|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu är det snart dags för traditionell Bimmerabend i Sydsektionen! Mer info kommer efterhand. Preliminär datum är den 6:e december Vi har precis börjat spinna på detta men vi kommer med mycket stor sannolikhet att äta mat på restaurang i Lund (Österikisk men med rätt stuk!), vad som händer före detta vet vi inte än men bevaka tråden här så får ni reda på det. Vad som händer efteråt vet man aldrig ; ) Förslag på aktiviteter innan maten i Lund emottages tacksamt då vi Malmöbor (med omnejd) inte är tillräckligt bevandrade i dessa trakter. frågor och förslag besvaras med glädje i denna tråd! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Varför icke einen kleinen spatsiergang durch die Stadt? Vielleicht der bar bei Grand Hotel und ein bier trinken, das ist auch kultur:) Mvh Asken |
|
|
Mmm.. vi hade nog tänkt oss något annat än att gå Peter.. Någon form av aktivitet i stil med bowling,knyppling eller kanske linedancing ; ) Vi välkomnar fler förslag! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Herr Atmos har uppmuntrat tanken kring att skåda vackra studentskor, det gjorde jag själv sist jag besökte Lund, synnerligen trefvligt! Kan det vara mer i Herrns smak? Eller bowlingskor, det fungerar det med:) Mvh Asken Som gillar välputsade skor. |
|
|
Atmos förslag funkar bättre, kanske vi kan kika på student-skor på bowlinghallen som en kompromiss ; ) eller det var inte så du menade? Finns det någon bowlignhall i Lund? Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Hej alla..Bowling hall finnes såklart i Lund:) även vackra skor och en massa "kött":) | |
|
Mmm har noterat att dom har en bowlinghall MEN det är typ old school utan glitter o glam eller rättare sagt vi får dricka sockerdricka till bowlingen... Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Medan vi väntar på att detaljerna spikas kanske vi kan börja skriva ner en lista på folk som är sugan på att delta. Vi kommer alltså att samla ihop en bunke BMW tokar,få ihop en rolig aktivitet, äta god mat och dricka massor med pilsner. Nis om vill vara med kan väl skriva in ert namn här! För att listan skall vara aktuell klistra in alla namn från föregående ruta (om ni förstår vad jag menar) Jag exemplifierar Johan Sjöström Marie Sjöström Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Johan Sjöström Marie Sjöström Kalle Hansen Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Trevligt upplägg men varför alltid när jag ska jobba natt? Kan inte ta ledigt åtta timmar natten mellan fredag och lördag plus 12 timmar natten mellan lördag och söndag. Kostar för mycket i lönebortfall (20 timmar natt) plus partyt. FAAN! Johan, kolla lite med mig nästa gång OM det går att få till på annan helg än när jag jobbar. Jag vill ju vara med! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jag är intresserad av att deltaga.. | |
|
Johan Sjöström Marie Sjöström Kalle Hansen Anton Lind Bowlinghall finns i Lund men ingen bra! Skall komma med annat förslag så fort jag samlat tankarna lite (kom hem för ca 20 min sen efter att ha spenderat de senaste dagarna i Istanbul). |
|
|
Johan Sjöström Marie Sjöström Kalle Hansen Anton Lind Atmos Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Trevligt med utflykter så som dessa,men tyvär är jag då i Rostock på vår årliga Julmarknad med STORA BIER,Jäger,gluwein mm. Kan rekomendera Goslar.....mycket bra. Ser fram emot nya tag nästa år. Ha så trevligt. Mvh:Jonas B. |
|
|
Förstår inte varför man måste åka ända till Tyskalnd när upplägget verkar vara identiskt ; ) Dom pengarna du sparar in räcker hela kvällen.... Väntar fortfarande på lite försalg på aktiviteter! Vi har nu följande förslag: Kommunal Bowling alá DDR 1972 med intagande av läskeblask samt kex Ölhävargång genom Lund med insupande av student-skor ; ) Paintball Gocart Skippa alla aktiviteter och gå direkt till Gå så att säga.. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Aktivitet á la glo på studentskor är helt i min smak, och jag misstänker att Anton instämmer? Något mer avancerat vill jag reservera mig från, och fokusera helhjärtat på delikatesserna och ölen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Eeeh, såg precis att Rögle spelar den 6:e så mellan 16:00 och ca 1800 kommer jag nog sitta bänkad framför min 88"-TV och glo på matchen med en bira (eller två) i handen. Intresserade är välkommna i mån om plats. Men det blir kanske precis lagom? Annars gällande aktiviteter så misstänker herr Hansen rätt och så mkt andra avancerade övningar finns nog inte inne i Lunds tätort. Det är väl typiska ölsporter som dart, biljard och olika typer hasardspel isf. Det vill säga pubrunda helt enkelt =). |
|
|
Rögle-erbjudandet skall övervägas - lät inte dumt! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Håller med låter helt klart intressat, ett annat trevligt och lite mer socialt alternativ hade kanske varit att hitta en sportpub som visar matchen så kan vi dricka lite läskeblask under tiden ; ) Så länge bokar jag en plats, gärna i någon lazy boy fåtölj om du har det ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Glorias verkar visa mkt elitseriehockey så det är mkt möjligt att matchen kommer att visas där då! Isf är det nog ett bättre alternativ om många är intresserade av hockeyn. Tyvärr har de inte kalender som sträcker sig längre än till imorgon men det går nog att ringa och önska =). | |
|
hela poängen kändes ju förvisso som att hinna få i sig åtminstone några läsk innan man går ut och bränner hela lönen på krogen. Sportbar kl 16:00 går följaktligen bort för min del, men det hindrar ju inte er andra :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.