AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.389

Min första bil (18-års bil) - BMW 325?

Sida 3 av 3
IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Försäkringsbolagen slumpar sina premier skulle jag tro efter att ha ringt runt till alla bolag.

Hur gammal du är spelar ingen som helst roll. Det som betyder något är hur länge du haft kortet, dvs bonusgrundande år utan skador. Förut fanns ju någon 25år gräns eller vad man ska kalla det men inget bolag har denna längre. Jag som är 26 år och tog lappen förra året räknas som en 18 åring utan vett och moral. Jag förväntas köra sönder mina bilar och premierna går efter den linjen än så länge. Det man kan se är att alla nyare bolag oftast har bäst premier för mig mot dom stora gamla(if, trygghansa, folksam).

Grejen är ju att alla har helt olika premier mot alla bolag så att säga att ett bolag är billigast är en enda stor bluff. Ring alla bolag och välj rätt. Atava ska ni akta er för dock. Dom vet inte hur man avslutar en försäkring. Både jag och en kompis har haft problem med dom. Kompisen bråkade med dom ett halvår efter han sålt bilen för dom fortsatte försöka ta pengar från honom. Riktiga skojare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.