AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.240

Fläkten fladrar upp och ner, vad kan det vara?

Sida 2 av 2
La
6
Laysch
325Ci -01
Jag har bytt mitt inhandlade fläktmotstånd nu och fläkten funkar fint.
Inget mer "pumpande" av fläkten vid start.

Men så lätt var det inte att byta alls tycker jag. Visserligen har jag en coupé och mekartipset var skrivet för en sedan, så det skiljde lite. Nu fick jag hjälp så det fixade sig till slut, men de ca 770 kr som Novation i Uppsala skulle ha skulle jag gladeligen lagt ut om jag inte fått hjälp.

Laysch
Iofs du har rätt folke, alltså som jag fattar det med digital styrning har man en monitor med digitala siffror? :o men det hade jag inte i min men det fixade sig iaf då jag bytte motståndet.
Njae, varken bordmonitor eller digitala siffror eller ljusstaplar, tryckknappar osv har med fläktmotorns styrning att göra, det kunde lika gärna vara den gamla hederliga vridratten eller spaken. Vridrattar är ju för övrigt tillbaka i nästan alla bilar idag. I autoläget styrs ju motorn inifrån klimatanläggningen, oavsett reglagen, det är just därför man inte har motstånd som regulator, utan elektroniskt effektsteg.
Fortsätt gärna att kalla det motstånd den som vill, det innebär väl att man har en brödrost som driver högtalarna till stereon också...)

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.