|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tja undrar om det överhuvud taget e möjligt att få igenom en 3- serie från 76 med turbo utan o plocka bort massa skit (turbo IC slangar etc.) eller byta motor? taksam för svar | |
|
har för mig att jag har hört att det måste vara årsmodell 75 eller äldre? men jag är inte säker på det! Ska det vara på det viset?! |
|
|
hadde oxå förmig nått liknande... men man kan ju allti hoppas... men om man köper bilen i norge (eller nått annat land) och turbo konverterar den där kan man då ta in den i sveriga o få den reggad? |
|
|
jag har för mig att det har funnit någon liknande tråd som denna upptagen tidigare... testa och sök! jag vågar inte svara på hur det går till, om det går att göra så... har hört att det ska gå om bilen är flyttgodsimporterad, men har även hört att såna bilar har varit svåra att få igenom besiktningen. Ska det vara på det viset?! |
|
|
Flyttgodsimporterad (tullfritt), eller direktimporterad från annat land hjälper inte ett dugg... Som sagt. För en 76:a behövs erfoderliga intyg på samma vis som för nyare bilar. Jeppe |
|
|
Jesperado: Vi säger att man "flyttar med" en bil som inte är godkänd i sverige från ett land där den är godkänd. Ex en Ruf-porsche eller nåt liknande. Fullt godkänd i tyskland givetvis. Sen när man flyttar till sverige så blir den väl godkänd ? Isåfall måste ju bilen vara turbokonverterad o klar när den kommer till sverige första gången. Alltså har man ingen nytta av att ens bil råkar vara flyttgodsimporterad om man tänker turbokonvertera i sverige. Är jag fel ute ? |
|
|
går det överhuvud taget o få igenom en 76:a me turbo i sverige!!!! va e de för intyg som behövs? tackar för alla svar |
|
|
Kolla denna tråd: Länk -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
tackar för all infå från den tråden.. köpte du alpinan eller? tackar än en gång |
|
|
Nej, jag har lagt ner Alpina-projektet. För tillfället håller jag på att turbokonvertera min 323i, och i framtiden har jag ett projekt med ett annat bilmärke som väntar. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
OK varför la du ner alpina projektet då? vet du vem såm äger alpinan nu? |
|
|
Japp, jag tror jag vet vem som äger Alpinan nu. Jag lade ner det för att det säkerligen skulle kräva för mycket tid och för mycket pengar, samt att jag antagligen inte skulle kunna köra den lagligt (om jag bytte motor). -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Den blir bara godkänd i Sverige om tillverkaren eller generalagenten i Sverige utfärdar ett intyg. Intyget talar i korthet om vilken maxeffekt tillverkaren tillåter, och vilka eventuella modifieringar som måste göras. Jeppe |
|
|
OK men ja antar att BMW Sverige inte vill lämna ett sådant intyg eller? ja ja alla har vi drömmar..... |
|
|
Länk Funktion före styling! |
|
|
Hehe ! Såg att den redan var nämnd =) Funktion före styling! |
|
|
de e lungt nån som vet om det går o få ett intyg va BMW eller kommer dom bara o vägra? |
|
|
Enligt tidigare trådar så har ingen fått intyg av BMW =( Men sedan så finns det dom som har lyckats att besikta sin M3turbo på lagligt sätt =) Funktion före styling! |
|
|
" ... besikta sin M3turbo på lagligt sätt =)" Hur då? Finns det 'lagliga' mutor ??? ;-) Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
Det är ytterst ovanligt att BMW utfärdar de intyg som krävs. Jag har inte sett något på flera år. Jeppe |
|
|
Slimm ! Tweety hade 1998 en M3a -94 med turbo, godkänd för gatan (finns repotage i Bilsport 6 -99). Och sedan har han även haft en E21 316 -78 med B21ET (Bilsport 26 -94). Funktion före styling! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.