AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.056

modellemblem eller inte på våra BMW?

Sida 5 av 7
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Den tjocke tysk som var första ägare till min bil tyckte uppenbarligen att det var snyggare utan, annars kvittar det mig.
Tycker att det är betydligt löjligare att sätta på något "fetare" emblem än att försöka mörka genom att plocka bort.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hoppade över mitt emblem då jag bytte bagagelucka. Tycker det blev snyggare så, sen kanske någon tror att jag kör 530i... ;)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Eller 520 :P

// MVH Jocke
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Vem bryr sig? Inte jag iaf. :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
mixim: Precis...
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

qsacage: konstigt nog väldigt många, när man ser att denna tråd redan är uppe i 5 sidor!

Mats
BMW CS #5847
Ra
13
Razorwire
BMW 635 Csi 1985
Fantastiskt intressant att just detta var så hett ämne...
Har kvar emblemet på min 635 Csi men skulle lätt
överleva utan.Har aldrig funderat så mycket över det../R

Roligast var nog att köra ifrån porschar på Mantorp med min 205GTI, som var skyltad 205GLD, vilket förvånandvärt många gick på.Min E32 750 satte jag 733 emblem på dä rbak eftersom det är mitt medlemsnr i BMWCS. E38,750an har fått behålla sitt 750iL mest för att jag vill ha den i så originalskick som möjligt./ understatement.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Emblemet sitter på för att audiäageren skall ha kännedom om vad som just passerade :)

Allvarligt, spelar det ingen roll för mig om det är emblem eller inte. Kan dock vara kul och se om det är en 520 eller 550.
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Carbon_E60: Det var den roligaste (men ändå mest seriösa) anledningen jag någonsin hört angående att behålla emblemet!
-Asgarv!

Nu ska jag åka och köpa ett 520i emblem till 530n så att alla Ådi-ägare vet "vad som just passerade". De är ju inte så begåvade så man måste ju ställa upp och upplysa dem... :-)
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Klart det skall stå M3 på bakluckan. Är det en äkta M-bil så skall det synas. Dock är det helt vansinnigt vad det eggar folk vid trafikljus, ALLA skall köra race. Jag låter dem hållas.
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Här är en variant:

Firman/säljaren som importerade min e38 (730dA,01-modell) från Tyskland 2005, satte på emblemen! Han resonerade så här; inte f-n ska den här speciella bilen förväxlas med en simpel 728i -:)
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
OM jag hade en M-bil skulle jag utan tvekan låta emblemen sitta kvar. Då skulle jag faktiskt skita i om folk var avunds på min ekonomiska situation/ekonomiska prioritering. Dessutom vet de allra flesta vad en M-bil är.

När det gäller räjsandet så skulle jag aldrig räjsa vid ett rödljus. Spelar ingen roll om en BMW är byggd för det men inga såna ryck för min del. Däremot lite gasande på landsvägen och gärna med lite kurvor.

Ärligt talat trodde jag aldrig att jag skulle bli en sån där som kör lite för fort. Köpte faktiskt min BMW (men jag har väntat i 30!!!!! år...) först och främst därför att jag tror att det är bra (eller bäst) kvalitet. Och det där flosklet på autopower att man kör en extra sväng och sånt trodde jag var ungdomarna som höll på med. Sen inser jag att jag ibland tar en liten omväg på några mil på vägen hem bara därför att det känns skoj.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Precis, de som vill köra dragrace från rödljus får gärna göra det. Jag slipper helst. Men det är rätt töntigt att folk verkligen tvunget måste ställa sig brevid mig, varva sin tuffa TDI-motor och sen gasa iväg med spinnande framhjul...
Vat någonstans hittar ni alla "rödljus race"??

Jag hade en 325:a som jag plockade bort emblemet på enbart för att jag tycker det är så mycket "cleanare". Inte alls för att jag skämdes över att "bara" ha 192 hk under huven. För i ärlighetens namn så är det ju ganska bra med krut om man jämför med medelbilen.

Och det här med att "folk inte ska veta vad man har" osv. Tror någon på fullt allvar att "folk" ens bryr sig?? Eller att man skulle slippa undan en nyckel på dörren bara för att man inte visar att man har en 330. De som ger fan i att repa en bil pga emblemet är nog så pass bilintresserade att dom ändå aldrig ens tänker tanken.

Tror vissa att ALLA kollar avundsjukt på en BMW 325/330? Det är nog mer ett önsketänkade hos föraren än en realitet. Skulle nog våga påstå att kanske 1 av 1000 du stöter på i trafiken bryr sig. Resterande 999 ägnar inte ens en millisekund åt vilken motor det är i bilen framför.

Jag tror att allt man gör med sin bil gör man för att man själv tycker det är/blir snyggt. Och inte för vad andra ska tycka o tänka om bilen. För den bilintresserade bryr sig nog inte så mycket om vad andra tycker. Det viktigaste är att man själv är nöjd med sin bil. 316 eller M3 spelar ju ingen som helst roll här. Bara för att man har en 318 så betyder ju inte det att man inte tycker det ser bättre ut utan emblem. Tycker man det är snyggt så spelar ju motrstorleken ingen som helst roll.

Vidare så tror ju jag också att det finns folk som tar bort emblemen just för att man skäms för sin motor. Men dessa ägare tror i varje fall inte jag hänger på detta forum. Här är nog alla vädigt nöjda med sin bil och råkar man då också tycka att det är snyggt utan emblem så är det väl självklart att man tar bort dessa. 318 eller M6 spelar ju ingen roll i detta fallet heller.

Sen tillhör det väl den svenka avundsjukan när man hamnar bakom en emblemlös BMW och tänker "han har säker bara en 318".......

På min nuvarande bil funderar jag på att ta bort emblemet vid nästa rekond. Och det är ju inte för att jag skäms eller tror att jag ska slippa undan en nyckel i lacken. Utan enbart för att jag tycker det är snyggt. M3 eller 325 spelar ingen roll i detta fallet heller....

Bara några åsikter......om än ett ganska långt inlägg:-)

Alla gör som dom vill. Och dom som tycker o tänker om andras bilar bryr man sig inte det minsta om i alla fall...med emblem eller utan.

M.V.H
Dennis
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Kort sagt: Det är snyggare utan. Behöver man fler anledningar?
DennisH; Sa det jag tycker på att PERFEKT sätt! Stort tack till dig:)

Stephan
39
41
39
M5 2013
Har haft både med och utan. Om bilen är beg så får emblemet sitta kvar. Spelar inte så stor roll, men köper jag nytt vill jag ha utan, oavsett om om det är en 318 eller 545.

Anledningar:
1. snyggare utan
2. tycker det är min ensak vad jag har valt för modell
3. aningen mer diskret

/Stefan

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Intressant och rolig tråd.:-)
Jag har upplevt många gånger att det eggar folk vid t.ex rödljus. Ta bort emblemet vill jag verkligen inte. Jag har kvar det för jag tycker det är snyggt helt enkelt.

/Maria
ha
395
haknil
330 Xi 02
Tack för det Maria

Det var jag som startade tråden och tänkte nog att
det skulle röra om lite i känslorna hos folk.

En del bra kommentare har ju faktiskt kommit in.

Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.