|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tja! Ska ta b-kortet snart så tänkte bara fråga er erfarna bmw ägare hur den bmw 325 e36 skull passa som 18-års bil. Hur tror ni en sån hade varit för mig? | |
| 318i E30 är en väldigt underhållande bil annars! | |
| Blir inte den lite tråkig i längden? Finns inte lika mkt att gasa med :D | |
| beror ju på vad du har råd med. och om du ska köra den av vägen. e36:orna har bättre krocksäkerhet och brukar vara lättare att hålla på vägen. dessutom vill jag inte att det ska bli en mindre e30 på vägarna. dessutom är det lättare att hitta en bra billig e36:a iochmed att det finns så många. | |
| Håller helt och med Bag. Finns ju otroligt många 325 till slau och det kommer ju bara mer och mer. Men vad kan man måntro lägga på en E36:a? Jag vill ju helst ligga under 30 000kronor. Nog hittar man ju sådana men alla har båda för- och nackdelar. | |
|
Säkert rolig, men när jag tänker tillbaka på hur bra omdömme man själv hade med färskt körkort så dyker det upp en annan infallsvinkel. E36 318is 140hk känns lagom för en 18-åring med färskt körkort, minskar risken för att man skall köra ihjäl sig lite grann i alla fall :). __________ |
|
|
hur kör man ihjäl sig lite grann? ;) hehe, jag fattar, råkade bara läsa det lite lustigt. |
|
| Jag själv har övningskört sen jag var 16 bast och även kört lätt mc så man är ju van och vet vilka risker det finns. Men ändå...jag själv kommer inte köra som en tok utan vill bara ha resurser om det någon gång behövs:D | |
|
Du får får inte ta illa upp, men bara för att du har övningskört i 2år så är du inte särskilt erfaren ;). Tror knappast du vet alla risker som finns i trafiken, det tar mååånga år innan dess. Men kanske mer erfaren än genomsnittliga 18-åringen. __________ |
|
| En volvo 740 är en bra förstabil, en BMW 325 är en kass förstabil... | |
| 740 sedan har riktigt dåligt tryck på bakhjulen. dessutom är det som att köra en finlandsfärja. | |
|
Jag rekommenderar E36 318is. Du får en relativt pigg bil som med m-chassie eller dylikt styr in kvickare än vad en 325. Du får fin karaktär i motorn och lär känna vad en BMW handlar om =). Visst får den kritik då E30 318is är lite piggare men jag tyckte motorkaraktären var så sjysst att det spelade mindre roll. Saknar faktiskt min 318is som bara den, M42an är också en riktigt beprövad och slitstark motor som inte kostar mycket att underhålla. Har numera en E36 325, kostnaderna skjuter iväg rätt lätt om något strular motorväg. Tändstift, olja, tändspolar... jaja. 325an är nog en bättre andrabil, en 325a för max 30.000 är nog ganska tråkigt utrustad, eller i dåligt skick. // MVH Jocke |
|
|
En sak som alltid är tråkig dock är att förklara för folk om att 318is inte är en vanlig 318 ! // MVH Jocke |
|
|
325 går utmärkt som första bil!!! hade själv en 325im-87 och en volvo 360GLT <----insprutning (vilka grejjor ;-) ) ///HOLSET HX52/// |
|
|
Jag röstar också på en 318is. Mycket trevlig bil, och billig att bruka. |
|
|
Jag tycker iofs att en 318is är hopplöst tråkig i motorkaraktären och inte riktigt förmedlar det som är BMW för mig iaf...låt gå för att den är lätt i nosen men det räcker inte enbart. En 325;a kostar inga förmögenheter att serva men dyrare i försäkring är den, fast betydligt roligare att köra. |
|
|
Jag tycker du ska satsa lite mer pengar och köpa dig en 328 E36 som första bil, den bilen köpte jag och jag saknar den fortfarande. Kostar på dagens döda marknad ca 40-50k för en i hyfsat skick. |
|
|
Har en 325 e36 som är i väldigt bra skick som jag fick för 40k inkl 18",Mp3 spelare med baslåda,kjolpaket och SuperSprint avgassystem (från grenröret ca 15;000k) , så att få en fin för under 30k med typ m-paket kan inte vara svårt speciellt inte nu när det visst ska va svårsålt i bilvärlden! annars är 325an helt underbar att köra, saknar ingen motoreffekt alls vis buskörning och den är klockren till vardags, drar inte så mycket. sen så är det ju försäkring som kan skjuta lite i pris mot en t ex 318 men det är det värt! Diffe |
|
|
Hur stor är skillnaden i försäkring mellan 320/323 och 325? Skatten är väl inte så farlig på dessa, eller har jag fel? |
|
| Det är helt omöjligt att svara på försäkringsfrågor då det är individuellt. Du får helt enkelt ringa runt och fråga. Men generellt sett är det dyrare ju starkare bilen är. | |
|
Shrimpt: Nej inte så farligt runt 1500 har jag för mig jag fick ge. Sne är det ju som heltsonrika säger att det är svårt o säga vad en bil kostar att försäkra beror ju på hur gammal du är och om det är import ,motorstyrka,säkerthet osv osv... Diffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.