|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet ej riktigt om jag vill hålla med. Jag gillar faktiskt karaktären på min vanosfria motor... + att det är en grej mindre som kan gå sönder och krångla på den gammla bilen. När det gäller effekt är det ju samma vanos eller ej. Har provkört vanosversionen av min bil liknande årsmodel och skick för ett tag sedan och den kändes "slöare" och mindre sportig. Hade kanske lite jämnare drag med vanos men ingen "topp" som min bil har vid ca 4000 rpm. Fick inte samma positiva kick av den helt enkelt men det är väl en smaksak hur man vill ha motorkaraktären. Jag gillar slö och civiliserad vid normal körning i stan under 3000 rpm och massor av kraft däröver. Borde kanske skaffat en M5 E34 till samlingen men har ej råd nu så 525:an får räcka som "sportbil" för mig ett tag till. :-) BMW 4 Life |
|
|
okey jag tycker tvärt emot har kört både 525 med och utan vanos och 3 serie likadant effekten kommer tidigare med vanos och ljudet som en vanos bil har är underbart |
|
|
Hehe då tycker du ungefär likadant som jag om du läste vad jag skrev ;-) Skrev att vanos motorn har jämnare effekt (effekten kommer tidigare och håller sig jämt) medan M50 utan vanos är slöare på lågvarv men får dessto mer kick högre upp runt 4000 rpm. Oavsätt vanos eller ej, båda låter fantastiskt fint och är exakt lika snabba på pappret enligt BMW. Skillnaden är bara lite marginel hur kraften levereras. BMW 4 Life |
|
| ja det är till att ställa dom brevid varandra mer eller mindre, nä men meningen med vanos e ju kraften ska komma tidigare och att den ska göra bilen bensinsnålare vitt vad jag vet men jag är kär i konstruktionen och det motorljud den medför. men alla nyare bmw bilar vad jag vet har ju M50 motorer fast utveckade sådanna så de är ju en bra motor men i gammal bmw beror de lite på vilken bil man pratar om tycker jag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.