AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.264

Nyansskillnad efter rostskyddsgarantiåtgärd

Sida 2 av 2
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Då skiljer sig servicen åt betydligt. Kundmottagaren på autopartner i Kristianstad var inte ens intresserad av att titta på bilen. Det var först när jag fick prata med någon annan som de kikade på bilen. Vill vara noga med att poängtera att övrig personal på autopartner är bra på alla sätt men där är en person som är direkt otrevlig. Verkar dessutom vara en allmänt utbredd uppfattning. Vet till och med personer som haft så nya bilar att de skulle få gratis service som valt att lämna bilen någon annanstans och betala för service för att de har fått så dåligt bemötande av denna person. Det är väl trots allt ett serviceyrke de har?! Jag är fortfarande inte nöjd men har tröttnat på mottagandet så jag har gett upp. Till saken hör att de till slut gick med på att jag skulle lämna in bilen så att lackeraren skulle se om han kunde få till en bättre nyans, fick sen svaret att han inte kunde få en bättre nyans. Har dock mycket svårt att tro att han ens har fått titta på bilen efter att ha läst era svar. Dessutom är det en mycket välkänd och erkänt duktig lackerare som har gjort jobbet.
Jag lackade vissa delar av min 330 (sterlingsilver tror jag färger heter) för att få bort stenskott och smårepor för nån månad sedan drygt. Jag frågade specifikt om det gick att få arbetet gjort utan någon nyansskillnad, lackaren svarade att det inte var några problem alls.

När jag fick bilen var det ingen nyansskillnad heller.. =) så jag antar att det ska gå att få en ljus silvermetallic utan nyansskillnader om lackaren vet vad han gör?

//Jesper
eller om det är titansilver färgen heter, bilen finns iaf på min sida här på autopower.

//Jesper
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej igen,

Tråkigt att de beter sig så illa, det låter märkligt faktiskt! Jag förstår inte hur en sådan person kan få stanna kvar, eftersom det är som du skrev ett serviceyrke. Har varit i en GDS-hall idag och bytt till vinterhjul och så även tvättat bilen. Granskade den nu noga där jag fick den omlackerad och det syns inte ens någon skarv. För mig låter kulöravikelse ofattbart vid en omlackering! Antingen har vissa på forumet haft otur, eller så har jag hittat nålen i höstacken.

Hoppas det löser sig!
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Denna person har varit där i många år och det är väldigt många för att inte säga de flesta som jag har hört som har samma uppfattning. Ansvariga är nog också medvetna om problemet men det verkar inte hända något för det. Synd..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.