|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
johann; tycker du nån film är bra? :D TF&TF är bäst av gone in 60 sec. och Driven, tykcer jag! Synd att det finns nån BMW i TF&TF men å andra sidan, vem vill se en super-stylad BMW? /Manray/ |
|
|
Om det var Harrison Fords första film skall jag låta vara osagt, men han slog igenom i Blade Runner! Mvh |
|
| All styling är personlig. Vissa tycker att allt annat än bilens originalfälgar är överstyling så det kan nog nästan disskuteras lika mycket som dimljus ;) | |
| Blade Runner ROCKS! | |
|
Inte för att det egentligen hör hit, men för sakens skull: Harrison Fords första film släppt på bio var "A Time For Killing" 1967. "Star Wars" kom 1977. "Jakten på den försvunna skatten" kom 1981. "Blade Runner" kom 1982. Källa: Länk Den goda nyheten är att det skall komma en Indian Jones IV! =) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Ang Harrisosn Ford, han hade visst gjort en del filmer före Star Wars. Länk |
|
|
Manray, Finns oerhört många bra filmer, tyvärr alldeles för få bra bilfilmer. Det är ju därför man genomlider såna plågor som TF&TF ihopp om att nu kanske det kan vara en bra bilfilm. Vad gäller bilinnehåll så brukar ju James Bond ha en del bra sekvenser, Ronin och Bullit är andra guldkorn. Sen finns det ju klassiker som Le Mans också. |
|
|
Allt med Steve M är bra :) Kolla bra racing är nästan roligare eller ladda ner varv från nurburgring. Tyvärr så är oftast bil sekvenser i filmer för overkliga för att vara roligt. Kan vara en 400hästars bil som inte kan köra ifrån en buss tex i vissa filmer. Annars fick har GTA3 idag till PCn. Jävligt roligt faktiskt. Om man gillar lite våld också ;) |
|
|
Ok, Alecci jag kanske blandade ihop filmerna lite! Den film som har bäst biljakter och är grymmt kultig i övrigt är enligt mig Bluesbrothers. Mvh |
|
|
BLUES BROTHERS RULES!!!!!!! HUN power. |
|
| Det märks att ni inte kan Harrison Ford, gossar... Den film han *slog igenom i* (obs ej första!) var 'Sista natten med gänget'(American Grafitti)som gjordes nån gång på 70-talet. Har ni inte sett den, och gillar 60-tals musik, Hot Rods o annat godis, så se den! I mitt tycke den absolut bästa bilfilmen (kul var den också, minns bara tönten 'Terry (The Tiger)'. :) | |
| BMWCoupé old news! ;) | |
| ...'73 kom visst filmen ut, kikade just på siten johann nämnde ovan. (Inom parentes sagt: Terry (The Tiger) som jag skrev, kallades eg. Terry the Toad... men han tyckte det var ballare att kallas för tiger varför han lät 'döpa' om sig...) | |
| Visst är det 'old news'! Men hur många här känner till filmen tror du? Inte många... ;) | |
Eddy |
Jag säger bara Jakten mot nollpunkten från 1971,fullgas från början mot slut.Och bilen en Dodge Challenger R/T 440 det är grejer det,kolla bara in namnet Challenger=utmanaren. |
|
Håller med BMWCoupe. American grafitti är helt klart genomcool. Har alltid velat ha en "Pissyellow deucecoup´ supposed to be hot stuff..." dvs en Ford 32´busrodmed kromade plåtfälgar. Helfunkigt! I nya "bilfilmer" är det ju inget köra utan bara en jävla massa onödigt kameratrixande. Dessutom har man sett allt som är värt att se av gone in 60 seconds bara man har sett trailern och ev. bakom kulisserna. f.ö så suger Bruckheimer som producent/regisör. |
|
| Hittills en som fattat! :) | |
|
Angående Gone in 60 så tror jag inte att det är alltför otroligt att shelbyn drar ifrån en 540... Häste stor jänkeåtta från mitten hästkraftskriget är inte att leka med. Lägger man sedan till lite lustig gas.. Håller med eddy, hade man haft snuskigt med pengar och fri bensin hade det nog stått en Challenger eller varför inte en Mustang BOSS 302 i garaget.... LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
| I filmen Last Run ser man också lite bmw:) bla en E36:a o även lite äldre m3:a. | |
| vad tycker ni om originalet "gone in 60 seconds" från 1974 med H.B.halicki med 40min biljakt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.