|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! jag undrar vad min bil kostade när den kom, finns det äldre listpriser att få tag i? Jag har en e46 01:a med motorvärmare, o en del annat lull-lull. | |
| Kolla i modell guiden Länk | |
|
267900kr...std utr. Motorvärmaren kanske gick loss på 4-5000kr om nu BMW monterade detta.. Har en massa konstig litteratur :) Hittade detta pris i "Alla bilar 2001" utgiven av Teknikens Värld(Bonniers förlag)... Mvh Janne. |
|
|
Tack som tusan! gick snabbt också! Komfortpaketet, vad innebär det igentligen? Knappar på ratten o klimatanläggning? För det har jag :-D Jag ville veta nypriset så jag kan lägga in det i min blocket-annons, ser kanske bättre ut då ;.) Jag vill bara ha 99,000kr för den och jag fattar inte att INGEN hört av sig :-/ Är det så svårt att sälja bil nu? Börsrsen? |
|
|
Angående priset du tänkt är det ju så att spekulanter kontrollerar marknaden seriöst och jämför din 320 prismässigt med kanske diverse fina 318(inkl "allt" i utr t.ex)+ 325,330 också...är din "för dyr" i förhållande till dessa så blir det aningens svårt trots att din kanske är fin,har tillräcklig utrustning osv...tror jag. Att vagnen kostade närmare 300 000(eller några kronor mer) ny spelar liksom ingen roll.. 99 papp...Tja,kanske kan gå,men det låter som att den ligger lite lite för högt i just förhållande till "di andre" i 3-serien E46 som är ute(eller har jag läst på dåligt?). För att få sålt en hyfsat dyr(jaja,relativt sett) begagnad bil(inom rimlig tid) idag så krävs nog extraordinära åtgärder och ett attraktivt pris(läs lågt). Mvh Janne. |
|
|
Hej, du har ju miltalet som en stor fördel i ett land som har milskräck. Däremot finns det mkt alternativ idag att välja som begbils köpare. Speciellt i dessa tider. Din bil är jättefin men saknar ex. sportstolar som är ett viktigt attribut. Tror du måste ner med priset tyvärr till runt 85 - 90 om du ska få den sålt. Det kommer inte vara så lätt ens med det priset. Lycka till! |
|
|
Hej, Mjo men jag har tittat ganska noga på 320 vad som finnes på blocket, har kollat på bilar 2000-2003, tittat på miltal, hur fin den verkar vara, lull lull, antal ägare, svensksåld? osv. Det är så man prissätter en bil tycker jag. När jag köpte bil tyckte jag det va vitktigt med få ägare, en bra indikation på att bilen fungerar. Sen att det är rätt säljare av bilen. Att bilen inte är trimmad, sänkt eller buskörd. Låga mil har jag. Man kan ju nästan översätta ett bilår med 1500mil, då har jag genast 2-3år tillgodo om man säger så då jag har en lågmilare. Jag tyckte jag hade ett superpris för 99,000kr just om man väger in allt och tittat på andra bilar. Visst kan man få en Saab 9-3 2005:A kanske för samma pengar men vi ska inte blanda ihop äpplen o päron :-D Jag vet att det finns 2002:or med kanske skinnstolar för samma peng, men då har de rullat 11,000mil och har 4 ägare. Förstår ni mitt tänk. Sportstolar, är det så viktigt? Mest för ungdommar kanske ;.) Jag får väl se över priset ytterligare en gång. Synd att bilderna på blocket bantas så hårt för man kan inte där se hur fin lacken är, men det kan man här :-D Skall åka till Täby Centrum idag o parkera vid ingången, så kan jag få lite extra spekulanter :-D |
|
|
Hej Nattugglan! Verkar vara en jättefin bil Du skall sälja, men... Det är höst och världen är inne i sin värsta ekonomiska kris sedan 1929 enligt experterna och ingen kan känna sig säker- på något! Och att då försöka sälja en 7-8 år gammal BMW kräver sin man... Kollar man på blocket och söker på BMW till salu av årsmodell 2001 har man läsning "hela helgen"...Vilket otroligt stort utbud! Och intresset för Din bil blir nog bra mycket mindre pga avsaknad av sportstolar och xenon.. För att över huvud taget lyckas sälja tror jag att annonsen måste "sticka ut" ordentligt- typ lägsta pris på blocket eller liknande. Och inte ens då blir det nog lätt.. Men har Du tur så kanske... Lycka till! |
|
|
Jag tror dem som tittar på min tpy av bil är yngre män, dessa bor kanske hemma fortfarande o har jobbat ihop pengarna, tror inte de drabbas av aktier på börsen. Folk kommer också alltid behöva bil oavsett sommar eller vinter, men det e klart att det handlas mer på sommaren. Glassigare för den unga killen att åka på sommaren ;.) Kollar man på blocket på 320i under 11,000 mil, år2001-2003 och under 130,000kr så får man upp ca 9-10 bilar. och min ligger där för 99,000, 7950mil, 2 ägare, s-v däck på lm fälg, lite lull lull. Så det e bra pris o inte så många bilar att välja på i övrigt. Men det e klart, jag kanske får se över priset igen. |
|
|
Hej igen, Att andra bilar ligger högre i pris på Blocket betyder tyvärr inte att priset är rätt. Det enda som händer att de övriga med de höga priserna får osålda bilar. Jag sålde själv en 320Ci för ett par månader sedan. Det var riktigt svårt. Din bil är jättefin. Inget snack om den saken. Ha is imagen och sänk lite i taget. Lägg också till Blocket försäkringen (om du inte redan gjort det). |
|
|
Hej alla, tack för komplimangerna, :-) nä det e klart att många bilar kan ha för högt pris, men vem avgör om det är högt eller inte? det måste ju vara i relation till andra begagnade bilar. man skapar sig en prisbild genom att scanna igenom blocket. Från början hade jag ju ett pris på 132,000 som jag tänkte kunde fungera. har säkt nu ca 6,000kr i taget. nu säkte jag priset igen, nu för 10 minuter sen här på söndagskvällen. Nu har jag blockets billigaste 320, o enligt mig bästa köp om man tittat på den årsmodellen. Nu har jag alltså en fin pedantskött bil, men toppenspecifikationer ute på blocket, och till superbra pris, nu kan det väl inte gå fel?! Alla mina vänner tycker bilen är kanonfin o mina päron vill jag behåller den, men jag har börjat plugga o har inte råd att ha den stående på parkeringen när jag åker buss. Söker man på blocket(hela sverige) nu på: bmw 320 under 100,000kr, år2001-2009, under 9500mil så får man upp min som billigaste:-D Då skall tilläggas att min rullat 7950mil, observera också bilens spec, dvs. antal ägare, miltal, skick, utrsutning då tycker jag min bil är klart bästa köpet! Får man länka här till blocket? vill visa :-D Länk länken uppdateras dock snart av blocket då jag ändrat lite text i den, hoppas länken även funderar då. |
|
|
Såg din bil igår utanför Stalands i Täby C. Kan bara hålla med om att den är riktigt fin. Tyvärr så är det ju lite snåltider för många just nu men med tanke på skick, pris och miltal borde du kunna bli av med den snart. Mvh //Peter |
|
|
Håller med "stockbroke" Framför allt avsaknanden av sportstolarna får nog mer än hälften av intresserade köpare att leta vidare. Xenon har dock ingen större inverkan. Sen kan man ju tänka sig att flertalet 3serie köpare hellre vill ha en motorstarkare bil typ 330 eller liknande och prismässigt ligger de i liknande nivåer. Självklart har de rullat längre osv men intresset är större för sånna bilar. Det gäller bara att hitta rätt kundgrupp. MVH |
|
|
Stålmannen, Världen är liten! Kul att du såg bilen, visst skiner den! ;.) Jag var i centrum en 50min bara. Ska fanken ställa mig där i helgen också o göra reklam :-D Ja, snåltider passar inte en desperat nybliven student som inte har råd att ha kvar bilen. Dubilidu, Hmmm, kan det verkligen stämma? Sportstolar är det så viktigt? Jag är en "kalssisk" kille och det viktiga för mig är en välvårdad fin bil. Utsäkta uttrycket men "gangster-bmw" är inte min grej,dvs. kjolar, sänkt, lågprofildäck osv. Iförsig så är sportstolar kanske inte "gangster" , kanske snarare för de som gillar street-cars känslan(?) Okej, det e skönt med sportstolar, men att det verkligen har så stor inverkan på bilköparen? Sportstolar kommer kanske på 15 plats för mig om man skriver en kravlista. Först, årsmodell,antal mil, skick, antal ägare,vem äger, dokumentation, pris, motortyp, växlingssort, bla bla bla, sen sportstolar :-D |
|
|
Grejen är att många på Autopower har utrustnings fetisch och anser att om en bil inte har navigator, sportstolar, xenon, skinnklädsel, backvarnare osv så är den fullständigt värdelös och bör helst hamna på skroten. Intressant nog så brukar det när man ser vad de själva har i garaget sällan stämma med hur mycket utrustning som sitter i deras egna bilar. (inte direkt riktat till någon här) Detta stämmer säkert på de sk. "entusiasterna" men BMW bilar köps av väsentligt många fler människor än vad som figurerar på Autopower. Många BMW köpare har ingen aning om vad deras bilar har för utrustning, hur många hk den har eller hur stor slagvolymen är. För Autopower personer är detta obegripligt (mig inkluderat dock) men man kan inte bortse från att BMW bilar köps av en mycket bredare kategori än entusiaster. För en entusiast så är sannolikt en standardutrustad 320 inte särskilt attraktiv men det finns gott om andra köpare (till rätt pris). Ibland låter det här på Autopower som att en bil är värdelös om den inte har allt i utrustningslistan. Ville bara ge en mer nyanserad brist av vad utrustning egentligen har för betydelse så att du inte tror att alla är lika kinkiga som vi är här ;-) Viss utrustning är dock ett måste (klimatanläggning, farthållare, radio osv) men det har du. Dock så tror jag dessvärre att om man har 94.000 kr så är det väldigt lockande att titta på en 320 -02 med facelift istället. Denna ser modernare ut (tänk på att din bil ser likadan ut som en -98 för kanske 50') och har också en del chassimässiga förbättringar. Det finns en hel del sådana i din prisklass och jag tror att många skulle kunna tänka sig lite fler mil för att istället få det nyare utseendet. Försöker själv sälja en lågmilad svensksåld 530 -02 men eftersom köparna undrar varför de ska betala mer för min än en importerad -01 med 15000 mil på mätaren, så går det ganska trögt. Min är den billigaste svensksålda 02an under 10.000 mil men det hjälper liksom inte. Folk söker inte på det sättet utan sätter en budget och sedan försöker maximera hur mycket bil man får för de pengarna. Om det blev en årsmodell äldre eller lite mer mil verkar inte spela så stor roll - bara det är billigt. //Lövet |
|
|
Några tips angående annonsens utformning dock. Jag skulle helt klart ta bort denna text helt. Det är alldeles för åsikter istället för fakta "Pedantskött pärla vräkes nu! (NYPRIS ca290,000kr!) Sök på blocket(hela sverige)efter: BMW320, år2001-2009, 0-9500mil, 0-100,000kr Sortera sen på billigaste först,då kommer du se min bil först. Se bilens specifikationer, du kommer märka att detta är sveriges bästa bmw 320 köp! Observera skick,miltal,antal ägare o utrustning! *** OBS! Vill du ha blockets beg.försäkring som en extra trygghet så kan du köpa till den! *** Detta är en välskött kanonbil. Lacken är skinande o repfri, många som kommenterar den.Det är absolut INGET fel på bilen! Jämför inte BMW med andra märken,du köper en ljudisolerad kvalitetsbil som har helt andra körengenskaper,motor,känsla,komfort osv." //Lövet |
|
|
Instämmer med föregående, mer fakta och mindre åsikter - annonsen känns lätt desperat och att du har sparat alla bensinkvitton känns inte relevant. Att auktionera ut den på kvd.se kanske kan vara ett alternativ? Man skall inte underskatta psykologin i auktioner.... Har själv suttit och gått över min egen limit på flera bilar, inte vunnit än dock som tur är ;-) |
|
|
Tack för input! Skall nämnas att det mailade mig en kille nyss o fråga om bilen finns kvar :D Alltså jag har skrivit allt "orelevant" för att skapa en bild om att jag är seriöst o tagit hand om bilen och att det är ett bra köp. Skriver jag inte detta så kanske inte folk förstår uhr bra o fin bil det är :-D Visst kanske låter desperat, hmmm, men hur kan man skriva det bättre? Kanske ska fundera på utformningen igen...tycke rjag slipat den flera gånger redan :-D |
|
|
igen... Bensinkvitton, jag har själv stött på en annons där en säljare hade körjournal, det kan man säga att jag också har med tanke på att jag har kvitton samt journal över miltal vid takningnar osv, då tycker jag man kan försäkra sig lite om att bilen inte är skruvad, samt att det ger ett seriöst intryck. Vissa människor för inte kassabok hemma heller, alla är vi olika på hur mkt koll man vill ha på ekenomi mm. Försäkring, Jag tänkte att folk kanske undrar varför jag inte köpt till blockets försäkring själv, kanske de tror jag vill dölja något, därför ger jag dem förslaget att de kan köpa till den själva ifall de vill. Att lacken är skinande är ju sanningn o fakta, för mig är fin lack viktigt, det framgår inte av de dåliga bilderna heller. Tycker ändå inte jag vill/kan ta bort någon text, för mig är det relevant. Liksaå som jag tycker andra annonser som bara har råfakta inte säger mig så mkt alls. För mig är det viktigt vem som säljer bilen likaså bilens fakta. Jag har fakta med, o min "fria text" som extrainfo. Jo det handlar om psykologi, kanske jag ger fel intryck med min text men det känns rätt för mig, får se om jag kommer på andra tankar senare. |
|
|
"Sök på blocket(hela sverige)efter: BMW320, år2001-2009, 0-9500mil, 0-100,000kr Sortera sen på billigaste först,då kommer du se min bil först. Se bilens specifikationer, du kommer märka att detta är sveriges bästa bmw 320 köp! Observera skick,miltal,antal ägare o utrustning!" Det här skulle jag ta bort direkt. Faktumet är att du har lite utrustning i bilen jämfört med många andra BMW. Dessutom så söker man inte begagnad bil på det sättet, köparna söker mycket bredare än så. Jämför inte BMW med andra märken,du köper en ljudisolerad kvalitetsbil som har helt andra körengenskaper,motor,känsla,komfort osv." En BMW spekulant vet vad en BMW är för något, det är därför han söker efter detta. En toyota corolla ägare kommer inte att gå i närheten av din bil oavsett vad du skriver. Dessutom, Audi, Mercedes, Lexus, de är inte i närheten av din bil heller? //Lövet |
|
Terry N |
Håller med Lövet i mångt och mycket.. Annonsen ger ett ganska desperat intryck. Om jag var spekulant, så skulle jag ana lite oråd. Är man intresserad, så är risken att man tröttnar att läsa efter ett tag. No personlig offense, men du måste korta ner annonsen så kommer det att gå bättre. Jag lovar. Och Versaler ska man inte använda i onödan, det passar inte i rubriken tex... Lycka till! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.