|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej! Intressant fråga! Själv har jag inga emblem på min, satt ej på när jag köpte bilen. Däremot har jag konsekvent rensat mina bakluckor på emblem, trots att jag har haft en del "vassare" motorer. För min del handlar det enbart om ett syfte, lättare vid maskin (och hand)polering. Dessutom stod det på min senaste bil: 9.3 1.8t Biopower ....Det var verkligen roligt att stå med tops där för att komma åt;) Emblemen rök så fort jag fick den bilen (tjänstebil). Må väl gott folk! |
|
|
Tror det har med vissa färger att göra. Men Svart eller Röd bil tycker jag det är snyggt med silverglänsande emblem. På Silver, vita och allmänt ljusa färger är det inte lika snyggt med emblem |
|
|
På 4 av de 5 BMW's jag äger/har ägt satt inget emblem när jag köpte bilen...so what...spelar roll...vem bryr sig...ungefär På bil # 5 tog jag själv bort emblemet F.ö. säger jag som Anders-72...betäckning är roligare...särskilt fredagar :) Mvh Ferenc |
|
| Satt inga emblem bak på bilen när jag köpte den men även om det hade gjort det så hade jag plockat bort dem. För det första sticker det folk i ögonen att man har en bmw även om ådi idag kostar lika mycket så om de tror att jag har mindre motor än jag har (läs billigare bil) och gör dem lyckligare så bjuder jag på det. För det andra är det faktiskt skitskoj att gasa på vägen när folk kör ikapp en bakifrån och lägger sig 10 m bakom utan att veta vad man har under huven - speciellt om man som jag kör skåpvagn - och vill gasa lite så bjuder jag på det. Brukar bara behövas lite tryck på gasen så slutar de dumma sig. | |
|
Jag tror det sistnämnda skälet är det som väger tyngst av anledningarna till att plocka bort modellbeteckningar. Fast inte många brukar säga det rakt ut, tyvärr...) FP |
|
|
emblemen tycker inte jag inte heller är särskilt snygga. på min 328i satt det inte när jag köppte den. gick som tjänstebil förut med extrautrustning som antenn för telefon, gps mm. jag skiter i vad andra tycker och har fått en hel del kommentarer om varför dom är borttagna. är själv 20 år och brukar vara ganska pigg på att gasa när det kommer någon stöddig typ bakom. söker inte race själv uten de söker upp mig och de får oftast spö. men det får man väll leva med om man åker bmw.. (att folk vill raca) tror att de flesta är avundsjuka för att man har en relativt fin bil som också går bra. och varför ska andra bry sig? jag köper vad jag vill ha, stylar den om jag vill och hur jag vill, så får de köpa vad de vill ha, göra vad de vill och har råd med. Bmw OWNZ |
|
|
Möjligt att man skulle sätta dit 320d på 335:an. Jag tycker nog det ser snyggast ut med emblemen borttagna. På en M-bil tycker jag att det ska sitta emblem. //Stefan |
|
| Vart hittar ni alla dessa människor som ni påstår vill raca? Är det ett så stort problem? Jag har ägt en del bilar med pulver under huven (min nuvarande bil undantaget), men det är sällan någon som vill tävla. Kanske är dags att jag tar på mig en keps och skaffar mig ring i örat så att folk fattar att jag vill tävla ;-) | |
|
coldhex är du ute och kör nått på fredag/lördags nätter? då är de överallt x) |
|
|
Coldhex:Jag undrar det samma, men det är ju ändå på ett "bilforum" vi skriver så det är klart att kepsar och ring i örat kanske dominerar, samt en ålder under 30 :) Nej, sanningen är att ingen ville race:a med min 330Ci, och inte med min Audi heller, när jag köra Honda S2000 så fanns det faktiskt alltid någon, men vem bryr sig om en vanlig BMW igentligen, förutom på Fredags/Lördags nätter, men då sitter vi ju gamlingar i villan och smider planer för veckan istället :) hahah Nej, jag tror att denna tråd och dikussion skiljer vitt beroende i vilken ålder, ty jag har ALDRIG hört/sett en kostymklädd 45:åring bry sig om "race:a med utan emlbem" och de är ändå de som handlar flest sprillans nya BMW bilar, jag syftar inte på 7-8-9år gamlabilar nu... En annan intressant sak är att i länder som Norge,Danmark,Finland var bilarna är mycket mycket dyrare men man ändå vill ha en BMW, så beställer de flesta sin sprillans nya 318,320 utan emblem, så där finns faktiskt färre bilar med emblem. |
|
|
Hej, Jag har modellemblemet kvar på min 335, varför råkar inte jag ut för alla rödljus race som folk refererar till??? :-) Det känns bittert,men kanske beror på att i Bromma så står jag i samma kö som ett par andra 335 vissa morgnar, dvs här bryr man sig inte värst om en BMW oavsett modell, detsamma gäller förövrigt Porsche etc. Ditec emblemet valde jag definitivt bort då det måste vara det mest gräsliga emblemet i världen. |
|
|
Jag tycker det är snyggare med emblem på bilen oavsett motor... dom enda röd ljus racing jag har varit med om kanske 6-7 stycken har alla varit med turbo konverterade gamla volvo bilar som gasat och tittat på mig.... alla dom har också blivit ifrånkörda efter de 10 första meterna... Tävlade också mot den nya m3an cab i sommras haha... satt en typ 40 årig kvinna i bilen tillsammans med sin son i bilen när jag kom fram till rödljusen... tittade lite till vänster för att kolla på bilen... såg att hennes son tittade på mig samtidigt som han vänder sig till sin mamma och säger något till henne, antar att det var kör ifrån honom... så när det slog om till grönt gjorde jag en kickdown och vi följdes åt ca 150 meter innan jag körde förbi.... hon kunde inte ens växla... det var så jävla roligt... jag vet att en bra körare hade förstört mig lätt |
|
|
Hade inga emblem på min när jag köpte den. Lika glad är jag för det. Enklare att sköta bilen, fast hade nog kunnat sträcka mig till att ha en enkel 5'a där bak. |
|
|
hej Om man nu har kvar sitt emblem med nån "värsting" motor kanske man slipper dom som vill hålla på att reica. Det är kanske inte så väldigt många som har nåt värre.Och de vill väl knappast hålla på och larva sig med detta.De både visar och vet vad de har. Jag kan visserligen hålla med om att det är lättare att hålla rent utan emblem. Det bästa argumentet hittills. Själv tycker jag dock att det är roligt och intressant att se vilka BMW-bilar som finns ute på vägarna.Inte behöver man väl skämmas för att ha nån mindre motor i sin bil??En BMW är alltid en BMW? Håkan |
|
|
Ditec och liknade emblem plockar nog de flesta bort för att de är så gräsliga. Hade en 525 TDS för några år sedan. Satte dit emblemet för att det var snyggt, ganska stor blaffa där bak, passade bra på en vinröd E34. Dessutom en ovanlig bil med den motorn. Har tagit bort det på 530dAn, känns som om det kan sticka i ögonen på en del kunder. Att den är mer miljövänlig än en Volvo med stor dieselmotor, att vi bor billigt och inte har några barn, arbetar konstant 10 timmar om dagen samt att bilen är en del av arbetsplatsen har en del människor dessvärre svårt att förstå. Synd då att påminna dem med ett emblem med högre siffror än (Volvo) 240. Kanske överdriver jag Jantelagens betydelse? P.S. Nu är det ju inte så att vi arbetar som dårar och bor billigt bara för att ha råd med den bilen, men det är enklare att prioritera bilköp då. |
|
| Skulle jag åka m-bil skulle jag ta bort embelm mest pga skulle känna mig mycket mer säker på att få ha bilen i fred å andra sidan ser bilen mer clean utan också! men som nån sa verkar många som åker 318 osv tar bort bara för dom skämms över sin lilla motor xD | |
|
Finns inget häftigare än en sleeper, till synes dussinbil men utmanar man blir man piskad på fingrarna. Hade jag haft en M3 hade jag plockat bort emblemet, Går väl bara att vara (nästan) helt under cover med en E36a, resten av M-bilarna har haft lite mer distinkta särdrag för att skilja sig från sina lugnare kusiner, // MVH Jocke |
|
|
Jag har inga beteckningar på min bmw =( Hade gärnat velat ha de för jag tycker de e snyggt, men o andra sidan så ser de bättre ut utan några beteckningar på en Touring, tycker jag iaf. //Panos |
|
|
Det som varit riktigt roligt är när man dragit några hojåkare -dom har ofta ingen chans just i startögonblicket mot en trimmad 335d. Vid ett tillfälle åkte killen upp jämsides och frågade vad det var för motor, när jag sa att det var en diesel trodde han att jag ljög. //Stefan |
|
|
Hahaha...Klockrent ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.