AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.508

Dr. ColorChip stenskottsbehandling

Sida 1 av 2
fo
2
fortsch
E46 M3-03
Länk

Vad tror ni? Om det är så bra som det verkar så borde man ju slå till, kanske någon som provat?
Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Värkar ju klockrent! om du får för dig att testa meddela gärna hur det blev.

Diffe
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Verkar ju inte ha några färger för BMW.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Det påminner lite om de mirakelmedel (för olika ändamål) som kan ses i TV-reklamen. Om man tittar på bilderna "före" och "efter" tycker jag det verkar lite för bra för att vara sant.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Jörgen...och om det vore så bra som bilderna visar så skulle ju garanterat t ex bilrekondare tagit detta till sig. Tror säkert många som lämnar in sin bil för lackförsegling säkert hade varit villigare att betala en 5-800kr för att bli av med alla stenskott. Själv har man ju passat på att lacka om huven pga av alla stenskott i samband med andra lackjobb och det är inte billigt.

Kul om någon ville testa och lägga ut verkliga "före" och "efter".

___
//Ulf
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Ja det verkar lite bra för att vara sant.
men vore kul som sagt om någon ville testa och lägga ut resultatet.
fo
2
fortsch
E46 M3-03
"Verkar ju inte ha några färger för BMW."

Men det har dom!
Länk

Ska höra mig för vad priset ligger på inklusive frakt efter jag ställt av och putsat upp bilen inför vinterförvaringen. Pedant som man är så hade jag blivit väldigt glad om det faktiskt fungerade.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Prövade medlet och blev positivt överraskad. Tar också bort repor och inte minst dessa miljoner stenskott man samlàr på sig på spoilern. Efter några övningar bli resultatet klart bättre än pensel eller stift med prickningsmetoden. Kostade ca 800 med dyr frakt men väl värt pengarna.
Brynar: Lägg upp närbilder på området du har behandlat
Uppar den. Upp med bilder! :)
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Carlee,
jag gjorde denna behandling 2009. Kolla i min blogg från 2009-04-13 så finns det lite bilder. Den bästa bättringsmodellen jag provat.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Skall inhandla detta om de kan leverera djuphavsblå.
Men det kunde inte BMW. Köpte lackstift men nyansen var nästan svart.
Bytade och fick en som var marginellt bättre. Provade sedan en gammal Montrealblue som var nästan perfekt. Underligt att inte BMW.s eget orginalstift skall kunna användas?
Någon som upplevt liknade?

Byta upp sig? Till vad då?
Detta skall testas helt klart
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Carlee.
Tyvärr har jag inga "före" bilder så det är lite lönlöst att lägga upp nya, men som PWtec mycket riktigt påpekar har han lagt upp bra bilder. (tack för det!)
Karlhilding: DrColorchip blandar till rätt kulör själva och de prickade min kulör väldigt bra. (Kulören, Chiffergrönmetallic, såldes inte i USA, men de blandade den med hjälp av BMWs färgkod ) Leveransen var rekordsnabb. Beställde på fredagen fick lådan på tisdagen!

Jag inbillar mig att resultatet blir bättre om man är utrustad med tålamod och att man systematiskt bearbetar lackskadorna lite i taget. Som alltid. Noggranhet lönar sig i längden. Mitt första försök blev en besvikelse (hade lite för bråttom) Andra gången klart mycket bättre. Mer tid och lite skador i taget.

På repor fungerar medlet närmast perfekt. Jag hade en del parkeringsskador/repor på stötfångaren (på plast funkar medlet lika bra) som optiskt försvann helt och hållet. (Cleaner eller rubbing räckte inte till - annars är det ju sådant man bör pröva först)

Knepigare blir det ju djupare stenskotten tagit. Här får man fylla på lite färg i taget tills man byggt upp en yta. (här kommer tålamodet in)

Det viktigaste är att medlet är väldigt förlåtande. Använder man lösningsmedlet kan man ta bort i princip all ny färg. Dock bör man inte gegga på hur mycket som helst: Färgen kommer räcka, men det är synd att slösa bort det dyra Lösningsmedlet. Det går åt mycket snabbare.

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tack Brynar för info!

Byta upp sig? Till vad då?
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Är det någon som vet hur det är med hållbarheten eller rinner allt av första gången man tvättar bilen med petroliumbaserat avfettningsmedel, typ tjärlösare?
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Lagningarna bli permanenta. Jag polerade och vaxade några veckor efter. Jag rekommenderar leverantörens hemsida. De har en omattande FAQ
Beställt! Ska bli grymt intressant att se hur bra det blir :)
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag vill beställa också. Om någon mer vill ha ett kit skicka powerpost så kan vi dela frakten och få 10% lägre pris.

BMW 4 Life
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 19
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Nu har jag också testat Dr. Colorchip och det fungerar ganska bra. Har lagt upp bilder i min profil - både före och efter. Jag har dock tänkt ge det några lager till, men första omgången ger absolut mersmak, men de största stenskotten får man reparera i omgångar och bygga upp ett tjockare lager.

It's better to burn out - than to fade away.

Jag beställde ett kit i lördags får se när det kommer. SKa bli intressant att se hur det fungerar. Någon som vet skillnaden på detta medel samt BMW egna lackstift?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.