|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad en vehicle check på en e61 525 -05 går på ungefär? Pris på olje + tändstifts byte? | |
| Vad innebär Vehicle check? | |
|
Ringde BMW med den frågan eftersom jag tyckte vårt fria Vechile Check vid 6.000 mil var ett skämt. De kollar bälten, däcktryck, lampor, spolarvätska underrede osv... BMW Danmark ville ha 1600 DKK för det (530dA, 12.000 mil), så jag skippade det, eftersom jag vet att bilen är i toppskick! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Oljebyte inkl olja & filter: SEK: 1.700 SEK / BMW Malmö på en 530dA, som vill ha lite mera olja än en 525i. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| 6000 mil? På min indikeras det första vehicle check vid 10 000 mil så det borde vara något annat på en diesel. Vid 10 000 mil skall även luftfilter och stift bytas men jag har inte kommit fram till 10 000 mil ännu så jag vet tyvärr inte vad det kostar. | |
|
Jag har precis gjort en olja, microfilter, bromsvätska och vehicle check service på min 530i e60. BMW Förenade bil i malmö skulle ha mellan 6500:- och 6700:-. Ringde Need for speed i malmö, de tog 3500:- för samma sak. Det blev NFS.... :) |
|
| 666:- för själva vehicle checken | |
|
Fick min check gratis. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| tommysbmw: Hur gör man för att få den gratis !? | |
|
Vehicle Check har inget med luftfilter att göra. Luftfilter och bränslefilter byte görs i samband med vart tredje oljebyte. Det är länkad till oljebytes intervallet i iDriven. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Som svar på frågan. Yrkeshemlighet, trogen kund, alltid anlitat BMW verkstad för mina servicear. Vill väl vara snäll,,, ja vad vet jag. Alltid skoj att göra medmänniskor glada. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
tommybmw: Det är alltså inget gemene man kan få? Svaret känns inte riktigt relevant till Jojjes ursprungsfråga i så fall. Men det var bra för dig att du slapp betala. |
|
|
Så en vehicle check är alltså: - Bälteskontroll - Däcktryckskontroll - Kontroll av lampor - Kontroll av spolarvätska - Underredeskontroll Är det fler punkter? Kostar 666:- (hos NFS Malmö?) |
|
| När jag frågade något om detta på BMW så lät det väl mest som att det sammanföll med 10 000 mil och då skulle luftfilter och stift bytas ( och då passade man också på att släcka ner vehicle check indikeringen. ) När man läser punkter som bälteskontroll däcktryckskontroll på en bilmodell där alla har punkteringsindikering verkar det som en tveksam kontroll som de nog gärna "bjuder" på (släcker ner)om de har mycket att göra. I servicehäftet står det ju ändå bara noterat vilka saker de bytt och ingen punkt som heter vehicle check eller? | |
|
Har just gjort en Vehicle Check, kostade ca 950kr. Inget bytt bara checkat... Någon som har eller vet hur man får tag i en service bok till ovanstående? Jag menar då e60/e61-05. MVH Magnus |
|
|
Köp en på BMW |
|
| jag menar en reparationshandbok. Mej veteligen så säljer BMW inte sådana men jag kan ha fel eller? | |
|
Ladda hem TIS Länk Där står lite info om hur man undehåller en E60 |
|
| protos> vilket program öppnar du tis med? Blir bara en imagefil som öppnas med mitt brännarprogram. | |
|
Det är en iso-fil d.v.s spegling av en cd/dvd-skiva. Bränn ner hela filen från din dator till en dvd-skiva.Med Ex.CDburnerXP Nu läser man från nybrända skivan väljer mapp "win95" sen "BMW" och slutligen "TIS" i denna mapp finns "setup" starta den för att installera. Obs finns andra sätt också men tycker detta är lättast. Mvh Protos |
|
|
Ett utdrag från TIS angående vehicle check (på tyska ). Fick ej med hela sidan men verkar vara en del punkter många enkla dock. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.