AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
29.386

Trött på Viasat och deras F1 sändningar...

Sida 1 av 2
Hej hej hallå,
Satt som vanligt bänkad framför burken idag när det var live sändning av F1 på 6-an. Varje gång jag tittar på deras program och hör kommentatorerna blir jag så trött... Det är stammande, osamanhängande kommentarer, mycket felaktig info och allmänt dåligt pålästa. Varför envisas de med att ha Janne Blomqvist som kommentator? Det enda han kan är ju att rabbla ställningen precis innan det skall bli reklamavbrott... Är det någon här som vet vart man kan se loppen någon annan stans? Förutom via RTL eller Live "på plats"..
Behövde skriva av mig lite.

Formel 1 live streaming över Internet..

Här finns länkar till sidor som kör stream direkt på nätet.
Länk

PS. jag håller med dej till 100%
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
852
Sörpan
325xi -02
Tycker att Blomman och Eje är otroligt bra. Finns inga bättre i Sverige och knappast några som är bättre någon annanstans. Den enda jag möjligtvis saknar är Martin Brundle på ITV.

Om Eje skulle tröttna så är Fredrik Ekblom ett utmärkt val. Han kommenterade Canal Digitals Supersignal i början på 2000-talet tillsammans med Blomman om någon kommer ihåg det?

Hoppas att ni inte vill ha tillbaks Svanlund eller Ringart?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
nä, bevare oss väl... Ringhart o Svanlund är riktiga lågmärken när det gäller motorsport. Dock är inte Blomqvist ett skvatt bättre. Om man är insatt i motorsporten och själv har varit aktiv så lyser hans okunskap igenom hela tiden, tex när det gäller en kamp på banan, hur bilen ser ut att bete sig etc. Elg har ju kunnandet, det har Lauda oxå, bara att han kan förmedla det på ett helt annat sätt! Dessutom vågar han kritisera och markera sin ståndpunkt gentemot tea, förare etc när han intervjuar dem.. Elg han stammar mest...

Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Och inte har vi fått en "Viasat Motor" förrän det visar sig att här ska man inte hålla sig till motorsport! Nu ikväll (tisdag) sänder dom ta meg f-n fotboll på 5 av Viasat's sportkanaler + på Viasat Motor!!!

Jag kan se hur detta kommer att utveckla sig - det blir många repriser av motorprogrammen + fotboll som fyllningsprogram. Jag har liten tro på att dette blir en god motorkanal! Hoppas jag tar fel.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Har tittat på F1 större delen av livet och måste säga att jag fick avsmak för Viasat-sändningarna efter att ha fått ta del av den brittiska ITV-sändningen.

Maken på proffsig produktion har jag inte sett av, till att börja med så är tillochmed *mingel-reportern* en ex F1 förare.. her Martin Brundell!

Detta har lett till att jag bojkottar Viasats sändningar, väntar några timmar (undviker nyheter) och laddar ner ITV sändningen via torrents.

Inte bara segmenten före och efter är väldigt detaljerade, informationsrika och relevanta. Utan framför allt så har vi två kompetenta kommentatorer som verkligen förgyller racehelgerna med både tekniska detaljer som brittiskt sköna roliga kommentarer :P

Efter en ITV helg så vet jag två gånger så mycket om vad som hände under helgen jämfört med när jag blir tvungen att se Viasatsändningarna...

REKOMMENDERAS! (Kan ordna länkar om någon behöver!)

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Måste förresten tillägga att de amerikanska sändningarna SpeedTV inte är i någon högre klass än Viasats, kommentatorerna gissar sig fram ungefär lika ofta som Eje.

Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Har du en bra länk till ITV:s torrents? Jag har försökt ladda ner senaste loppet från Shanghai från www.racing-underground.com men det finns inga seedare på någonting. Lite trist.

Men det verkar finnas otaliga live länkar. Jäkligt skönt att slippa Elg och den andra pajasen. Det enda de kan är att räkna upp ställningarna. Helt värdelösa!
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ptja just F1 sändningarna läggs upp direkt på mininova.org, efter en racehelg kommer de oftast upp först där!

Shanghai,
Länk

Dock var Japanhelgen bra mycket mer underhållande!
Länk

Vill också rekommendera den här sidan : Länk

Tidigare hette den Motorworld, och den har bara bil/motor relaterade torrents, allt från bentleymanualer till top gear. Även F1 skickas upp här. Men du måste bli medlem och hålla ett ratio. Ibland lite knivigt med seeders om det är äldre grejer.

Vill inte framstå som värsta pirateren men rättfärdigar allt det här genom att säga att vi ändå får F1 sändningarna gratis via TV6 och att man inte kan få tag på ITV i sverige, så de förloras ingen förlorar något på att man tankar detta direkt!

Håller helt med kritiken mot Janne Blomqvist som bara rabblar placeringar hela tiden. Fasen det ser man ju på grafiken i rutan vilka placeringarna är!
Och vid varenda jäkla kvalsändning så ska han till och förklara hur kvalet går till. Va fanken den som ser på kvalet är intresserad av F1 och vet precis hur det går till och den som nu inte vet det fattar snabbt utan någon som helst förklaring. Snacka om att underskatta tvtittarnas kunskaper!

Eje Elgh är ju kunnig men lite trög och stakar sig ofta, men det går att leva med.
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Precis som många här lyft fram så är ITV-sändningarna riktigt bra! Speciellt alla reportage och snack före och efter loppet där de svenska sändningarna erbjuder nära noll.
Har inget emot kombinationen Eje och Janne, men Martin Brundle och Mark Blundell är ju i en annan division, även om de favoriserar Hamilton lite extra ;) Damon Hill var ju dessutom gästkommentator (Ungerns GP om jag inte minns fel)

Nationalismen hos tyskarna är rätt skoj med, deras favorit verkar vara den heltyska kombinationen Heidfelt/BMW. Fast det är bara något enstaka kval jag råkat se från det landet.

Mitt tips är alltså även att leta reda på en ITV-sändning. Dock brukar man så se loppet sent på söndagkvällen eller dagen efter om man har otur. Går rätt lätt att undvika resultaten i svensk media då de sällan skriver så mycket.
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Samma sak ikväll (onsdag kl 2150)! 5 Viasatkanaler med fotboll - inklusive Viasat Motor. Frågade Viasat Norge vad som sker; fick till svar att "det har väl inte gått till sig riktigt ännu!!"

Henke Lxus@ Jag fattar till 100% vad du menar... Tänk om kommentatorerna skulle förklara offside-regeln eller varför det blev inkast varje gång i fotboll. Då skulle det bli ett jävla liv. Nä, vi behöver några med insyn och som verkligen tar till sig sporten och rapporterar live på plats. Inte via en tv-monitor i Stockholm som om de vore på plats.
Kommer ni ihåg när 3:An drog igång en satsing med Aschberg som ankare och han tönten samt Gynning som panelen - Jag höll på att krevera i soffan..

852
Sörpan
325xi -02
Jag förstår som sagt inte riktigt kritiken mot Blomman och Eje, de har koll och är insatta, dessutom tillräckligt mycket humor inblandat. Ni som är kritiska, fundera själv på hur mycket man ska ha koll på samtidigt som man ska kommentera.

Viasat Motor tycker jag är ett lysande initiativ, att det halkar in lite fotboll ibland är inte bra, men jag hoppas det blir bättre. Och så får de inte ta in Aschberg & co igen...

ITV:s produktion har fått mycket hård kritik i Storbritannien, den enda som har klarat sig från kritik är Martin Brundle. Nästa år återgår sändningarna till BBC igen, dock är väl Murray Walker för gammal att sätta sig vid mikrofonen...

För att se ITV och BBC 1+2 (och en hel drös andra engelska kanaler) behöver man inte vara olaglig, bara ha en tillräckligt stor (1 meter eller mer) parabol inställd på Eurobird 28,5 grader öst. Signalen är fri och på BBC 2 kan man se Top Gear i direktsändning när det sänds.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Sörpan, jag får ej montera parabol på fasaden utanför min lägenhet. Blir svårt att fånga eurobird...

Sörpan: Jo det måste vara väldigt svårt att låta bli att rabbla placeringar hela tiden i synnerhet inför varje reklamavbrott. Och att inför varje kval alltid behöva förklara hur kvalet går till, stackars Janne Blomqvist så dumma tittarna är som aldrig lär sig. (ironi)
852
Sörpan
325xi -02
mixim: Beklagar, det är enklare att sätta upp en parabol på en villa.

henke lexus: Att Blomman rabblar placeringar innan varje reklamavbrott tror jag inte att han har bestämt.

Men återigen, jag förstår inte kritiken, först spyr ni galla på Svanlund och Ringart, men när vi äntligen får en kunnig, trevlig och intresserad F1-kommentator i Sverige så är ni ändå inte nöjda??? Konstruktiv kritik tack.

Jag har lyssnat på James Allen på ITV och han är klasser sämre än Blomman tycker jag. Tycker inte heller att Steve Rider, Louise Goodman och Mark Blundell håller någon högre klass. Som sagt, endast Martin Brundle är värd att lyssna på, tycker jag.

Tyska RTL har jag svårt att ha någon uppfattning om eftersom min tyska inte är något vidare. De har lååånga sändningar både före och efter loppen, men reklamavbrotten är många och långa. Dessutom har Kai Ebel tonat ner sin klädsel de senaste åren....

Jag tycker det är väldigt underhållande med (som jag målar upp framför mig) en Blomma som sitter med näsan tryckt mot ett fönster och Eje som sitter och petar tånaglarna och tittar förvånat upp när Blomman släpper en formulering som verkar obegriplig... Jag tänkte att kanske Kim Hartman, en stencool snooker kommentator om någon missat det, skulle vara sjkut underhållande i motorsport. Klassiska kommentarer som; Härliga matcher. De lyser som ädelstenar framför en i rutan.

The way we see the problem is the problem.
reklamen är inte längre på rtl än på svenska kanalen!!! Jag har kontrollerat!

852
Sörpan
325xi -02
HARM: Jag har inte kontrollerat, så då får jag tro dig. Men i Tyskland sänder även Premiere (betalkanal) F1 reklamfritt och dessutom i flera kanaler likt gamla Supersignal om jag förstått saken rätt? Nån som har sett hur det funkar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.