|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Jag är ganska fast besluten att försöka köpa en E46 M3 och eftersom det senaste försöket inte slutade så väl fortsätter jakten. Har nu sett ett exemplar på platinumcars som ser väldigt fin ut. Vad anser ni om denna? Pris och vad jag ska se upp med osv? Länk | |
|
K-M: Ser ut att vara välutrustad vet du vad bilen har gått? |
|
| Japp, enligt Platinumcars har bilen gått 5200 mil. | |
| Den såg ju väldigt fin ut! Ut o provkör! Känns den bra så tycker inte jag det är något att tveka på. Vad gäller priset så är den kanske inte billigast men inte heller högt. Du har säkert lite prutmån där med tanke på hur svårt det är att sälja bil idag... Lycka till! | |
|
Tydligen 1 till ägare i Sverige förutom fotbollsproffset. Vart den blev importerad från har jag dock inte fått svar på än. |
|
| Tycker mig se lite missfärgningar på förarstolen eller så är det min datorskärm som vill få mig att tycka så. Men bilen är ju helt klart värd en titt. | |
|
den där har man ju varit lite sugen på. :) det enda negativa är att förarstolen ser riktigt smutsig ut, men det kanske går att fixa. konstigt bara att de inte gjort det redan. men hade jag haft pengarna, hade jag lätt kollat på den. så mitt tips: DO IT! |
|
|
Ja det är nog värt att åka ner och titta på den i alla fall. Som sagt efter det senaste fiaskot är man väl mer nervös inför historik och vad bilen faktiskt varit med om. SMG II lådorna, har inte de en tendens att gå sönder eller är de driftsäkra? |
|
| Sök på smg II och du har läsning i timmar. Tvekar du det minsta på bilens skick/slitage i förhållande till miltalet så ta bilens reg/chassinr och bege dig till bmw så får de kolla upp den till dig för en liten summa pengar oftast. | |
|
och glöm inte att pruta fett!! änligen lite blod på gatorna igen.. Mvh |
|
|
Hehe, ja bara man inte lägger ett för lågt bud, då tror de väl att man är helt blåst. :D Vad skulle ni försöka få ner den till? |
|
| 10% prut så kan man känna sig nöjd. Skulle det inte gå och bilen ändån är perfekt så köp men iaf 20k ska du ner. | |
|
Ok, låter rimligt. Måste åter igen säga att detta forum är toppen, kul att få så mycket feedback från så kunniga skribenter med så goda råd. :) Enligt säljare jag haft kontakt med så ska det inte finnas några missfärgningar på förarsätet heller, men det lär man väl bli varse när man ser den live. |
|
|
Om ekonomin tillåter så är det bara att köpa rätt bil. Men om man lånar och trixar eller är allmänt snål så bör man ringa runt lite.. torde vara ett mycket säkert stalltips i dessa tider. |
|
|
K-M: I min M3E46 så hade jag oxså ljust skinn om du köper ex:Bmw egna medel Så är det lätt fixat: Länk |
|
| Ännu mer matnyttig läsning, det tackar jag för. :) | |
|
Är förresten platinumcars en respekterad återförsäljare? De verkar ju ha varit med ett tag i alla fall. |
|
|
Tjena K_M, Om du vill så kan jag ta och åka förbi Platinum Cars och ta mig en titt på den om du vill, Jag bor i norrköping så skriv till min Powerpost och säg om du vill att jag ska åka förbi o glutta på den åt dej ;) Ante |
|
|
Platinum Cars är jätte bra försäljare, dom hjälpte min far att sälja hans bil och är ypperligt trevliga när man kommer dit, så dom är verkligen en respekterad återfösäljare. Ante |
|
|
Hehe, ja det låter som en idé Ante. Som sagt själv vet man ju egentligen inte vad man ska titta på när man kollar in bilen. Jag blir imponerad även om det skulle vara ett vrak. ;) Låter bra det där med platinumcars också, då känner man ju sig bättre till mods, känns som att det bara är lurendrejeri överallt. |
|
|
joo det är saant, Men Platinum Cars är riktigt bra ställe om du vill köpa bil, även sälja, Men om du vill så kan jag ta en snabb titt på den imorn. Så kan jag ge dig min åsikt om bilen, då har du ju någon som sett den i verkligheten. Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.