AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.784

E34 drar 3-400 mA tjuvström

Sida 2 av 2
Skrev fle där , kolla att det inte är oxid i kontakterna skall det stå.

Är det en sedan eller touring?
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
Det är en sedan, är det någon som kan bekräfta ifall GM modulen ska dra ström? Mätte på en polares bil idag, en lika dan 525a och den visar samma värden med hans GM box ikopplad..
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kan inte tänka mig att den skall ström med GM modulen inkopplad, speciellt inte 1.7A. Min E32 tjuvar ca. 0.21A. Om jag rycker säkring 30, GM eller RM modulen så sjunker strömmen ner till ca. 0.02A dvs. 20mA. Dessa 20mA
tror jag dock är normalt. det gäller bara att hitta dom återstående 0.19A.
Jakten fortsätter i veckan som kommer.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Bara rycka säkringar, du borde hitta nåt, på min sedan hade jag dock problem med kabelstammen till bakluckan bak.
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
Har kommit fram till att det blev lite tokigt i mätningarna.. Med GM boxen och ccm boxen ikopplad så drar det exakt 0.24, rycker jag ut ccm går det ner till 0.13. Rycker jag ut GM boxen så landar jag på 0.01.

Men då jag mätte hos min kompis bil, med hans ccm samt gm ikopplad fick vi 0.13, alltså samma värden som jag har utan min ccm ikopplad. Stoppade vi i min ccm i hans bil så gick den upp till 0.24 direkt. Så de lustiga är att hans värden visar 0.13 och den vet jag att den inte drar någon tjuvström. Är dessa 0.13 normal värden för en e34 att ligga och dra?
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Vet inte men tycker att 0.13A låter lite mycket ändå. Upp till 0.04-0.05A dvs.
40-50mA kan väl anses normalt. Det är ju klocka, larm osv. som drar lite.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Du hade inte nån dörr eller bakluckan öppen när du gjorde mätningen?
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
haha, ibland är man bra trög då man lämnar bakdörren öppen samtidigt som man står och mäter. :) Det är alltså enbart ccm boxen som felar för mig, när jag mäter med STÄNGDA dörrar så har jag 0.01! Tack för hjälpen alla :)
Det finns ju avstängningsknapp för innerbelysningen framtill, så slipper du stänga dörrarna och trängas. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.