AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.865

Overkliga bilar utan karaktär i filmen...

Sida 1 av 3
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej alla

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Såg filem The Fast and The Furious igår......vad tycker ni om denna?

Kändes väldigt mycket banzai-vulgostyling-förmycketustgas-lysenunderbilen-plast kitsch......

Räddningen var nog V8 i slutet som gjorde en wheelie...då blev det litet bättre

Karaktärerna var något omogna och överdrivet coola....nästan lite så man skämdes för dem.....eller börjar jag bli gubba kanske???

Mvh / Wallace
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gillar ju supror verkar det som..

Nej ingen hit.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Såg den i helgen och jag klassar som en av de sämsta filmer jag sett någonsin fanns ju varken handling eller coolar bilar (med två undantag) och dessutom var den overklig. 402m-race som håller på i minuter? HALLÅ!

Den är lika kass som Blair Witch Project och Lucky Luke (den icke tecknade).
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag som tänkte hyra den i förrgår, men kom fem min efter stängning (trodde dom stängde 23). Sen tänkte jag hyra den igår, men kom en min efter stängning (idag är det inte röd dag så då stänger väl dom 23... icke). Undrar om jag skall hyra den ikväll:-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fast Driven med Sylvester är nog den absolut sämsta filmen jag har sett.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Driven var ju hundra ggr bättre än TF&TF, den hade åtminstone lite sköna bilscener.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vilka bilscener var sköna johann? Jag minns bara löjligt racande och så många felaktigheter att jag kände att jag ville lämna biosalongen! Det mest irriterande var när dom inteför varje omkörningsscen filma först fötterna och visar hur sylvster kopplar och sen snabbt upp för att visa hur han lägger i en överväxel och trycker sig förbi motståndaren. Eller flyger över kerbsen och över motståndaren. Nej den är otroligt dålig. TFN'TF är inte lika dålig. Hyr gone in 60 seconds istället får du iaf se lite trevliga bilar ;)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det var sköna bilscener i jämförelse med TF&TF.
Gone in 60 seconds suger också, var iofs lite roliga bilar men precis som de andra saknade den verklighetsförankring.

Kommer du inte ihåg hur Lill-Schumi flög för inte så länge sedan, kan han kan väl Sly. :D

Allvarligt ett 402m-race med 10s-bilar som tar en minut, kan det bli mer overkligt?

I Driven var faktiskt en del av scenerna väldigt realistiska (eftersom de var tagna från rikigta race).

Gone in 60 seconds...hrrm...där en 540 till synes är hjälplös mot Shelby:n när de kör nere i dräneringskanalerna...mycket tveksam till det verklighetstrogna i detta. Roliga bilsener visst, men lite messigt är det när 540:n inte pallar mer än 200-220 km/h.

Nej, tacka vet jag "Bullit". En härligare biljakt får man leta efter. En helt subjektiv bedömning visserligen, precis som de övriga...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att försöka kontra med bullit är orättvist eftersom vi snackar dynga som kommit de senaste åren som man hyr. Bullit är en grym rulle.

johann: Visst dom riktiga race scenerna är ju, riktiga, men då ser jag hellre ett riktigt race :) Jag förstår tex inte varför Kenny måste ha en unge på 10 bast helt plötsligt? Tillför ju knappast filmen något. Jag tycker att gone in 60 seconds kan man ta med en nypasalt. Annars kan man just skita i att kolla på all film eftersom det till 99% är förutsägbart och overkligt. Gone in 60 är ju bara en vanlig action film medans Driven försöker spela på någon slags realism. Kolla in Days of Thudner isf :)

För övrigt tycker jag att folk som jobbar i videobutiker ska vara kunniga lite som bilmekaniker och läkare :) Frågan efter taxi driver en gång kollar killen på mig och säger. Nej det finns ingen sådan film du menar Taxi med Emma Sjöberg?
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Verkligt motorljud eller ej! Jag ÄLSKAR bilscenerna i "Ronin"!!!
//Henrik

//Kungen Af Malmö
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Alltså jag tycker Gone in 60 s sög både som bilfilm och vanlig actionfilm, måste vara Nicolas Cage' sämsta.

Days of Thunder däremot är en bra film.

Vaddå, Taxi är ju bättre än Taxi Driver så han försökte säkert bara vara snäll. ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja han är bättre i face off jag hade förväntat mig lite mer balla bilscener. Det gjordes coolare "bil" filmer förr.

Taxi bättre än Taxi Driver, kulturmord!!! ;)
Ja, den är klart bättre när det gäller biljakter ;-)
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
De filmsnuttar som man kan ladda ner från bmwplayer.com
är de enda filmsekvenser som är värda namnet bilfilm.
Det är ju iofs inga riktiga filmer och är väl egentligen reklamfilmer från bmw skulle jag tro, men ändå. Tyvärr tungladdat, men coolt som fan.

Felix
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Apropå bilfilmer,köpte nyligen cult filmerna "cannonball & nu blåser vi snuten", dessa båda filmer från min barndom är ju orealistiska på rätt sätt, dom är ju gjorda med glimten i ögat.
Både Gone in 60 s & Ronin har ju en del ganska sköna bil scener, men "driven" måste vara bland det absolut sämsta som någonsin producerats i denna genre....

När du älskar att köra !!!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Sämst är TF&TF, den har ju inte ens ngn handling och dessutom i princip bara Rice, YEK!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sämst: Ronny och Ragge
Bäst: Sista 5 varven Dijon 79 Villeneuve vs Rene Arnoux

Om ni vill kolla mer än 5 minuter rekomenderas hela 79års season review :)
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Tycker TF&TF var riktigt bra... Inte på grund av handlingen, som kunde varit bättre.

Paul Walker är en ganska ny skådis, så man får ha lite tålamod med honom. Inte ens Harrison Ford, Robert de Niro eller vem ni än vill var någon stjärna i sin första biofilm.

Vin Diesel däremot spelar rollen riktigt bra. Om hans rollperson var för cool eller vad det nu var, "so be it". Han skulle spela en sådan rollperson, och det tycker jag att han gör bra.

Som tidigare sagt, ett race 402m varar inte i minuter, men scenerna var schysst filmade.

Bilarna tycker jag är helschyssta. Har kompisar som sysslar med japanska bilar. Visst, det kvalitativa helhetsintrycket når aldrig upp till det man finner i en BMW, men många japanska bilar har fina motorer, god potential och ser snygga ut. Vissa till och med överträffar BMW i dessa avseenden. Men folk prioriterar ju lite olika... Personligen vill jag ha det bästa av två världar, och siktar alltså på att i framtiden både äga en fin BMW (helst Alpina om de ekonomiska medlen tillåter det) och en japansk sportbil.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Var inte Harrisons Fords första film Star Wars, där var han iaf kanon.

Bara för man inte gillar överstylade japsare så behöver man inte ogilla japanska bilar. Jag gillar inte övertylade BMW eller ngt annat märke heller.

Men som tur är får vi tycka olika. :)
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Har för mig att Harrison Ford's första film var "Jakten på den försvunna skatten", men jag kan ha fel. =)

Det är skillnad på stylade och överstylade, även om den tunna gränsen däremellan är personlig. Det kanske var det du menade, Johann?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.