|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kört Forumla-U hos Mr Cap i GBG vartannat år ett tag nu. Har varit väldigt nöjd med resultatet och har inte behövt vaxa emellan. Undrar vad era erfarenheter är? Kör ni behandling oftare eller mer sällan? Ditec vet jag rekommenderar 18 mån och Mr Cap säger väl egentligen varje år, men detta tycker jag blir väl kostsamt... | |
|
Hej! Jag har provat det mesta de senaste 10 åren och var 18:e månad som DITEC rekommenderar gör att efter 8 år ser en bil nästan som ny ut om den tvättas vettigt. Något man kan komplettera själv med som inte förstör är att lägga ett lager olivolja på bilen(spraya) samt därefter bara automattvätta. Det man binder upp sig till vid en lackbehandling är tillverkarens föreskrifter. Det är inte billigt att åka bil. Däremot har du igen en skött lackbehandling i en blankare färd samt bättre andrahandsvärde. Mvh Asken |
|
| Jag lämnar in bilarna på polering och lackskydd ca en gång per år. Det är Autosmarts produkter och deras lackskydd håller i ca 1 år. | |
|
Jag har kört Ditec på ett flertal bilar och brukar göra återbehandling efter 18 mån i de fall jag har kvar bilen. Upplever att lackskyddet fortfarande finns kvar efter denna tid även om det märks skillnad när man får tillbaka bilen efter återbehandlingen. På mina nuvarande bilar har jag kört PAS Lackskydd Länk och även där är rekomenderad återbehandling efter 18 mån. ___ //Ulf |
|
|
asken. Menar du allvar med olivolja? |
|
|
Jag har kört med Ditec de senaste 8 åren och följer deras rekommendation på 18 månader ca ungefär förutsatt och jag har samma bil. Även jag uppfattar det som att det mesta av skyddet trots allt finns kvar efter 18 månader. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag bara kör min bil på sommaren och helst bara när det är torrt. Den stora fördelen när bilen kommer i retur från Polernisse är att den är fri från alla små repor som det trots allt uppstår. Alltsp ännu lite blankare och finare :-) Man kan säkert lyckas lika bra själv med vax eller egen polering och försegling fast varför när det finns proffs? Om man har en helt ny bil måste ju bilen in var 18:e månad för att Ditecs garanti ska kvarstå. Är ju bara aktuellt om man har tänkt behålla bilen "hela livet" vilket sällan är fallet. Och med en gammal bil får man inte garantin så då har man ju mer flexibilitet. Fast precis som Asken säger, det kostar på att ha en fin bil. Niklas Fransosen |
|
| Är det möjligen olivolja som bilhandlarna lägger på då för att få bilarna så blanka i bilhallen eller vad har de för mirakelmedel? | |
| Finns många "mirakelglansmedel" som bilhandlare använder sig av.. Bl a showroom sprayvax mm.. | |
| Jag kör Ditec med 18 mån intervall. Mycket nöjd ! | |
|
Faan, jag undrar, är vi inte lite lurade? Jag kanske har fel, men jag har sett nog så fina kärror som aldrig varit i närheten av Ditec eller MrCap eller vad de heter. Jag är inte säker nu mer om något 'dundermedel' eller någon slags 'konservering' funkar. Konservering från vad? Erbjuder de någon slags diamanthård yta? Visst, killarna är duktiga med sina trissor, inte undra på att bilen glänser när man kvitterar ut den, men 'konservering'? Nääe...jag är semi-kemist, mina polare är proffskemister. Vi har diskuterat detta många gånger. Försegling? Nä! Vård? Ja! ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
| E ju såklart ingen "konservering" i ordets absoluta betydelse men har gjorts åtskilliga tester jämfört me både behandlad o obehandlad bil, gentemot konkurrenter osv.. Testet me en obehandlad plåt mot en ditecbehandlad plåt som fick ligga i saltvatten en tid e ganska intressant! ;) Den obehandlade var d ju såklart rost på men den med Ditec hade så gott som inga prickar på sig ens! Bra som rostmotståndare-/skydd oxå! :) Står emot solens påverkan betydligt bättre mm så att man "konserverar" nybilsglansen/-kvalite på bilen om man sköter om den råder d inget tvivel! Men ja förstår ditt tänk *ratata*! | |
|
Ditec är väl vad jag vet de enda som är testade hos statens provanstalt. Kul att man jobbar med en sån kvalitétsprodukt ;) Länk |
|
| jonasjonas; Visst tusan.. Statens provningsanstalt ska man icke förglömma!! Inte lätt o minnas allt när man e helt utarbetad då vi e överhopade me jobb!! Trött i skallen så här på kvällskvisten.. ;) Men iaf; efterbehandling efter 18 månader kontinuerligt så blir d alla tiders me Ditec! | |
|
Cit: 'jonasjonas'"Ditec är väl vad jag vet de enda som är testade hos statens provanstalt." Slut cit. Tjaa...visst, men att något är prövat av statens provningsanstalt 1982, vad bevisar det? Man provade en Ditecbehandlad yta mot en helt obehandlad yta (läs utan hemmapolering med allehanda vaxer). För två månader sade statens livsmedelsråd att diabetiker skall undanhållas från fett, vilket är helt livsfarligt för dem. Varför tror du att du jobbar med en kvalitetsprodukt bara för att staten testat den 1982? ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
| Jag för egen del tror inte att Ditec e en kvalitetsprodukt för att staten testat den.. Däremot så har ingen annan likvärdig produktserie på marknaden klarat samma test.. nånsin... O då man skickar igenom ett hundratal bilar på en vecka som dels e obehandlade helt o hållet o såna som varit hos konkurrerande firmor me "liknande" produkter fast deras eget upplägg behövs inte många bilar innan man SER o MÄRKER skillnaden.. Men viktigast av allt alla tusentals kunder som e supernöjda o återkommer år efter år efter år... Många efter att ha testat nån annan konkurrentkedja för o sedan få en Ditecbehandling o sedan säga: "ooooj vilken skillnad på resultat..".. Säger allt för våran del iaf då kunderna bestämmer var dom lägger sina pengar baserat på resultat.... ;) | |
STi |
Nu uppkommer en ny fråga. Vad kostar ett sådant här kalas? Ex e46 touring -04 silvergrå metallic |
| Minns inte hela listan nu på rak arm (finns många klasser) men går på i runda slängar 4-4500:- så har ja inte sagt varken för mkt eller för lite.. D som kan tillkomma e om den behöver kompl rubbas innan ditecen.. Välj till glastec oxå (som du får rabatt på hos vissa ditec center ihop me ditec behandlingen) så får du ett klart angenämt bilägande/-brukande! :) | |
|
Kan varmt rekomendera Ditec som jag har på min bil trots att jag arbetat med helt andra produkter då jag jobbade som rekonditionerare själv, klart det bästa jag testat av bl.a Mr cap, Bvs m.fl /Micke Länk |
|
| Micke169; D säger ju allt om resultatet iaf...! :) :) | |
|
Såhär är det. Ditec är en synnerligen svåravfettad produkt därför är den överlägsen. Det flesta andra lackbehandlingar rinner bort efter 3:e tvätten med stark avfettning... Varför SP är bra 1982 och även idag? Det staten äger det medborgarna försörjer medelst högsta kvalitet, igår idag och imorgon. Kvalitet har alltid kostat och det politiker de sista 20 åren har ägnat sig åt är enbart lek med siffror samt sålt ut egendom som 3-5 generationers skattemedel byggt upp. Mvh Asken |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Allt hör till hur ofta man tvättar,hur mycket bilen används,om bilen brukas året runt och hur den tvättas + om den vaxas regelbundet. All lackförsegling går att bryta ned fort, om man inte är varsam och följer rekondfirmans/fabrikantens regler om hur det hela ska underhållas. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.