|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder,vilket skulle ni föredra? | |
| Automat! | |
|
Då får jag väl svara emot o säga manuell! /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Beror på motorstorleken! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| 325-328 | |
|
Manuell! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Finns väl lika många åsikter om detta som användare på detta forum... Jag skulle säga automat, en cab glider man ju med, den lockar ju inte direkt till "inspirerad körning". Mats BMW CS #5847 |
|
| Håller med t80196. Automat i en cab. I en kaross vridstyv som en damsko kommer aldrig hornen ut ;) | |
|
håller med: i cab ska det vara automat. nu har jag ingen erfarenhet av E36, men hade en E46 330 cab med automat och den gick hur bra som helst. |
|
|
Har automat i min familjebil (Mondeo Ghia 2,5 HGV -03) och där är det klockrent att slippa växla i bilköerna. Vad menas med att hornen inte växer ut bara för att inte taket är av plåt... @Anders-72: Talar du av egen erfarenhet vad gäller E36 cabbar? @t80196: Jag vet att det är svårt med "inspirerad" körning i en E30 320: Länk :-))))) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag skulle inte vilja ha automatlåda i någon personbil öht. passar inte min körstil ett endaste dugg Mvh Ferenc |
|
|
Skillnad när man sitter i lastbilen på jobbet, där är växellådan i 12 steg, då är det fördel med automat ursäkta offtopic Mvh Ferenc |
|
| Jag har automat i min cabbe - skitnajs om man ska käka glass, surra i telefon eller tugga burgare. Glidigt helt enkelt. Men självklart är det roligare men manuell. Hade jag haft mer motor (typ M3) så hade inte automat varit ett alternativ, men med 325:an sitter den bra tycker jag. | |
|
Funatic: Står det "Restaurangvagn" på sidorna på din bil eller? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAA klockrent Micke :-) |
|
|
Jag tycker oxå att E36 Cab är mer av en glidarbil än att gasa-/växla fort-bil :) Men visst är det en smak sak. Vissa gillar automatare medans vissa gillar manuella. |
|
|
"Automat i en cab. I en kaross vridstyv som en damsko kommer aldrig hornen ut ;)" Haha.. Bra jämförelse.. Har ägt en 328 cab, manuell. Skulle välja automat om jag köpte en igen. |
|
|
Magnus: Nej, jag har faktiskt inte kört en E36 cab. Är ingen fan av bilar utan tak över huvudtaget. Rent principiellt räcker det för mig att titta i en sektionsdatatabell för balk och jämföra Kv-värden för fyrkantsrör och u-balk för att inse att en vägmaskin skall ha tak. Men jag kan tänka mig att en E30/E36 utan tak är mer körglad än min tyngre 5:a touring, men på med ett tak så är det optimalt.. BMW´s cabbar lär ju vara körglada enl. ägarna, men det känns inte som cab är synonymt med jätteaktiv körning och då känns automat mer rätt. Gärna alpinvit, med läder, glidandes mellan palmerna i Miami ;) |
|
|
@Anders-72 Ja det är ju viktigt att alltid ha en åsikt om allt - eller hur?! Dessutom är det stor skillnad i vridstyvhet mellan E30 o E36 - fast det visste du väl redan, antar jag. Du måste förresten inneha något slags rekord med över 3500 inlägg sen maj -07 :-) Själv har jag bara lyckats med knappt 800 sen juni -03 :-( /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
| Haha, ja emellanåt har det ramlat på. Tror inte jag har deltagit i nån topplista än och jag hoppas innerligt att jag slipper. Kvantitet är eg. ointressant som enskild bedömningspunkt.. | |
|
OT! @Anders-72: Drygt 7 inlägg / dag...I rest my case :-)))))) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.