|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har äntligen hittat rätt bil. Massa skoj utrustning att leka med, men en massa jobb för att få den i toppskick. Tänkte bara höra med er om det är ngn som känner till bilen och vet ngt om dess historia. Länk Reg RZKXXX Cosmos svart -Phil | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är väl Stephan735i isåfall han har nog koll på de flesta sexpetade E34 540. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Bara väntar på rattport från honom. -Phil |
|
|
Hmm ratt port ja! Rapport menar jag givetvis. Bilen är från Uppsala fick ett intryck av att det är ägarens son som jobbat hårt på att köra sönder den. -Phil |
|
| hoppas du inte gav det han ville ha i annonsen för isf blev du rånad mitt på ljusa dan | |
| Hur menar du då,Baader?Så skabbig var den väl ändå inte?Trots allt en manuell 540,så det höjer väl värdet en del eller? | |
|
RZK Cosmosschwarz? Jag har inte pappren framför mig men det låter som den enda övriga Cosmosschwarz med M Sportpaket i Sverige (med svart läder i stället för Silbergrau Hell som min har) då är det en 95: a för övrigt kom Cosmosschwarz till 1995årsmodell. Jag missade annonsen så jag vet inget plus att jag inte har någon bild sedan tidigare om det är den jag tror det är. snälla berätta lite fakta! Stephan |
|
|
>Baader. Rånad vet jag inte, visst hade aldrig gett de pengarna för bilen om det inte varit just den bilen det är. Är en hel del jobb med den. Har rättat till hemskare grejer än vad det behös göras på denna i alla fall. Min har också grått skinn, executive dörrsidorna med veckat skinn svart (myrtelträ?!?). Tycker det ser lite lustigt ut med grå inredning med svart innertak. Ok men kan det vara så att den är av årsmodell 95 men prod tidigare? Fakta... Tidigare ägaren snackade massa skit/visste inget relevant. Köpte bilen utan rejäl dokumentation. Gick på magkänslan efter provkörning. Ville verkligen ha den helt enkelt! Har inte forskat närmare i den alls. Har inte hunnit sedan jag kom hem. 60 mil enkel resa att hämta skiten, självklart sämre skick än väntat, var inte riktigt prutläge. Motor låda funkar ok, bytt koppling för inte allt för länge sedan. Behöver byte av casterstag silentblocksbussningar akut. Inredningen i riktigt bra skick, utsidan lite tråkigare men inget som inte går att fixa. Stephan tror du vet mer än jag skickar över reg via PP. -Phil |
|
|
Producerad 18 okt-1994 = den är felaktigt registerad som 94: a, kontakta Vägverket som registrerar dom om den till 95: a kostnadsfritt. Vogelaugenhornträ är det = Fågelögonlönn. Silbergrau Leder = det mörkare silvergråa lädret, jag har det i 410, Det ser bra ut med svart innertak och ljus inredning tycker jag, det är dessutom unikt det är endast 1995-96 års M540i/M5 och Europeiska M Sportpaket som kombinerar svart innertak och ljus inredning inga andra (utom Individual förstås). Som sagt det är en unik bil endast 74st 540i/6 har M Sportpaket och av dom är 27st Cosmosschwarz och av dom tror jag 5st har silvergrått läder (6st har Ljust silvergrått). Stephan PS; Ja jag har mer info om den, tar det via PM. |
|
| Snälla lägg upp bilder allt eftersom bilen blir bättre skick, Philip. Spännande att se. | |
|
Grattis! Lägg gärna upp bilder snarast. Philip Sahlsten BMW CS #1812 |
|
|
Hejsan Har en fråga till dig Stephan, jag har själv en 540 touring 6vxl med reg nr. GGPXXX Technoviolett undrar om du vet något om den : ) MVH Daniel |
|
|
Hakar på med undran om du vet något om min 540, dock automat. Är en -93a Daytonaviolett med svart skinn och hartgepaket. FpaXXX. Underbara bilar!:) Mvh Magnus |
|
|
Himla trevligt val av kärra! :) Välkommen till klubben får man väl säga hehe, finns ju inte allt för många av dessa eminenta bilar. Och utan Stephan hade jag nog inte ens vetat hälften av det jag vet om min 6vxl 540 idag! Nu är jag dock väldigt sugen på att se en bild på din måste jag säga :) MVH//Stoffe |
|
|
Har ägnat hela dagen åt att göra rent bilen och avlägsna den rådjursskadade grillen. Ser ganska ok ut förutom rost som komer lite varstans och några dörruppslag. Skönt att bakskärmarna ser friska ut och att det inte är ruttet kring tankluckan. Funderar på om jag kanske borde hellacka eller vad jag skall göra. Skulle ta lite före och efter bilder men kamerabatteriet hade laddat ur sig själv på ngt mysko sätt. Bilder kommer troligtvis imorrn kväll om inte kamerabatterierna lagt av för gott. >Baader, kan du inte utveckla. Vill gärna veta alla hemskheter kring bilen. Var du och provkörde eller känner du till bilen på ngt annat sätt. Kollat runt lite efter nya casterstag och silentblocksbussningar. Vad kan det mer vara som är slitet i fram och bakvagn? Tackar för infon via PP Stephan, de har valt bort 481 sportstol av någon anledning. Vilket nummer har min i serien? -Phil |
|
|
Phil; Den hade sportstolar när den lämnade fabriken, då har antingen någon bytt till standardstolar eller så har den varit stölddrabbad, låter tyvärr som du har mycket att bita i, mycket mycket trevligt att du har ett unikt exemplar att jobba med:) Det finns 9st 337 M Sportpaketade 540i/6 E34 i Sverige; Modellår 1995 342 Individual Schwarz-Mica/Silbergrau Leder med Motorsportränder (Individual)-940627, ASC+T, ingen taklucka, 90liters tank och M-speglar via Individual 359 Daytonaviolett/Millpoint delläder-940707, ASC+T, ingen taklucka,1xairbag 407 Daytonaviolett/Silbergrau Hell Leder-940831, taklucka, diffspärr 410 Arktissilber/Silbergrau Leder-940902, taklucka, diffspärr (min) 478 Cosmosschwarz/Silbergrau Leder-941018, ASC+T, ingen taklucka (din) 484 Arktissilber/Schwarz Leder, diffspärr-941021, ingen taklucka, 1x airbag 600 Individual Neongrün/Schwarz Leder-950116, diffspärr, ingen taklucka, M-speglar via Individual (enda 540i/6 i den färgen och enda E34: an överhuvudtaget JAG känner till i färgen) Modellår 1996 774 Cosmosschwarz/Silbergrau Hell Leder-950921, taklucka, ASC+T (min) en av 788 Arktissilber/Schwarz Leder-951024, taklucka, ASC+T (min gamla, nu Scheckhefts) den allra sist tillverkade 337 M Sportpaket 540i/6 Till 1994årsmodell fanns det 336 M Technic Sportpaket av dom bilarna finns ingen i Sverige, dessa saknar en hel del prylar som; 17" Krysseker, svart innertak, Vogelaugenhorn Graphitträ, Shadowline och hade plyschklädsel som grundstandard i stället för delläder. Stephan |
|
|
Var skaffar du dig all den där informationen ifrån? :P Min är importerad och de vore kul o veta om den är skruvad med.. kan du kolla upp min vanliga automatare lika lätt? Skickar PM |
|
|
Hejsan Har en fråga till dig Stephan, jag har själv en 540 touring 6vxl med reg nr. GGPXXX Technoviolett undrar om du vet något om den : ) MVH Daniel |
|
|
Såhär ser den ut efter en rejäl rengöring. Mkt jobb. Har i alla fall ny huv grill baklucka, behöver kanske ngn dörr... Notera skicket på fälgarna och den fina antennen. Vad är det för skalle på fälgbultarna?? Måste ju splitta och renovera. -Phil |
|
|
Länk -Phil |
|
| Får habegär efter en liknande kärra när jag ser bilderna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.