra dealen (var väl ~265 för 120d tror jag) är borta och ersatt av en lite sämre variant. Jag tycker att många begagnade bilar är alldeles för högt prissatta i förhållande till nypriset med kampanjen. Många skriver nypris 330' osv med det är ju helt bull eftersom de netto har betalt kanske 270'. Att då betala 250' begagnat för en bil som gått några tusen mil skulle jag aldrig någonsin göra. Men många försöker få dessa priser begagnat. //Lövet |
|
|
Precis, har hittat en sådan som i och för sig har xenon och larm men jag tycker nog att man bör pruta ordentligt på den här: Länk! |
|
|
Om den där är köpt under M-sport kampanjen så har den kostat 265' för bilen, 10.000 till för advantage, 6000 för metallic, och 7000 för metallic. (Om jag kommer ihåg sifforna rätt). Detta ger ett nypris på 288' Jag skulle inte vara sugen på att betala 260' efter 2000 mil i alla fall. //Lövet |
|
|
6000 för xenon ska det stå //Lövet |
|
| Saknar Ytterspegelspaket (eluppvärmda spolarmunstycken, elinfällbara speglar, avbländningsbara speglar), ISOFIX bak, Multifunktions ratt, Radio Professional, Hifi-högtalare, Regnsensor mm. | |
|
Var hittar man mer info om detaljerna för denna "lite sämre" deal för 120d:an, alt. kan nån redogöra här hur det ligger till?? |
|
|
Under M-sportkampanjen kostade 120d: 3d - 264.900:- och 5d - 271.900:- (påslag diesel = 15.000:- och påslag 5d = 7000:-, d v s 249.900 före en 3d 120i.) Men sen tillkommer på många bilar xenon, metallic, prof., hifi, usb, resten av comfortpaketet, 18", stora spegelpaket, drag, tonade rutor, läder, navi. Inte svårt att få kampanjbilarna över 300' Nypris i "verkligt/betalt/netto" pris med "nödvändig utrustning som t ex xenon, stereo och 18"...... I maj kostade en "kampanj" 5d 284.900:- Länk |
|
|
Jelleruff Tack för svar. Om jag jämför med prislistan, stämmer det att man får typ 10% i rabatt med kampanjen idag? |
|
|
Jag kollade upp bilen jag länkade till ovan och den har även ratt med multifunktion och regnsensor. Den saknar PDC och belysningspaket. Och givetvis har den inte Hifi och annat lullull. Säljaren är ett leasingbolag. De skickade mig hela utrustningslistan med priserna då den beställdes. Givetvis listpriset så det hamnade på långt över 300'. More: isofix bak har alla nya bilar. Inte bara BMW, så det är standard numera. |
|
|
När kampanjen pågick så tror jag att nettot landade ca 40-45.000 under listpris. Sedan fanns dock inte så mycket prutmån kvar på tilläggsutrustning eftersom handlarens marginal var minimal. Kanske gick att pruta en del om man lastade på läder, navi och liknande dyrbarheter men de flesta fick nog betala rätt nära kampanjpris + list för extrautr. När man jämför priser på nytt och beg bör man inte glömma lägga till kostnad för v-däck (på de bilar som säljs med sådana, typ min ;) Tillkommer ju på nybilspriserna. Jag är iofs kanske rätt unik med dubbade 18" men de gick faktiskt loss på 22.000 kr netto (listpris en bra bit högre)...! |
|
|
Onehp: Vet tyvärr inte vilka rabatter man får idag. Men..... Hela andvantage-paketet ingick i M-sport Edition och kostade inte extra som "andreas_lofgren" skrev. Likaså ingick regnsensor, multifunktionsratten och ISOFIX fram i M-sport Edition så dessa saker har alla svensksålda bilar som såldes under kampanjtiden. I M-sport Edition ingick även ACCn. PDC och belysningspaket är två av de sakerna som inte var med från Comfortpaketet då bara "halva" Comfortpaketet ingick i M-sport Edition. Bilar som har detta har antingen köpt till detta löst eller köpt till "resten" av Comfortpaketet. |
|
| I samband med att jag byter arbetsgivare så fick jag möjlighet att köpa ut min tjänstebil - 120d -07, nya motorn, 3.900 mil, 15 mån gammal, M-sport Advantage, Comfort, HiFi, taklucka. Leasingbolaget lade ut bilen på auktion en vecka, och jag fick sedan möjlighet att köpa ut bilen för samma pris som högsta budet på auktionen. Det blev 182.400 kr. Tror att det är rätt mycket fantasi/önskepriser på de bilar som är ute på t ex Blocket.... | |
|
Jupp. De som försöker få 230' för två år gamla 120d undrar jag hur de tänker egentligen. Jag blev erbjuden en 120d M-pkt under förra året för 255.400 netto ink xenon osv (stod i hallen). Inte f-n tänker jag betala 230' för en liknande bil 2 år senare. //Lövet |
|
|
Lövet: Ett år senare menar du väl... Hur säljare tänker vet jag precis, man vill ha ut så mycket som möjligt för ens bil! Som köpare resonerar man precis tvärtom :) Sedan får man väl mötas någonstans däremellan. Var slutliga priset hamnar beror ju på en mängd olika faktorer. Är rätt aktiv med gamla Porsche 911, och där gäller snarare helt andra regler där köparna ofta bjuder över varandra och utannonserat pris är golvet, även i dessa dagar...! MVH Jonas |
|
|
Här är priser och det som ingick i kampanjen i mitten av augusti Utrustning M-sport Edition: Advantage: - Klimatanläggning - Radio Business CD M Sportpaket: - Dubbeleker M 207 17” lm-hjul - Shadowline högglans - Sportstolar fram - Interiörlist – Aluminium Glaciärsilver - Dimljus - M Sportfjädring - M Lädersportratt - M Aerodynamikpaket - Individual innertak i antracit - Instegslister med M Emblem - M-fotstöd på förarsidan - Tyg / Sensatec ”Flashpoint” klädsel Multifunktionsratt Dryckeshållare ISOFIX Regnsensor Klimatautomatik Farthållare Kampanj pris: 120i 3 dörrars pris från: 249.9000 kr Nu! 170 hk 120d 3 dörrars pris från: 264.900 kr Nu! 177 hk 120i 5 dörrars pris från: 256.9000 kr Nu! 170 hk 120d 5 dörrars pris från: 271.900 kr Nu! 177 hk Bilarna finns bland annat i följande färger: Alpinvit, Japanröd och Le Mans blåmetallic (tillägg: 5.900:-) |
|
|
Soundborder, om det är en faceliftad 120d för 182400:- så måste det vara en kalas affär för dig! En sådan har jag inte sett under 230000:- på Blocket. Länk |
|
|
Så, vad tycker ni att denna "borde" kosta...: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Skulle precis länka till den. I jämförelse med nypris anser jag att den är 30.000kr för dyr. //Lövet |
|
|
Men är du helt väck? Så du menar att 220k kr är rätt pris för en Facelift, har du sett vad Pre-Facelift kostar? Jag gissar att du är ute efter en 120d Facelift med tanke på att du dissar varje prissättning där ute. Jag har tappat 50.000kr+ränta och då fick jag en sjuk rabatt. |
|
|
ryk 330xi Var hittade du prislistan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.