|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
(Varför kan man inte Redigera sina inlägg??!?!?!) Här t ex, BMW ÅF säljer 3-d. Länk Prislistan som ryk postade känns på något sätt felaktig i dagen läge med tanke på vad ÅF säljer sina bilar för. |
|
|
Notera att den inte ens har en sak som Xenon!! Sen att Hifi som är ett måste fattas och ytterspegelspaketet, radio pro, nedfällbara nackstöd, induvidual toning bara det är saker för över 20.000kr och det har min bil plus mer. |
|
|
Det är skillnad mellan vad bilar annonseras för och vad det säljs för... I det här fallet är det ett klart fall, vilket fantasipris! Lägg till tiotusen (om det ens behövs) och du köper en ny precis som du vill ha den... |
|
|
More: Ta och lugna ner språket en aning! Priset kommer att avslöjas ganska fort om det är rätt eller fel. För din egen nattsömns skulle så kan jag också tillägga att jag inte har något som helst intresse av att påverka värderingen av 1-serien då den, i mina ögon, är BMWs minst attraktiva modell. Att ge synpunkter angående prissättning för de som är spekulanter är dock en helt annan fråga och något som jag gladeligen fortsätter med. Oavsett om du gillar det eller inte. //Lövet |
|
|
More Den var på autowox hemsida tidigare, men som jag skrev att den gällde i Augusti och ligger inte kvar där längre |
|
|
(More: ...uppenbarligen är det din bil jag länkade till, eller?) From 2007 är det 177 hk, är det alltså från 2007 det räknas som facelift? Jag håller med Lövet, det borde visa sig ganska fort om priset är rätt eller fel... Öht tycker jag att det är många 120d till försäljning just nu, både 163 och 177 hk... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Bygg en bil med den utrustning som är nödvändig och försök få till ett bra pris, jämför sedan med liknande beg bil om priset stämmer. Att min bil skulle vara värd 220k kr är bara fel. I gröna boken så listar dom 210.000kr vid inbyte mot annan bil hos div ÅF. Går enkelt att komma överrens om 220k kr i inbytes pris. Vilken tur att man inte påverkas av finanskrisen och inte måste sälja bilen. |
|
|
More: Du har annonserat bilen i över en månad vid det här laget så viss insikt om prisets korrekthet måste väl ha infunnit sig vid det här laget? //Lövet |
|
|
Men lövet är det inte så med dom flesta bilar som ligger ute just nu? Att det tar tid att sälja? Om jag inte minns fel så har du själv en bil ute i snart 2 månader men med hyffsat pris, bilen blir inte såld ändå. När man minst anar så dyker det upp någon som är villig att betala, gäller bara att ha lite is i magen. //K |
|
|
Absolut. Skillnaden i det här fallet är att jag inte kallar människor för idioter som har synpunkter på prissättningen. //Lövet |
|
|
Gällande bilen ni länkade till, den vita; man får sällan igen vad man lagt på utrustning, men i vissa fall kan tex xenon ocvhn hifi (á tot ~13k), som den har, utöver vad som ingick i m-sportdealen, säkert höja en aning. detta rabatterades säkerligen med minst 7% = 12k. 265+12= 276 netto en fabriksny bil sjunker i mina, och många andras, ögon ca 20% första året. 276x0,8 = 220 detta om bilen rullat upp till 2000mil/år. bilen i fråga har rullat 2500mil samt varit i trafik i snart 14 månader, därav tycker jag att Lövets värdering är fullt riktig. Jag tror man lurar sig själv om man någonsinn tror att man kan göra en bra affär på en ny bil!, de som sätter ut sina över 1år gamla 120d för över 250k är drömmare i mina ögon. |
|
|
Man kan räkna på ett annat sätt också, men nå ungefär samma siffra. En bil idag håller som MAX 50% på tre år. 276 / 2 / 3 = 46.000 i värdefall per år. 276.000 - 46000 = 230' More anser nog fortfarande att jag är en idiot men han börjar få några stycken mot sig vid det här laget. //Lövet |
|
|
Skit samma, jag tycker att ni har fel så spelar ingen roll om ni är 4st som tycker samma. Själv följer jag marknaden och det borde ni också göra istället för att sitta och räkna med gissade belopp. |
|
|
M07 120d för 249 KSEK. Tror det blir svårt. Betydligt närmare 200 KSEK. En snik men ny och med alla garantier M09 316i kostar 240 KSEK FÖRE rabatt. Det finns en anledning till att gröna listan funnits i >20 år. Realist. |
|
|
Lite offtopic men men... Egentligen rätt sjukt vad många av oss är beredda att lägga på en bil per månad inklusive mig själv. Bara kapitalkostnad plus värdeminskning på exempelvis en BMW för 300.000; År 1: 300.000*0.08 + 50.000 = 74.000 År 2: 240.000*0.08 + 50.000 = 69.200 År 3: 190.000*0.08 + 50.000 = 65.200 Per månad 5800 kr/månad +försäkring 500 +skatt 200 +bränsle 2500*13*1.2 = 3250 = nästan 10.000 kr/månaden för att i princip transportera sig till jobbet för att betala skatt och försörja BMW förare som inte jobbar... Man kanske borde åka taxi istället i Malmö kan man exempelvis åka taxi nästan 200 gånger/månad (inom Malmö) för 10.000... |
|
|
samuel2 Phu det var ingen rolig läsning, jag som har tre bilar och den billigaste kostar som din beräkningsmodell :-( Men 200ggr taxi för 10000:- blir ju 50:-/resa och det är ju vad framköringsavgiften går på, då hinner man ju bara åka till grannen i trappuppgången bredvid. Bor man i villa så tar man sig inte till grannen för 50:- ;-) |
|
|
Att betala 249´ för en beggad 120d verkar enligt mig vansinne. Iofs har jag en själv och skulle bli glad om fallet var så och skulle dessutom sälja den på stubinen om någon bjöd det till mig, då har min bara gått drygt 900mil. Eftersom en ny kostar 264´ med massa utr (om kampanjen fortfarande gäller) så skulle jag alla dagar i veckan betala 15´ till och få en helt ny. Jag har dessutom automat, comfortaccess och lite mer som jag inte kommer ihåg i fall någon vill köpa den ;-) |
|
|
Nja i Malmö är taxi branschen väldigt konkurrensutsatt och en resa går oftast på 59 kr inom stan... |
|
|
"Phu det var ingen rolig läsning, jag som har tre bilar och den billigaste kostar som din beräkningsmodell :-(" Tjänar man tillräckligt med pengar så :) Är ju lite skillnad när man studerar och jobbar lite extra eller har ett välbetalt jobb, hehe! |
|
|
Verkar som om jag kommer att få leta länge då om jag ska hitta en 120d med rätt utrustning till ett bra pris. Den här ligger på blocket men han svarar inte på mail. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.