|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Baader: Lättimponerad? "En ekonom är en person med kunskaper och i regel utbildning inom ekonomi." Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Baader: Är 20 år från och med idag :) Jag studerar civilekonomi men har ett jobb som konsult inom Marknadsföring och SEO (Search Engine Optimization). Visste inte hur jag skulle beskriva det förutom ekonom. Hittade en bra bil här, ligger i samma stad där jag bor och var årsmodell 99 samt hade skinnklädsel och manuell växellåda: Länk! Gällande den vinröda metallic-färgen vet jag inte vad jag ska tycka, är mer inne på mörkare färger men denna känns lite mer unik då man inte ser så värst många BMWs med just denna färg. Priset var också helt rätt och funderar på om det är värt att gå på en visning för att spana bilen lite närmre, kolla interiören osv. |
|
|
Asken: Tack! Men tycker Compact är lite opraktisk då jag inte gillar att det bara finns 2 dörrar. 5-serien passar mina behov utmärkt känner jag. Förresten vet ni hur ljudsystemet brukar se ut i dessa bilar om de är i standard-utförande? Om man ska uppgradera, vad kan ni rekommendera? Jag är ingen ljudexpert och kräver inte heller det bästa men bra ljudanläggning helt enkelt. |
|
|
Tarre: Helt rätt kurs!....Handla OM nu verkligheten överensstämmer med "bildbeskrivningen" osv.. 21000mil är inte något att fundera på annat än att vissa "byten" kan vara nära förestående(om han nu inte bytt stötdämpare,v-pump,kanske skivor/bromsdetaljer i övrigt + det andra som du säkert i dagsläget har koll på).. Kontrollera bilen seriöst genom att provköra ordentligt+ kontrollera alla elfunktioner,servicehäftet osv..ABS funktionen också! Ring fd ägare också som sagt. Mvh Janne. |
|
|
Tack för den superba supporten Janne! :) Hittade även en bil här som en PowerUser lagt upp, den var stylad runtom men verkade vara i gott skick. Mailat om fler bilder på interiören, bagageluckan, bild under motorhuven osv. Ser det fräscht ut ska jag även där nog på en visning. Hur svårt är det att ta bort den stylade exteriören om jag bestämmer mig för att det inte är lämpligt? Den såg inte alltför låg ut så inte så stor risk för att slå i farthinder tror jag... Körde en stylad sportbil igår som var extremt låg men det var inga problem. |
|
|
Dum fråga här men eftersom detta blir mitt första bilköp så vet jag inte riktigt hur ett bilköp går till. :) Det känns säkrare att göra köpet av en bilfirma och då antar jag att de har alla papper och sådant som behövs. Men om jag köper bilen av en privatperson, vad för papper behöver jag? Och vad för skyldigheter har säljaren och jag som köpare? |
|
|
Länk Där har du lite läsning....Kolla även checklistan här till vänster(begagnatguiden).. Men det man kan säga ar ju att det "enda" du behöver skriva under är ju del 2 i registreringsbeviset(och säljaren också)+ naturligtvis fixa ett kvitto på att du har betalat+naturligtvis kontrollera bilen så att den inte är stulen,att säljaren verkligen äger bilen,ingen leasingspärr,inga skulder till t.ex fd ägare osv.. Jahaja...blev kanske lite mycket skrivet, men kolla det jag informerade om med checklistan+konsumentverket(finns en länk i slutet på "checklistan" också..). Mvh Janne. |
|
|
Ja,sedan skall ju detta registreringspapper postas så att du verkligen ser att det postas s.a.s...Lämpligen åk tillsammans med säljaren och posta detta,sedan ska du ju försäkra bilen samma dag,dvs ring till ditt försäkringsbolag(som du kanske redan checkat upp tidigare för "lägsta" premie osv).. Mvh Janne. |
|
|
Tack så mycket Janne! Ska ta och läsa igenom allt det där ordentligt. Hittat en potentiellt intressant bil nu i alla fall, en 528i - 98 för 48 000kr. :) |
|
|
Imorgon blir det ett köp! 523i - 97, silvermetallic, var på visning idag och det fanns inget ont att säga om den alls. Så sjukt snygg var den och helrekonditionerad. Hade även med mig 2st BMW-kännare för objektivitet. Hörde av en av dem att man ska tanka 98blyfri då det är bättre för motorn? Lite dyrare än 95blyfri men det är det värt sades det. Hur kommer det sig? |
|
|
Grattis, även om man inte ska ropa hej... Trevlig bil i snygg färg;-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
...förrän bilen står på gården. Silver är säkert: Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Länk Där har du iaf en tråd(har skrivits spaltmeter om detta så vill du läsa mer om detta så är det bara att "söka") som beskriver lite av oktanhalt kontra effekt och tändreglering bl.a... Grattis till ett bra val ;) Kanonbil om denna specifika 523:a är så bra som du skriver och tror... Mvh Janne. |
|
|
Tackar! :) Jo imorgon står den nog på min "gård". Problemet är bara att jag ännu inte fått en P-plats haha! Så får ställa den på 7-dagars parkering på gatan än så länge. Bäst är att jag lyckats få 6 månaders försäkring från If (helförsäkring) för bara 250kr per månad. Då har jag god tid på mig att sedan hitta det billigaste försäkringsbolaget. Bilen var riktigt fin faktiskt. Helt rekonditionerad, motorn lät underbart (hade kamkedja också), interiören såg som ny ut. Nyvaxad, osv. |
|
| Usch då, nu måste man bygga till så man har CD/MP3-spelare. Det som ingick var BMWs Reverse RDS (radio och kasettspelare). Hört att det där kan bli jäävligt dyrt :/ Funderar på att dra in till BRL och höra med dem vad för alternativ jag har. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.