|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
haknil: Här ska du få en ytterligare en orsak till varför man kanske inte har emblem. Jag beställde min 318d -09 utan emblem. Om det är nån' som är lika intresserad i bmw som jag, undrar dom kanske vilken modell detta är (?). Då kommer dom fram och vi får en pratstund och jeg visar han/henne det som ev. kan vara av intresse. Med emblem (på en 318!) tror jeg det hade blivit (blir) färre stunder med bilprat....!? FWIW |
|
| de är väl kul att de sätter lite huvudbry i vad det är för modell man åker i .Länk | |
| Hej, När jag beställde min 330Ci tyckte jag det såg så fult ut, alla ser ju att det inte är en vanlig kaross o så tänkte jag faktiskt att då tror ev tjuv att det är en snik-cabbe o låter den stå ifred. Sen måste jag säga att det är kul när folk frågar med svaret redan i sina öron att det är en snikis och får se minen när det går upp för dom att jag har en äkta sexa på 3 liter! Sen brukar jag mosa till dom med att den är min privata och betald kontant! Nu har jag beställt en 123D cab .. utan modellbeteckning. Det hörs ju att det är en diesel tänkte jag. | |
|
Kör utan beteckning, frågar någon så säger jag att jag har en 316. Samma till folk som åker med i bilen... brukar få "den går bra för en 316". |
|
|
Z4 Maria: Det är roligare att utmana någon som har en vassare bil. Oavsett om jag kör M3 eller 335d Touringen så är det alltid någon varje dag som försöker utmana. Nu var det ett tag sedan jag la av med rödljusrace och besvikelsen är naturligtvis stor när man inte antar utmaningen. När jag skaffade trimboxen följde ett AC-Schitzer emblem med men jag valde att inte sätta dit detta. AC SC3 335d. Möjligtvis att det kommer sitta på kommande 118d Touringen. //Stefan |
|
|
Tvättade bilen häromdagen, och åkte därefter för att tanka bilen, för på lördag blir det körning söderut. När jag tankat klart och kör ut på E4án, ser jag plötsligt en svart saab av okänd modell ligga vääääldigt nära bakom mig, men efter några minuter kör han upp jämsides och provocerar. Inbillning, tillfällighet eller vad det nu är, känns som att utmaningarna ökat sedan jag satte på mitt Eisenmann system?;) Nåja, hur som helst så är det roligt nästan jämnt när man är ute och kör.:-) Vi kanske ses på vägarna i helgen.. /Maria |
|
|
Folk hör ju att det är en åtta under locket så det hjälper vare sig att ha 520emblem eller inte ha något, dom som är intresserade vet ändå vad det är.. drömmen vore en E55 AMG W211 gärna lätt masserad, typ 550hk eller nåt med E200 CDIemblem eller möjligtvis E200 Kompressoremblem, diskret med mycket muskler det är min melodi :D Stephan |
|
| Min 330i är utan emblem. Peronligen tycker jag det är mycket snyggare då det är helt cleant där bak och dessutom är det mycket lättare att hålla efter då man tvättar och vaxar bilen. Att man tar bort emblemen för att försöka "glassa" och tror att alla andra tror att man har en värsting BMW är ju bara patetistk.. Alla som har lite koll ser ju det i vilket fall.. ;-) | |
| hur enkelt som helst! m5an har emblemen på eftersom det inte stor att "model designation deleted" man vill väl ha som det var från början !? dock märkte jag innan jag satte dit det. att de var flera gubbar med mercor o saab som ville ge sig om min gamla e34a i rödljus o på landsväg. men nu är det inte lika vanligt längre av nån anledning :P | |
|
Det är tråkigt när folk kommer med negativa kommentarer på forumet, nu hamnar jag själv där... -Har inte folk större bekymmer än att diskutera huruvida man ska ha ett emblem eller inte därbak!? 6 sidor på tre veckor... Det känns lite patetiskt... -Eller? |
|
|
Det kanske bara handlar om ett ämne som flera kan relatera till. Fråga t.ex. arbetskamraterna på kafferasten om de föredrar ett skönlitterärt verk av Dostojevskij eller Tolstoj och du får säkert inte avancerade svar av alla, men vad som hände på senaste tv4-satsningen, (Stjärnor på is, Idol osv.) kanske alla har en åsikt om... Det handlar nog mycket om att en del saker har alla en åsikt om, den del saker är för många helt ointressant. Är de patetiska för de? Dessutom är det så att man som nybilsköpare (som du säkert vet) får välja kostnadsfritt i denna fråga. Då kanske fler ägnade detta en extra tanke när de valde för hur man än gör så skiljer inte priset, och gratis tycker många är gott oavsett vad det är. Skulle det kosta 1000kr skulle nog fler ha emblem.. Mvh Johan |
|
| 530XD E61 M-pkt, sjävklart utan emblem. Det ska bli så fruktansvärt roligt i vinter att få se minen på dem som tror att "-BMW är ju livsfarliga på vintern".(Ja, ja, lite barnsligt, jag vet... men ett gott skratt sägs ju förlänga livet!) | |
| haha den var bra Ulf530, synd att aldrig pappa kan fatta att bmw oxå kan fyrhjulsdrift och att även morsan skulle klara av en BMW på vintern. vissa lever ju kvar i att quattro är det enda :P | |
| Min 520 saknar emblem. Inte för att det var något slags kriterium när jag tittade efter en bil, det satt helt enkelt inget emblem där från början. Måhända är det praktiskt vid tvätt att slippa beteckningen, men mig spelar det föga roll. | |
|
Min 540 är beställd av första ägaren utan modellbeteckning. Option nr 320 "model designation, deletion". Hade inte behövt skämmas om det står 540 på bakluckan precis, men kanske om det stått 518 eller? Det har sin charm att köra ifrån alla j..la surhinkar till volvo 850-raggare här i Kristianstad uan att skylta med att man kör V8. Det märker dom ändå :) . Hade en cheva S10 för några år sedan, helvit och rensad på alla emblem och sidolister. Såg betydligt bättre ut än orginal, renare helhet på bilen. |
|
|
tycker det är mycket praktiskt och snyggt utan emblem, lättare att tvätta om man vill se dataljer rena. Det värsta som finns med emblem är att det alltid sitter kvar lite skit fastän man tvättar bilen. Sen om man trycker dit emblem som pekar på att man kör större motor än vad man har tycker jag är så jä--a löjligt likaså japsdämpare. Jag har en tendens till att ta bort emblemen. Mest bara för att, jag kör det jag har råd med och vad du kör skiter jag i. =) Hälsningar K |
|
|
prova med en gammal tandborste, alldeles utmärkt Håkan |
|
|
Det är väl ganska kul att diskutera fullkomligt oviktiga ämnen också. Om man inte är intresserad av diskussionen, är det bara att låta bli att delta. Min530dAT har inget modellemblem. Köpt från Tyskland och jag upptäckte inte att det saknades förrän långt efter köpet. Det räcker med att BMW-emblemet sitter där. Det är nog inte modellbeteckningen, som provocerar. Snarare är det Angeleysen. När de dyker upp i backspegeln, verkar det som om det är speciellt motbjudande att bli omkörd. Oavsett hastighet. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Om man nu har för avsikt att ta bort emblemet, hur går man då lättast tillväga för att inte skada lacken? Jag skämms inte för en sekund över min motor (den bästa bil och motor jag någonsin haft) men tycker det är mycket snyggare utan. Visste inte att det gick att beställa utan från fabrik. Tacksam för tips! Mvh Jonas |
|
|
320 Diesel: Stor försiktighet och en duk som underlag när du bänder bort siffrorna. Verktyg av hårdplast sägs vara bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.