|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
| Hårtork och en tråd för att såga sig igenom limmet, se upp med att värma för mycket, kan skada lacken! | |
|
Jag orkade bara läsa de första 2 sidorna i tråden... Är ju kul att konstatera att det helt enkelt är individuellt tycke och smak som avgör. I mitt fall är det inga som helst lappar bak, inte ens reklam/logga under skylten. Aldrig på någon tidigare bil, vilka är en del vid det här laget. En av de stora konserveringsfirmorna ville bestämt sätta sin lapp bakpå nånstans, vilket resulterade i att jag ringde deras största konkurrent som kunde tänka sig att sätta sin lapp i dörren (syns bara när den är öppen alltså). För er som nu funderar på ålder och sånt som faktor, så är jag 37, man har barn och sambo, är inne på min 12e bil, och jag har sen länge slutat köpa feta motorer (i ungefär samma veva som jag slutade med dragrace vid rödljusen). MEN vill fortfarande ha bekväm körglädje när det svänger sig, 118D passade in på allt detta med bravur för oss (sista 2 orden är de magiska). Att det blev 118D och inte tex. 120i är enkelt val då vi älskar vridet (läs omkörning/ax i fart) hos dislar, både jag och flickan. 120D var på tapeten, men där kände vi att miljöbil vägde upp det sista i vågskålen. |
|
|
Det finns något magiskt med en fet maskin? //Stefan |
|
|
messias: Ja, efter att just ha avverkat ca 400 mil i min nya (2009) 318d nord-Norge -- syd-Sverige ToR i all slags väglag (ca 5 mm asfaltsskit bakpå!) med möte av ca 3000 långtradare och omkörning av ca 600 d:o, är jag glad för att jag har en dieselbil! Believe it or not - men min forbrukning är 0,42 l/mil på 400 mil (och det var inte bara fin-körning!). Det är _jag_ som står för miljöförbättringen vid valet av bil och i varje fall inte de norska myndigheterna med sina dåliga avgiftspolitik, dåliga vägar och helt hopplösa hastighetsbegränsningar! Jag körde E6/Norge neröver till Helsingborg och vidare till Karlskrona på ca 16 timmar och 0.45 l/mil. Därefter "mitt-i-Sverige" nordöver (Karlskrona-Kalmar-Jönköping-Örebro-Mora-Östersund-Storlien-E6/Norge-Mosjöen) på ca 14 timmar med ett genomsnitt på 0,41 l/mil. Samma sträcka, nästan lika många långtradare men mkt bättre flyt på dom svenska vägarna med växelvis 2/1-fil. Till trots för "ganska utagerande" köring vill jag påstå att jag har ett "miljöutsläpp"/CO2 som ligger en bra bit under 120 g/km! För den som nu tror att detta är en miljöfientlig gas :-)) Det blir en annan debatt som jag gladelig kan uttale mej om :-)) Summa summarium - jag är glad för att jag har en bil som är "politiskt korrekt" vad gäller miljökrav - men samtidigt passar min plånbok gott. Dessutom - och kanske det viktigaste - den fyller kraven till säkerhet, ngt som dessvärre de flesta "gåstolarna" av hybrider och elbilar inte gör idag!! Bara så det är sagt!! PS. detta inlägg hör kanske hemma i en annan tråd (miljö....), men i så fall, make me wiser så tar vi den vidare.... |
|
|
Tog bort pga att det inte passar in på en vit bil med shadowline .. smaken är som baken jag tycker alla får göra vad som skäms man låt dom skämmas vill man inte skryta låt så vara :D sätt punkt för tråden alla har sina anledningar kul att alla inte är lika! |
|
|
Min 330 cab -02 var helt utan modellbeteckning. Och nu när jag köpte min nya BMW 325dM Coupe så beställdes även den utan modellbeteckning. Varför? Jo jag hade ju bara 450 000:- att köpa en bil för och hade inte råd med en 335d för ytterligare 70 000:- Så iom att jag bara köpte en bil för 450 000 så valde jag utan modelbeteckning för att folk som åker 330i och m3or från 90-talet ska kunna klanka ner på mig som bara hade råd med en 325. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Intressant NIKeMaN, kanske dags att byta umgängeskrets istället? Är väl betydligt vanligare att folkär "avundsjuka" för att man kör BMW, oavsett modell... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min M635:a beställdes utan M emblem,men tyckte själv att det ska synas att det är M635:a(Man är ju en stolt ägare),därför åkte ett M på den vid renoveringen. Men min 535:a är utan modellbeteckning,därimot satt där ett M på bakluckan då jag köpte bilen,men är helt rensad nu,usch för falsk marknadsföring! Mvh Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
"Jo jag hade ju bara 450 000:- att köpa en bil för och hade inte råd med en 335d för ytterligare 70 000:- Så iom att jag bara köpte en bil för 450 000 så valde jag utan modelbeteckning för att folk som åker 330i och m3or från 90-talet ska kunna klanka ner på mig som bara hade råd med en 325." Dagens ilandsproblem! Var stolt över det du åker i,så länge du själv är nöjd. =) (Såg ironin i den texten med,men var bara tvungen att yttra mig.) Mvh Patrik |
|
Inget emblem på M5:an för att det inte var något där när jag köpte den. Emblem på 535:an för att det var ett emblem på den när jag köpte den. |
|
| Apropå emblem såg jag idag en E46 sedan, med M3 emblem på bakluckan. Därtill förfulande plastattiraljer nedtill på bilen, fyrpipigt avgasssyetm och någon ditsatt grunka bakom hjulhusen fram som skulle se ut som motsvarande saker på en riktig M3 E46. | |
|
Nockenwelle: Får nästan citera M635 forever här: "Var stolt över det du åker i,så länge du själv är nöjd." ;) |
|
|
NiKeMan>> Jo det blir pinsamt för dig, det förstår jag. Själv valde jag att eliminera modellbetäckningen för att det är lättare att tvätta då. Finns väll ändå knappast någon i grannskapet att stila för, som fattar skillnaden om det står 547, 539 eller 524 på bakluckan? Å själv vet jag vad för bil jag har, och behöver knappast stoppa och gå ur och titta med jämna mellanrum för att bli påmind. |
|
|
Mitt inlägg va iofs skrivet med en gnutta ironi och det hoppas jag att ni förstod.... Men ibland är det så när man stöter på folk ute - eller på internet. Träffade på en härlig kille i somras i Jönköping på en Garaget.org träff. Han kom fram o började snacka o sa nått i stil med att han hörde att de va en diesel-sexa i min bil och frågade om det var en 335d. Nejdu sa jag, en 325d är det bara och sedan fyllde han STOLT i att han åkte en 335d Touring. När vi väl åkte därifrån sen så blev det lite sponranrejs, och efter att jag kört ifrån killen två gånger på motorvägen så var han något snopen när vi träffades lite senare sen. :) Så nog är jag stolt över bilen alltid :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
NiKeMaN>> Jag har sett din bil på Garaget. Riktigt fin!! Jag skulle lätt kunna tänka mig en sådan även om den "bara" kostar 450kkr ;) |
|
|
NiKeMaN: Jag hoppades att det var så, och letade förgäves efter en symbol som antydde ironi, typ :) eller :P Lev väl! |
|
|
Håller med Rolando! Koldioxid skadar inte miljön. CO2 finns naturligt och växter tex kan inte existera utan co2. Finns inga bevis global warming beror på mänskan. Så bara gasa era miljömuppar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.