|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
hej Eftersom du kommenterar detta måste du ju ändå tycka att det finns nåt tveksamt i detta. jag är nöjd med kommentarer och vet vad det "märkvärdiga" BMW-folket har för åsikter. |
|
|
Jag tycker om att vara lite udda, så här ser min 3-serie ut!Länk BMW CS #5206 |
|
|
ja synnerligen nog med kommentarer från mig,men det rörde onekligen om i ärendet,vilket var den egentliga meningen med inlägget. HN |
|
|
Att inte visa modellbeteckningen gör intryck av att man skäms för vad man kör för BMW, tittar man runt så är det oftast dom motorsvagare BMW:arna som kör utan. Jag kör alltid med modellbeteckning. |
|
|
Jag förstår inte dig riktigt haknil. Du frågar folk på ett BMW-forum om de föredrar emblem eller. Sen när de svarar så säger du: -Tack för svar, jag tycker det är löjligt. Vad är så löjlig? Du ställde ju en fråga som de svarade på, ville du inte ha svar eller vad? Bara för du tycker att man ska tala om vilken motor man har så kanske inte alla vill det. Du har ju fått flera motiveringar till varför de inte vill ha beteckning på sina bilar, konstigt att dessa inte duger för dig eftersom de uppenbarligen dög för dem när de beställde sin bil. Sen tycker jag din ton är lite tråkig i dina två sista inlägg. Speciellt den om de märkvärdiga BMW-folket. Du om någon tillhör väl den kategorin som vill visa att du minsann kör 330? Sen tror jag inte du rört om så mycket alls. Frågor brukar i vanliga fall generera svar... Mvh Johan |
|
|
Clubsport, det där är lite väl generaliserande. En del föredrar att inte uppge sin effekt. De vet den är tillräcklig... Var det inte Rolls Royce som inte ville uppge effekt på bilarna, skämdes de eller visste de att den var tillräcklig?... Mvh Johan |
|
|
Grelle: Jag skrev oftast. Jag vet mycket väl att många med effektstarka BMW inte vill visa det. Många klentrogna(folk som kör andra märken) stör sig på att vi BMW-ägare ofta inte har nån modellbeteckning, så förhindrar jag nån repa genom att ha det så inte mig emot. |
|
|
Det var mer första delen i meningen som jag tyckte var lite väl generaliserande. "Att inte visa modellbeteckningen gör intryck av att man skäms för vad man kör för BMW" Mvh Johan |
|
|
Personligen tycker jag att det är renare utan emblem. Hade faktiskt inte tänkt så långt att folk tror att man skäms över sin motoreffekt eller rentav blir irriterade. Känns lite som en höna av en fjäder. Själv har jag inga emblem på 330, dock på X5:an. Är faktiskt ganska jobbigt när man vaxar och polerar, speciellt när man kör med maskin. |
|
|
Att inte ha modellbeteckning kan ju ha sina fördelar . Man slipper bli hetsad av 18 åringar med sina stylade holkar, man blir rätt trött på att ha dom ända upp i häcken alltid ,då är det bra att inte ha några emblem. |
|
|
Tänkte skriva ett inlägg till haknil men Grelle tog orden ur fingrarna på mig, tack! Att vid upprepade tillfällen tycka att andras åsikter och inlägg som inte tycker som "jag" är löjliga... jaaa... det är just, Löjligt! Har själv inget emblem, det satt nämligen inget där när jag köpte bilen. För övrigt tycker jag det är lättare att tvätta den och att det ser snyggare ut utan. Ville heller inte ha Ditec-emblemet på bakluckan på grund av detta, de satte det på regskylten istället. Tycker nästan det är 50/50 när man ser bmws i trafiken vilka som har emblem och inte. Tror däremot inte 50% skäms för det dem har under huven. |
|
|
Inga konstigheter... Det är onödigt att folk vet vad jag kör för bil, nu kan det lika gärna vara en 318. Tycker dessutom att det är riktigt fult med emblem... Speciellt 330ci av någon anledning. |
|
|
Känner inget som helst behov att visa att det jag kör är en 330. Hade det inte på 325'an heller. Satt inte på när jag köpte bilarna och kommer inte sätta på något. Lättare att hålla rent och snyggt som många redan har sagt... Visst frågar vissa vad det är för motor men det händer ofta att folk smyger omkring bilen och inte säger något.. Känns lite som att sätta sitt namn på mössan med modellbeteckning. |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Jag tog bort 540 emblemet och låter istället Remus avslöja den mäktiga v8an |
|
Uppfattas som snobbigt av Rolls att inte uppge effekt. Tycker jag. Som att det är fint att stå över sådant. Det finns folk som är stolta och glada över att de har en stark modell och vill inte dölja med det. Retar jag mig inte på. 18 åringar som hetsar vid ett lyse,varför tillåta sig bli hetsad? Lek med dem eller strunta i dem.Men jag kan förstå om de kör en ända upp i ändan att det är störigt. Annars låt alla ha vad de vill. |
|
| jag har inget emblem på mina två bilar och det är av två olika anledningar: 1. på S6an har jag tagit bort det för att jag inte vill att folk skall veta vad det är för motor (även om de fyra utblåsen samt mullret avslöjar det för bil intresserade). 2. på A3an har jag tagit bort det för att det skall matcha S6an, de båda bilarna är för övrigt i samma färg, så att det ser riktigt bra ut på uppfarten. | |
|
Jag har bara haft emblem på två av mina BMW, en 518i samt en 520i. Resten av dem, dvs 320i, M3 Cab, 740i samt 120i 3-d, har varit utan. Jag föredrar utan och beställde därför min 120i så. Främst för att jag tycker det är snyggare, men även enklare att hålla rent. Jag har heller aldrig ett enda klistermärke eller annan dekal på bilen (en BMW Club Schweden skylthållare bak är dock inte fel). |
|
|
Säger det igen, jag tror att det är natt och dag skillnad mellan emblem och emblem lösa om man kopplar in åldern som faktor. Ni som tycker att emblemlösa är snyggt och bra, och pratar om snorungar och race mm, är det möjligt att många är under 30 ? På mitt och det förra bolaget jag jobbat för är de flesta 35-55, och där bryr sig ingen om race, rödljus, vaxa (för det är tjänstebilar), men prestige och image är viktigt... då blir det ju lite roligt när emblemen är borta på de mer motorsvaga. (Tror ni att det är för att Ander 48 inte vill rödljusrace:a ;) ?) Sedan köper någon yngre hans bil 3år senare, en helt Ok tjänstebil och får sin första emblemlösa BMW :) |
|
|
Ja motivationen till varför jag personligen kör beteckningslöst är just därför att det ger en renare look, tycker jag. Precis som jag inte tycker om pråligheter o utsmyckningar i övrigt på en kaross. Klisterdekaler och motivlack är lika blingbling för mig. |
|
|
Hej, Ursäkta att jag som 1-serie ägare smiter in bland 3-serie ägare. Visserligen har jag en 135, utan emblem;). Men hursomhelst måste jag säga att det var en njutning att läsa denna tråd. Fantastiskt roligt faktiskt. Roligt att analysera varför vissa behåller/ tar bort emblem. Förstår faktiskt alla åsikter. Det jag inte förstår är varför Stephan735i skriver färgen på sina bilar på tyska. Detta är inget påhopp eller liknande. Jag vill bara förstå. Och vad betyder koderna som t.ex fyrkant 774/797 Tacksam för svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.