AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.264

BMW M3 "I'm lovin' it"

Sida 1 av 3
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Hej alla glada BMW ägare.

Kört nu min M3 i lite mer än 1 vecka och älskar bilen och tack o lov att jag valde SMG II lådan, körde en manuell 1 gång innan. Inte alls lika kul...kanon vrid i motorn! Obeskrivligt hur det känns att dra på 3-4 växel!

Ville bara dela med mig lite =))

Är alla andra också nöjda med sina M3or?

/KristianT
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag är oxå OTROLIGT nöjd!!!! Man kan inte sluta le när man trycker på gasen!!! Vilket ACC!! Vilket Sound!!
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Samma här! Kunde inte varit mer nöjd. Ler ofrivilligt varje gång jag ser min bil!! Och jag älskar SMG lådan, den gör halva nöjet med bilen!
Amen.

Åk före du så väntar jag på dig där.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag har manuell i min. Ångrar inte det någon dag heller!
Visst vore de superkul med en SMG om man kör på bana och så där man jagar tider.. men på gatan tycker jag att man blir mer "ett-med-bilen" om man kör manuellt. Men det är min åsikt :)

// Mvh. Daniel
Kul att se så många som är nöjda med sina bilar.

Eftersom jag också är på jakt efter en M3 så är ju detta inte direkt något som avskräcker. :)

Hur är det med tillförlitligheten på era ex då? Är det mycket som ni behöver fixa med och saker som går sönder etc?
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Den behöver tankas då och då...annars är allt bra.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Jagar man inte tider på gatan också? ;)
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Varje dag :)

Mvh Johan
Jag har manuell i min, riktigt nöjd, jag gillar manuell mer pga man blir som någon annan sa, "ett med bilen", har kört en del bana innan osv, skulle bara kännas dumt att inte kunna heal-toe:a och sånt skoj som hör manuella bilar till :D Men visst, SMG lådan är riktigt bra också!

Jag är så nöjd, pga av att, jag får mkt av allt, jag får rätt mkt komfort, rätt mkt effekt, rätt mkt väghållning. Jag har haft värre & snabbare bilar i andra avseenden, men då har de saknat annat, så denna känns komplett för mig :)

Sen har moddningen påbörjats lite lätt med denna med, så det ska bli skoj :)

MVH
István
M3
50
M3_E46_Power
M2 -17
M135i xDrive LCI -16
X3 20d -12
Word.

Har kollat ett tag efter en eventuell ersättare men inget förutom CSL är en bättre kompromiss(om man får kalla CSLn det...) Blir nog att behålla ett par år till istället.
Va också nöjd med min tills jag prövade en Porsche 996 med eftermarknads coilovers. M3 är ett skämt egentligen! Det enda som är bra är att dom är billiga.
996'an äter upp M3'an i både acc, väghållning och bromsprestanda
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hehe...jag går o köper popcorn o väntar på reaktionerna :)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Miraculix
Du skämtar lite förstår jag:)Eller?
Man ska inte gämför moddade bilar mot standard då blir det inte rättvist.
Du kan kanske gämfara den där 996an med tex Loaded på Nuburgring tex så får vi se hur det går.
Jag tror jag poppar lite popcorn jag med för nu lär det väl komma nya synpunkter:)
pg_ice
996'an äter upp M3'an i både acc, väghållning och bromsprestanda

jo dom gör ju det
så stick nu ;)
pg_ice
Miraculix
är det inte så illa att du egentligen bara är avundsjuk
vad kör du för bil nu om man får fråga? du låter lite som en bitter fitta
Miraculix, köp en Porsche då, rätt enkelt ;)
2002tii:
Jag jämför gärna en 996 GT3 med kompressor på 550 hästar, uppgraderad väghållning och Göransson bakom ratten mot Loaded.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Är väl enklare att köpa en gt2'a med turbo på en gång då istället?
Jo, jag tycker också 996/997 gt3/gt2 är vassare bilar, prislappen är det dock rätt stor skillnad på.
För de pengar jag lagt på m3'an är jag otroligt nöjd och det går att köra den riktigt, riktigt jäkla fort.
Den M3 E46 jag hade, hade jag i över 1,5 år och det är den bästa bilen jag haft kvalitetsmässigt. Hade inte ett enda problem med bilen under den tid jag ägde den.

Det jag dock är besviken på är bromsarna som väldigt lätt blev överhettade. Det räckte med 2 varv på Gotland Ring eller Gelleråsen för att dom skulle börja "mjukna". Bytte även bromsskivor och belägg fram med samma problem.

Väghållningen känns väl mer som det är anpassad för stockholmsyuppies med blutooth headsets. Samma race-gubbe känsla får jag i en 996 men det jag menar är att 996'an har större postensial att bli råare. Det är väl bara att ta en titt på utbudet som är grundat på 996'an, du har Turbo, GT3, GT2, GT3RS. M3 har CSL... inget mer. Man kommer aldrig ifrån att M3'an i grund och botten inte är en riktig sportbil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.