|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har 17" på min compact Länk Med 225/45-17" och de tar i när man sitter fler i bak. Vet inte vilken ET jag har men kan kolla det om det finns intresse |
|
|
Blomman, du verkar ha riktigt lågt ET, fälgarna verkar bredda mycket utåt! |
|
|
Ser inte ut som någon E36 fälg, kanske E39 eller pirat ?? Vill inte tänka på hur min skulle ta i med folk där bak, kör förvisso med 245 bak. Nåja baksätet åker väl ut snart så då kvittar det.. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Hej Johan S och alla! Tack för svar och frågor! ET34 fälgarna jag undrade om passar utmärkt. De sticker ut exakt lika mycket bak som min 245or och en aningens mer där framme än mina 225or. 17" hade varit lite snyggare men 16" funkar perfekt på vintern, lite mjukare, dvs lite bättre grepp antar jag... Och för 4000 kr tror jag det var en helt ok affär. Nokian däck och repfritt... Hade även sådan tur att det ringde en köpare till mina fälgar som var till salu när jag var på väg till min verkstad där jag skulle träffa säljaren för att pröva radialfälgarna...min köpare kom direkt... summa summarum, köpte nya och sålde mina gamla inom lopet av en timme... Smidigt, gick lite back på affären men jag får å andra sidan se snyggare ut hela vinterhalvåret ;-)!!! Hör av er om ni har frågor. BMW - När du gillar att köra om! |
|
| fina fälgar för att använda på vintern. | |
| jag som är nöjd med mina 15" orginal-alu. | |
|
Hmm, verkar även som om förbrukningen gått ner... bilen rullar mycket bättre och känns komfortabel... Fantastiskt!!! Hur mycket mer drar det med 245 resp 225 däck jämfört med 205 som jag har nu... nån som vet? BMW - När du gillar att köra om! |
|
|
Ptja det rullmotståndet som ditt 245 däck blir omkring 16% mindre med ett 205 däck, (om vi antar att motståndet är proportionellt mot däckbredden, är det exponentiellt så får du mer än 16% mindre rullmotstånd) Hur mycket detta utgör av totala förbrukningen på en bil vet jag inte, så detta inlägget tillför egentligen ingenting :P Bästa sättet är väl att jämöra med din tidigare genomsnittliga förbrukning! |
|
|
Visst är det härligt med totalt meningslösa inlägg som Mixims.. hmm och detta. Soppan är ju billig nu så bara på med 245:or ; ) Men 245:or på en 16" låter mkt, hur bred var nu fälgen? själv har jag 245:or på 8,5" och smalare fälg än så skulle jag inte vilja ha dom på. Då kommer det här tyskstuket som ett brev på posten ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Mina sommarhjul är m3 fälgar med 225/45 R17 resp 245/40 R17 dim. Min förbrukning har varit rätt hög jämfört med andra likadana bilar. Nu har jag köpt nya vinterhjul - radial fälgar med 205/55 R16 dim. Passade på att montera vinterhjulen för vintersäsongen nu när jag skulle prova om de pasade (de hade ET34, därav denna tråd). De pasar perfekt och nu känns bilen mjukare och den rullar bättre + att föbrukningen i stan har gått ner något. Inte kört så mycket än. Återkommer med statistik så småningom. BMW - När du gillar att köra om! |
|
|
Haha jo mycket av sådna inlägg på forumen:P Men Johan, nu menar du tvärt om va? Det är ju bred fälg + smalt däck som ger ett tyskstuk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.