AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.835

Nya bwm mellanlandar i halmstad innan återförsäljare?

Sida 1 av 2
Fr
73
Fredrick_B
2009 M3 E93
Såld
Funderar nu framtida objekt.
Vad gör nya bilarna i halmstad inna de komme rtill återförsäljare och man kan hämta dem?

Var idag i kontakt med min ÅF och nu dröjer det bara 2 veckor tills
jag kan hämta min 335D Touring.

Just hade den kommit till sverige (Halmstad)
Skulle ta max 2 veckor innan den kom till Sthlm.

Vad ska hända med den i 2 veckor i halmstad?

/Fredrick

//Fredrick
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Alla bilar lev.kollas, monterar t.ex. stänksskydd, motorvärmare etc. Detta förfarande görs av alla stora bilmärken så det är inget unikt för BMW.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Det är riktigt. De anpassas utrustningsmässigt för den svenska marknaden redan i hamnen, där de ofta förreggas också.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
gå in på hitta.se och sök på Halmstad, välj Sattelit, zooma in litet och sök dig ner mot hamnen på bilden du får upp. Kanske din bil står där ;-)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Min nya 335 stod 17 dagar i Halmstad
innan den åkte till ÅF. Why?
Stor del av väntetiden nere i Halmstad beror på att dom ska hitta en lämplig transport.
ub
43
ubbe.j
Bmw 330i touring
Hej fredrik B ! Jag beställde en 335d touring för 2 veckor sen, Får min i slutet av Januari.Vad tog du för färg?
Jag valde Spacegrå metallic,Comfortpaket,M-Sportpaket,invidualtonade rutor
Xenon,Helljusassistent,förvaringsp,R-Paket,Isofix,Velourmattor,m.v.h Ubbe
Fr
73
Fredrick_B
2009 M3 E93
Såld
Funderar nu framtida objekt.
Hej Ubbe

Spacegrå
Comfort
Dynamik
Grått skinn
Svarta induvidial lister
Nav
hifi pro logik
xenon
18"
+ lite småprylar

Den är ganska fullmatad.

1,5 vecka kvar.........

/Fredrick

//Fredrick
Skandiatransport har en liten "skrytfilm" om vad dom gör med din bil: Länk
För varje dag som BMW SE kan korta ner väntetiden i Halmstad skulle de tjäna 0.625 MSEK beräknat på en årsförsäljning i SE på 15000 bilar á 0.3 MSEK samt rta 5%. Från denna summa får dras samordningsvinster som nu kan uppkomma vid transporterna. De har säkert räknat på detta och kommit fram till optimala ledtider.
Visa användare
741
fastEddie
Varför ska bilen poleras när den kommit till ÅF?
Den ser ju helt ok ut när den kommit från Halmstad.
Vaxar de den??
fasteddie:
Mina nybilar har inte varit speciellt rena o snygga när dom kommit från Halmstad.
Tror inte att dom vaxar bilarna, har för mig att min åf sagt att dom bara polerar upp dom.
Visa användare
741
fastEddie
Clubsport

Min pf skulle polera. Vad är polera? En bilhandlarvaxning som varar en månad...
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
Nästan alla bilar som kommer till en PDI-anläggning har antingen skyddsplast eller skyddsvax som ska avlägsnas innan leverans ibland innebär det en avfettning och avsköljning med högtryck sen blir ju bilarna oftast smutsiga under lastbilstransporten till återförsäljaren.
Vad som görs mer med specifikt BMW vet jag inte då jag jobbat på en konkurrerande annläggning

mvh kim
Jag tittar just nu ut över c:a 20 000 helt nya toyota :) Även det i en konkurrerande anläggning.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Jag åkte ner själv å hämtade bilen i Halmstad så sparade jag ca 2v pga uppfyllnad av transport:)

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Bilarna är riktigt skitiga och fula när dom kommer till ÅF. Min satt det dessutom några leveransdekaler på rutorna, och "transportkuddar" satt i fjädrarna så den inte ska skrapa i någonstans.
Jag va inne och titta på kärran direkt när BMW fick hem den från Halmstad. :)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Bild: Länk

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
När bilarna kommti på transport från Halmstad till åf synas bilarna efter transportskador. Därefter ska bilen reggas in, regplåtar ska monteras, bilen ska leveranstvättas, leveranskodas och gummimattor ska läggas in, däcken ska luftas, kommer med typ 4 kg i. Transportkluctcharna i fjädrarna ska tas bort. Ganska stumt att köra med de kvar. BMWs bilar frår all utvändig täckplast borttagen i Halmstad. Motor- och kupévärmaruttag brukar monteras hos åf. Likaså stänkskydd etc. Bara en förvaring mer eeller mindre i Halmstad plus att bilen får sitt svenska id.
Visa användare
741
fastEddie
Tack Jonas
Halmstad monterar väl inga reg.plåtar? Det gör ju åf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.