|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade min förra bil försäkrad hos Atava och sålde bilen den 6 juni i år. Och tar för givet att försäkringen upphör samma datum för det står klart och tydligt på deras hemsida att när ett ägarbyte är registrerat hos vägverket så får dom informationen och försäkringen upphör automatiskt. Trots det så blir jag ändå debiterad via autogiro två gånger efter att jag har sålt bilen, dels den 1/7 och den 1/10 för den förra bilens försäkring. Dvs försäkringen har inte upphört visar det sig. När jag ringer till atavas kundtjänst så får jag beskedet att det har blivit en miss och informationen om ägarbytet inte har nått deras huvudkontor men överskjutande premie skall återbetalas till mitt konto nästkommande dag. Väntar till nästa dag men inga pengar dyker upp. Åker dessutom till banken och frågar varför autogiro inte har upphört för jag hade stoppat autogiro via internet tidigare under sommaren. Men får beskedet att det inte går att utföra via internet trots att internetbanken har den funktionen stoppa all utbetalning via autogiro, nåväl nu är det gjort. Ringer till försäkringsbolaget nästa vardag och får prata med samma person som sist och beskedet att pengarna kommer först om 3-4 dagar, frågar varför det helt plötsligt ska dröja så länge, jag skulle ju få pengarna dagen efter för det sa hon sist vi talades vid, men då höjer hon rösten och hävdar bestämt att det har hon absolut inte sagt! Ok jag orkar inte tjafsa så jag väntar väl tre fyra dagar då. Fyra dagar går men ingen utbetalning har skett. Ringer dagen efter för tredje gången till Atavas kundtjänst och återigen är det samma person som jag får prata med! Frågar vänligt varför pengarna inte har kommit och får till svar att de kommer inom 4-5 dagar ytterligare! Talar om för henne att jag blev lovad pengarna tidigare men då brusar hon upp och säger att DET HAR HON ALDRIG SAGT! Jag står på mig den här gången och undrar varför hon uppenbarligen ljuger mig rakt upp i nyllet och får till svar att -DET ÄR PERSONANGREPP ATT HÄVDA ATT HON LJUGER! och kastar på luren. Fortsättning följer..... | |
|
"Personangrepp", so? Knappast en rättslig term =D Är man inkompetent får man stå för det. Hon har inte alla riddare i borgen den kvinnan. Det som är sannolikt är att hon har gjort fel i systemet och det är därför inte dina pengar kommer. Att det kan ta 4-5 dagar är inget konstigt beroende på hur systemet är uppbyggt. Hon har antagligen gjort fel någonstans och då blir det 4-5 dagar x 2 (eller mer beroende hur fel hon gjort) //Lövet |
|
|
Jag vet inte om det är ett medvetet försök att förhala eller om ett misstag har begåtts. I vilket fall som helst så är jag riktigt less på atava som inte har bättre koll och deras bemötande stinker lång väg. |
|
|
Kanske inget fel på företaget? Fast damen får ju skärpa till sig.. Ring hennes chef om hon fortsätter klanta till det. Svekke |
|
|
Det är Trygg Hansa som står bakom bolaget så något oseriöst bolag är det inte. Däremot så har de vissa inkörningsproblem (de är ju trots allt helt nyöppnade) och onekligen en hypernervös och inkompetent kundtjänstmedarbetare. Men de finns på de flesta bolag... //Lövet |
|
|
hadde lite problem ja med ett tag når dom int fått in att min bil va avställd maila dom angående detta o några dar senare va lla pengar tillbax på mitt konto, än så länge e ja en väldigt nöjd kund hos dom. dom har varit väldigt hjälpsamma vid strul, fick t ex. en garageförsäkring på 750:n för bara ca 500kr/helår pga nån miss hos dom o de va deras sätt att kompensera mig. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Tar dom fortfarande 50:- för varje gång man ringer till kundtjänst? Jajsen, var hittade du mailadress till dom? Har en avställd bil försäkrad hos Atava, har sett att dom fortsatt dra full premie för den bilen så jag måste ta tag i det. __________ |
|
|
Tycker inte ni som jag att det här verkar vara ett genomgående tema för hela samhället? Kanske ännu mer än förut? Den senaste veckan har både SJ, lokala vårdcentralen och kommunala bredbandsbolaget försökt blåsa mig. Vilka man än har att göra med så blir det djävulskap. Någon som känner igen sig? Bra att ATAVA hängs ut iallafall... |
|
| jag känner igen mig... | |
|
Det är 1 fall vi pratar om. Knappast något systematiskt. //Lövet |
|
|
Jag har pratat med klagomålsansvarige hos Trygg-hansa och blev än en gång lovad att pengarna kommer om ett par dagar men fick ingen riktig förklaring till varför det hade strulat. Det är så jäkla svagt att inte kunna be om ursäkt för att fel har begåtts eller så har dom väl medvetet försökt blåsa mig. Jag vet inte vad jag ska tro men förtroendet för Atava och Trygg-hansa är kört rätt ner i avloppsdiket för mig hädanefter. |
|
|
Ingen har medvetet försökt blåsa dig. Släpp konspirationsteorierna. Ingen av de inblandade har något att vinna på det som inträffat (det är knappast så att de kan få ut pengarna själva) //Lövet |
|
|
Varje företag har en postadress. Jag brukar skriva ett brev, faxa det samt händer det inget på adekvat tid så postar man det med att VD. Har man en skriftlig grund så är det lite enklare att ha datum samt person att referera till. Asken |
|
|
Intressant, jag försöker också få ut pengar från Trygg-Hansa just nu p.g.a uppsagd försäkring. Blev lovad pengarna i slutet av veckan (det var för 2 veckor sedan) efter det att autogirot inte hann stoppas innan dragningen i början av oktober vilket jag har förståelse för då ägarbytet skedde den 26/9. Det jag har lite svårare att komma över är att man ska behöva ringa 3-4 gånger för att få ordning på något som sägs fixas per automatik inom några dagar. Får väl se om pengarna kommer de närmsta dagarna vilket är senaste budet från kundtjänst. Säkert inget systematiskt utan bara handhavandefel av en person men det är ändå frustrerande. Tror därför inte att det här är något som bara sker hos T-H. |
|
|
Jag har själv jobabt i kundtjänst en gång i världen när världen inte bestod av Internet, pengar och ytlighet och kan bara säga att det är knappast kundtjänstmedarbetarens inkompetens utan mer brister i organisationen samt chefer som har stinna aktieägare som flåsar i nacken... Mvh Asken |
|
| lövet: Jo jag tror att det är en medveten aktion från deras sida. Vad dom har att vinna på det jag nu inte men kanske ränteintäkter kan vara en intäktskälla som dom försöker utnyttja maximalt. | |
|
Det är bara småbelopp det handlar om i det här fallet så jag håller inte med dig. Hennes stressade reaktion tyder på att hon har gjort något fel i systemet och inte riktigt vet hur hon ska lösa det. Istället skyller hon ifrån sig och förnekar det inträffade. //Lövet |
|
|
Används det systematiskt som rutin blir det allt annat än småbelopp. Kan ju vara att dom har dåligt med pengar och behöver "hålla" i dom så länge det går. __________ |
|
|
Mest bara en tanke m h t den finansiellt sett småskakiga hösten som i o f s inte var oväntat. Kan T-H ha haft kassaflödesproblem? Mvh Asken |
|
|
I så fall borde de ha lagt in automatiska spärrar i systemen som exempelvis fördröjer samtliga betalningar någon dag. Att be kundtjänstpersonalen klanta till utbetalningar låter inte som en särskilt diskret metod, sådant kommer garanterat ut till pressen efter ett tag. Jag står fast vid att det är ett mänskligt fel av en stressad kundtjänstmedarbetare som ligger bakom detta. //Lövet |
|
|
de fanns nått formulär man kunde fylla i på sidan de va så ja kom i kontakt med dom. A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.