AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.541

Feedback på min annons?

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Menade självklart att de försöker bli av med alla som kör med svenskreggad bil :)

bj
129
bjornh
525 tdsA -92
Som du själv skrev är det tillåtet att köra utlandsreggat i Norge i max 1 år om man har ett tidsbegränsat anställningskontrakt. Iallafall här i Stavanger kryllar det av bl.a. polsk-, tysk- och svenskreggade bilar, så det är många som nyttjar denna möjligheten, eller helt enkelt struntar i reglerna, heh.
Jag har hittills inte hört om någon som blivit straffad för att ha kört utlandsreggat för länge.

Att skatta in bilen i Norge är knappast ett alternativ om du inte planerar att bli norrman en längre tid nej. Här kan du göra en kalkyl på hur tråkigt det skulle vara =)

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
bjornh:

jag har faktiskt hört om en kille som köpt en ny Volvo S80. Enligt personen som jag snackade med så tog tullen den bilen ifrån den personen.. men visst..behöver inte vara sanning.

En tjej på en kompis jobb blev oxå stoppad i tullen efter en sverigeresa. Då hon inte kunde bevisa att hon hade en begränsad anställning så blev det en massa problem. Tror det slutade med en några tiotusen i böter i det fallet.

Då jag redan varit i norge en runda innan och jobbar så vågar jag inte chansa. Speciellt inte med en så pass dyr bil som en M3 E46.

bj
129
bjornh
525 tdsA -92
Jag förstår att du inte vågar chansa, hade inte jag heller gjort.
Min poäng var bara detta kring tidsbegränsad anställning, det är ju en laglig möjlighet för de som kan utnyttja det.

/björn
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det verkar vara som Björn Rosengren sa, att Norge är den sista Sovjetstaden :-) Konfiskering, mm
Sp
3.093
Spajjjs
Får jag inte sålt bilen så kommer jag givetvis behålla den. Kommer inte sälja den för nåt skambud för så desperat är jag inte :) Tycker bara det är synd att ha en bil och inte utnyttja den fullt ut. Är hur nöjd som helst med den så :)

Sp
3.093
Spajjjs
Har nu ändrat lite i annonstexten.
Har fått en del svar, dock bara från folk som är intresserade av byte.

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Angående Norge så får du köra svenskreggat hur du vill, när du vill om du är bosatt utomlands och enbart jobbar där. Man räknas som bosatt utomlands om man har familj i annat land som man besöker regelbundet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.